اخبار جدید

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان اقدامات انجام شده از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون را تشریح کرد.

سید محمدصادق آل محمد معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: داروخانه‌های جمعیت هلال احمر علاوه بر تامین دارو‌های موردنیاز بیماری‌های خاص، شیمی درمانی و صعب العلاج، کار تامین و توزیع دارو‌های کرونا را بر عهده دارند.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ بیمارستان آیت الله طالقانی در امانیه اهواز مجدد به جمعیت هلال احمر خوزستان واگذار شد، افزود: در سال ۹۹ و همزمان با آغاز پیک بیماری کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی، دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفت از بیمارستان طالقانی سابق به عنوان شعبه دوم بیمارستان رازی استفاده کند که در این زمینه هلال احمر پا به میدان گذاشت و با همکاری نیرو‌های داوطلب به مدت حدود ۳ ماه و نیم به بیماران کرونایی خدمت رسانی کرد.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی در دزاشیب

آل محمد با اشاره به راه اندازی بخش آی سی یو در این بیمارستان اظهار داشت: پس از فروکش کردن پیک کرونا در مرداد ماه پارسال، فعالیت در بیمارستان مذکور متوقف شد، علاوه بر موارد مذکور، غربالگری کرونا برای افرادی که قصد ورود به استان و خروج از آن را داشتند، با همت و تلاش نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر صورت گرفت و فعالیت‌های آن‌ها از طریق معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی نظارت و ساماندهی می‌شد.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر این در سال آبان ماه ۹۹ و پس از تجربه پیک کرونا با اعزام نیرو‌های داوطلب به استان ایلام و برپایی نقاهتگاه با استاندارد‌ها و تجهیزات لازم برای بیماران کرونایی راه اندازی کردیم، ولی با فروکش کردن پیک بیماری و استفاده‌ای از نقاهتگاه نشد.

آل محمد به راه اندازی نقاهتگاهی در اسفند ماه پارسال در محل بیمارستان آیت الله طالقانی سابق اشاره کرد و ادامه داد:، ولی باتوجه به تمایل دانشگاه علوم پزشکی برای بستری یا درمان سرپایی بیماران کرونایی، تجهیزات خریداری شده یا تامین شده از هلال احمر سایر استان‌ها را به بیمارستان‌های کرونایی از جمله؛ سینا در اهواز و بیمارستان‌های دزفول، شوش، ایذه و اندیمشک برای کنترل بیماری تحویل دادیم، ضمن اینکه برپایی نقاهتگاه در آبادان و تامین تجهیزات موردنیاز آن‌ها نیز انجام شده است.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

رشید قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  اظهار داشت: براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه‌های نهم و داوزدهم به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهدشد.

قربانی ادامه داد: هم چنین در دوره متوسطه دوم، دروس فنی و حرفه‌ای تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند که به صورت حضوری و صرفا از دروس فنی که امکان برگزاری آزمون به صورت غیرحضوری وجود ندارد؛ آزمون برگزار کنند.

وی با اشاره به اهمیت و چرایی برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری، گفت: در پایه نهم با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی، چون مبنای بخشی از فرایند هدایت تحصیلی به نمرات دانش آموز برمی گردد؛ کسب نمرات بالا موجب ایجاد تراکم در یک رشته خواهد شد، بنابراین ضرورت دارد که امتحانات حتما به صورت حضوری برگزار شود.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی منطقه 22

قربانی همچنین به اهمیت برگزاری آزمون حضوری در پایه دوازدهم نیز پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه تاثیر خواهد داشت؛ ضرورت دارد که آزمون به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه توصیه‌هایی برای دانش آموزان و اولیای آنان نیز داشت و از دانش آموزان خواست که نسبت به حذفیات دروس در پایه‌های نهم و دوازدهم توجه داشته باشند، چراکه در بعضی از کتاب‌های درسی حدود ۳۰ درصد از دروس حذف شده است.

وی در ادامه از معلمان و دبیران دروس مربوطه خواست که دانش آموزان را نسبت به آخرین تغییرات و حذفیات کتاب درسی مطلع کرده و آن‌ها را در جریان این موارد قرار دهند.

قربانی با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص برگزاری آزمون حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های آزمونی رعایت شده است.

وی ادامه داد: در پایه نهم هر دانش آموزی به مدرسه خود مراجعه می‌کند و باتوجه به اینکه سایر پایه‌ها هم در مدارس حضور ندارند، فضای مناسبی برای برگزاری آزمون با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: تمامی دانش آموزان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: سوالات در پایه‌های نهم و دوازدهم نیز براساس وضعیت قرمز طراحی شده است و دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا نیز هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشند چراکه در پایه نهم آزمون مجدد برگزار خواهد شد و در پایه دوازدهم نیز اگر کسی به دلیل موجه بیماری نتوانست در آزمون شرکت کند غیبت موجه محسوب شده و نمره صفر منظور نشده و در شهریور نمره کسب شده جایگزین خواهدشد.

 

قربانی در پایان به اولیای دانش آموزان تاکید کرد که ضرورتی ندارد والدین زمان حضور فرزندان خود در مدرسه را همراهی کنند، لذا درخواست می‌شود در حیاط مدارس به هیچ عنوان تجمع نکنند، چراکه به لحاظ مسائل بهداشتی می‌تواند آسیب زا باشد.

به گفته وی تعداد ۱۰ هزار و ۴۸۸ دانش آموز پایه دوازدهم در نوبت خرداد ماه در امتحانات حضوری شرکت خواهند کرد که ۱۲۰ حوزه آزمونی برای برگزاری امتحانات آن‌ها پیش بینی و تجهیز شده است و در پایه نهم نیز تعداد ۲۲ هزار و ۱۳۸ دانش آموزان در محل تحصیل خود و به تعداد مدارس دوره اول متوسطه استان، حوزه به عنوان محل برگزاری آزمونی تعیین شده است.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

احمد باقری مقدم گفت: ستاد ملی کرونا اماکن ورزشی را در زیر گروه سوم قرار داده است. با توجه به شرایط نارنجی استان و مکاتباتی که با ستاد ملی کرونا داشتیم باشگاه‌ها همچنان اجازه بازگشایی ندارند.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازگشایی نشدن باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و قرارگیری در زیر گروه سه، اظهار کرد: قبل از موج چهارم شیوع کرونا در کشور، اماکن ورزشی در زیر گروه دوم شغلی قرار داشتند همچنین به نظر من اماکن ورزشی باید در زیر گروه دوم مشاغل در دوران کرونا قرار داشته باشند ولی ستاد ملی کرونا اماکن ورزشی را در زیر گروه سوم قرار داده است. با توجه به شرایط نارنجی استان و مکاتباتی که با ستاد ملی کرونا داشتیم باشگاه‌ها همچنان اجازه بازگشایی ندارند.

مقالات بیشتر:بهترین روش حالت دادن مو مردانه

وی افزود: تا زمانی که نامه رسمی بازگشایی به اداره کل ورزش و جوانان و هیئت پزشکی ورزشی ابلاغ نشود، باشگاه‌ها باید محدودیت‌ها را رعایت کنند و بسته بمانند. ما مکاتباتی داشته‌ایم و منتظر جواب هستیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان در خصوص علت قرارگیری باشگاه‌ها در زمره مشاغل گروه سوم، گفت: با توجه به اینکه باشگاه‌ها به خوبی پروتکل‌های کرونایی را رعایت می‌کنند و نظارت عالی و کافی بر آن‌ها وجود دارد به مراتب ایمن تر از آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها است. من مخالف قرارگیری باشگاه‌ها در زیر گروه سوم هستم. عملکرد باشگاه‌ها و اماکن ورزشی به صورتی بوده که حداقل ابتلاء و عوارض را در اماکن ورزشی و بین ورزشکاران داشته‌ایم. ورزش نقش مؤثری در پیشگیری و کنترل بیماری دارد و با ایجاد نشاط و انگیزه در ورزشکار باعث می‌شود از افسردگی و فشارهای روانی در دوران شیوع بیماری کاسته شود. به هیچ عنوان اعتقادی به تعطیلی ورزش در این دوران نداریم.

باقری مقدم در خصوص بازگشایی استخرها، تصریح کرد: استخرها در زیر گروه سوم قرار دارند و در شرایط زرد می‌توانند فعالیت داشته باشند. امیدواریم در روزهای آینده با زرد شدن شرایط استان اصفهان شاهد بازگشایی تمامی اماکن ورزشی باشیم زیرا در حال حاضر ورزش در شرایط کما قرار دارد.

وی با اشاره به باشگاه‌های خاطی در زمان قرنطینه، گفت: در گشت‌های بازرسی که داشتیم در مرحله اول تذکر کتبی داده و در مرحله دوم دستور پلمب باشگاه‌ها صادر شد. در این مدت ۲۰ باشگاه خاطی داشتیم که تعدادی از آن‌ها پلمب شده‌اند و تعداد کمی نیز در حال پلمب شدن هستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به لزوم قرارگیری ورزشکاران در اولویت‌های واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: هنوز اولویت بندی واکسیناسیون ورزشی به طور رسمی منتشر نشده است. ورزشکاران نیز مثل بقیه زیر گروه‌ها باید طبقه بندی شوند. در اولویت‌های ابتدایی ورزشکاران تیم‌های ملی و المپیکی هستند که واکسیناسیون این گروه در حال انجام است همچنین ورزشکاران تیم‌های لیگ‌برتر که باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. به نظرم در مرحله دوم باید ورزش‌های برخوردی و تماسی مثل کشتی و ورزش‌های رزمی، پیشکسوتان و سالمندان که در حال ورزش هستند همچنین ورزشکاران جانباز و معلول در اولویت قرار گیرند. ورزشکاران با بیماری خاص نیز باید در اولویت‌های اولیه قرار بگیرند. در نهایت همه باید واکسن بزنند اما با توجه به شرایط موجود باید طبق گروه بندی واکسیناسیون انجام شود.

باقری مقدم عنوان کرد: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی باشگاه‌ها که منجر به بسته شدن باشگاه‌ها شده است، تقاضا داریم اماکن ورزشی همچنان در گروه شغلی دوم قرار داشته باشد و با نظارتی که ما داریم و رعایت پروتکل‌ها در باشگاه‌ها این اماکن ایمن است. امیدواریم که مسئولان مربوطه همکاری‌های لازم را انجام دهند و شاهد بازگشایی اماکن ورزشی و جان گرفتن دوباره ورزش باشیم.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

ملک، خودرو، دلار یا هر ارزش و دارایی قابل مبادله‌ای که حدس بزنید با بیت‌کوین، اتریوم و هر رمزارز پذیرفته شده‌ای در پلتفرم‌های آگهی خرید و فروش داخلی قابل مبادله است.

به گزارش بورس نیوز، ملک، خودرو، دلار یا هر ارزش و دارایی قابل مبادله‌ای که حدس بزنید با بیت‌کوین، اتریوم و هر رمزارز پذیرفته شده‌ای در پلتفرم‌های آگهی خرید و فروش داخلی قابل مبادله است. نه قانونی در کار است و نه پروتکل امنی برای خرید و فروش. همه قوانین و پروتکل‌ها توسط خریدار و فروشنده در این فضا تدوین شده است.

آگهی معاوضه ملک تجاری و مسکونی از شمالی‌ترین نقطه شهر تهران تا جنوبی‌ترین نقطه آن ثبت شده و فروشنده دارایی خود را با بیت‌کوین معاوضه می‌کند. بیت‌کوین قبل از نگارش هر قانونی برای مردم شکل قانونی گرفته و شاید این حاصل ذات فراقانونی آن از بدو پیدایش باشد.

مقالات بیشتر:دعوای تخلیه ملک

هنوز معلوم نیست قرار است کاروکاسبی کلاهبردار‌ها فراهم شود یا باید بپذیریم مردم پیشرو شده‌اند و روند خرید و فروش را خودشان تعیین می‌کنند. چطور برای خرید ملک چندین میلیاردی باید اطمینان کرد و به‌جای پول رایج کشور، بیت‌کوین پذیرفت؟ رمزارز‌ها به نقطه‌ای از ارزشمند بودن در ذهن جامعه رسیده‌اند که بیشتر از ریال و دلار روی آن حساب بازکرده‌اند. آگهی‌دهنده ملکی تجاری در شمال تهران می‌گوید: «برای شما که خریداری نگرانی وجود ندارد، من بنگاه‌دار هستم و مشتری‌ام دوست دارد املاکش را به بیت‌کوین تبدیل کند. اگر با بیت‌کوین معامله کنی چه‌بهتر، اگرنه هم فرقی ندارد بالاخره تبدیل می‌کند به بیت‌کوین. علاوه بر این ملک یک ملک تجاری دیگر و یک ملک مسکونی هم از همین فروشنده برای فروش داریم. شما بیا دفتر درباره‌اش حرف می‌زنیم.»

قیمت به ریال، پرداخت با بیت‌کوین

یکی از نکات جالب درباره این آگهی‌ها این است که فروشنده اغلب وکیل خرید و فروش یا بنگاه املاک و خودرو را برای ثبت آگهی انتخاب کرده است. البته این موضوع خیلی غریب و دور از ذهن نیست، خرید و فروش‌هایی که یک طرف آن ریال هم باشد با همین روند ثبت می‌شوند. اما قیمت‌گذاری به‌هیچ‌عنوان با بیت‌کوین انجام نشده است. قیمت‌ها با ریال ثبت شده و زمان انجام معامله قیمت ریالی به بیت‌کوین یا اتریوم تبدیل می‌شود.

یکی از آگهی‌دهندگان در پاسخ به اینکه چرا قیمت نهایی را به بیت‌کوین اعلام نمی‌شود، می‌گوید: «هر یک ساعت قیمت‌ها تغییر می‌کند قیمت مدام بالا می‌رود، اتفاقاً به نفع شماست که با قیمت ریالی در دفتر ثبت‌اسناد، ثبت ملک انجام شود و شما هزینه را در نهایت با بیت‌کوین پرداخت کنید.»

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

بسیاری از منتقدان ادبی بر این باورند که رابطه مستقیمی بین سبک نوشتاری ویرجینیا وولف و موسیقی‌دانان معاصر وجود دارد؛ علاقه وولف به موسیقی، سال‌ها پس از مرگ وی کشف شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آدلاین ویرجینیا وولف، بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر و منتقد انگلیسی بود که به واسطه آثار برجسته‌ای نظیر "خانم دالووی"، "به سوی فانوس دریایی" و "اتاقی از آن خود" به شهرت جهانی دست یافت. تقریباً ۸۰ سال از زمان مرگ او گذشت تا منتقدان به این واقعیت دست یابند که وولف با الهام از موسیقی‌های آن زمان، تکرار و دگرآوایی را در نوشته‌های خود منعکس کرده است. در واقع علاقه بیش از حد این بانوی فرهیخته به موسیقی، او را به کاربرد کلماتی تخیلی، به سبکی بسیار متفاوت با ادبیات زمان خود سوق داده بود. به عنوان مثال وولف نوشته‌های روزانه خود را شبیه به تمرینات یک نوازنده پیانو می‌داند و مطالعاتش را فرآیندی برای کوک نوشته‌هایش فرض می‌کند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی شهرک گلستان

نقش موسیقی در زندگی ویرجینیا وولف

وولف از کودکی پیوند عمیقی با موسیقی داشت و در زمان جوانی، دست کم سه تا چهار بار در هفته در کنسرت‌ها شرکت می‌کرد. درست مانند بسیاری از زنان هم‌ عصر خود، پیانو و خوانندگی را در مراکز آموزشی فرا گرفته بود، اما به شنوندگی بیش از اجرا علاقه نشان می‌داد. وی در خاطرات روزانه‌اش، بارها از علاقه خود به موسیقی کلاسیک، به خصوص از آثار هنرمندانی نظیر موتزارت، باخ، بتهوون و واگنر سخن به میان آورده بود با این حال از گوش دادن به سایر سبک‌های موسیقی نیز لذت می‌برد.

وولف در مسیر سفر خود به کشورهای دیگر مانند انگلستان، اسکاتلند و قاره اروپا، اغلب موسیقی محلی گوش می‌کرد اما در سالن‌های موسیقی، مایل به تماشای موسیقی‌های طنزگونه و میهن‌پرستانه بود. نویسنده فمینیست انگلیسی در انتشارات خود که آن را با همسرش لئونارد وولف اداره می‌کرد، بارها به نشر مطالعاتی در زمینه موسیقی معاصر، آهنگسازان مشهور و کتاب‌هایی در وصف موسیقی پرداخته بود. شناخت وی از موسیقیدانان، منتقدان موسیقی و خوانندگان آن زمان باعث شده بود، موسیقی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی وولف باشد.

نوشته‌های ویرجینیا وولف آیینه‌تمام‌نمای موسیقی معاصر

سبک نوشتاری وولف با الهام از موسیقی

نوشته‌های وولف از سه ویژگی خاص فمینیستی، صلح‌طلبی و وطن‌پرستی برخوردار بود که به ادعای بسیاری از منتقدان ادبی، این خصیصه‌ها برگرفته از عشق این نویسنده به موسیقی بوده است. قواعد اجتماعی پیرامون آموزش موسیقی، اجرا و آهنگسازی آن زمان، در نوشته‌های وولف به گونه‌ای منعکس شده که از یک سو سبکی طنزگونه به نوشته‌ها بخشیده و از سوی دیگر، انتقادات نویسنده از نابرابری آن زمان بین زنان و مردان در دسترسی به آموزش موسیقی، به تصویر کشیده شده است.

 

وی در اولین رمان خود یعنی "سفر به بیرون" از موسیقی برای به چالش کشیدن انتظارات جامعه مبنی بر نقش‌های متفاوت زنان و مردان در هنر و موسیقی بهره گرفته است. قهرمان این رمان زنی است که در نواختن موسیقی بسیار بی‌مهارت عمل می‌کند با این حال قصد دارد خود را هم‌ردیف با بتهوون بداند.

شواهد حاکی است که موسیقی سبک خلاقانه نوشتاری وولف را نیز تحت تأثیر قرار داده است به عنوان مثال به اعتقاد بسیاری از منتقدان ادبی، وولف در رمان معروف خانم دالووی که زندگی اجتماعی قهرمان داستان را با یک سرباز آسیب‌ دیده در جنگ مورد مقایسه قرار می‌دهد و سپس پیوندی عمیق بین آن‌ها ایجاد می‌کند، از فوگ‌های موسیقی الهام گرفته است. فوگ یک ساختار موسیقیایی کنترپوانتیک است که در دو یا چند صدا و بر اساس یک درونمایه یا سوژه ساخته می‌شود. سوژه در ابتدا معرفی و تعریف شده سپس مجدداً در تمامی قطعه بارها باز نوازی، تقلید و تکرار می‌شود. این تکرار و توالی هر بار در درجه و گام‌های متفاوتی بیان می‌شود.

وولف بارها در خاطرات روزمره خود نوشته بود که واژگان بسیار کمی برای انتقال مفهوم موسیقی در نوشته وجود دارد، با این حال، همیشه تلاش کرده بود اثری از موسیقی در رمان‌های خود بر جای بگذارد.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مروری بر خودتحریمی‌های جریان غربگرا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات 1400

حوزه/ عدم اهتمام دولتمردان نسبت به رونق دهی به تولید کشور در حوزه پیشران‌های اقتصادی (نظیر بخش مسکن، شرکت‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، خودرو، لوازم خانگی و نظایر آن) که در کوتاه‌مدت می‌تواند میلیون‌ها شغل ایجاد کند و رکود تورمی را مهار نماید.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضایی از پژوهشگران حوزه علمیه اصفهان طی یادداشتی مروری بر خودتحریمی‌های جریان غربگرا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ داشته است که بدین شرح است:

 

    

 

الف. سردمداران جریان غیرانقلابی در طول ۸ سال گذشته تلاش داشتند تا با لاپوشانی کم‌کاری‌ها و با کتمان سوء مدیریت خود در عرصه داخلی،  تمام نابسامانیهای اقتصادی را بر گردن تحریمهای ظالمانه آمریکا انداخته ، با بزرگنمایی تحریم و ضریب دادن به آن،  خود را از تیغ تیز نقد افکار عمومی خلاصی بخشند.

 

اکنون که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ به سر میبریم، طیف مزبور تلاش دارد با توسل به مذاکرات وین، اقدام به تنفس مصنوعی دادن به جنازه متعفن برجام کرده، باز هم نوک پیکان مشکلات را به خارج از مرزهای ایران حواله داده، و این بار در وین آلمان به دنبال کلید حل مشکلات اقتصادی بگردد.

 

 فهرستی طولانی از بی‌عملی و سوءمدیریت‌ لیبرال‌های ایرانی و اشرافیت مدعی اعتدال و اصلاحات را می‌توان برشمرد که هیچ ربط و نسبتی با مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا نداشته، و ثابت میکند که ریشه حقیقی نابسامانی های اقتصادی کشور همین خودتحریمی‌ها و خیانت (آگاهانه یا ناآگاهانه) برخی مدیران ناکارآمد، نفوذزده، منفعت طلب، رانت خوار، حقوق نجومی بگیر، برجام زده و بیگانه از روحیه جهادی است. دانستن این موارد بطور ویژه در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بر هر شهروند ایرانی ضروری می‌نمایاند.

 

    

 

ب. نمونه هایی از این دست بی تدبیری‌ها و خود تحریمی‌های داخلی که نتیجه ضعف عملکرد مدیران دولتی است را در زیر مشاهده فرمائید تا با بصیرت و آگاهی بیشتری در پای صندوق های رای حاضر شوید و بدانید که چرا باید کاندیدای جریان انقلابی را بر کاندیدای جریان غیرانقلابی ترجیح داد.

 

      

 

۱. عدم اهتمام دولتمردان نسبت به رونق دهی به تولید کشور در حوزه پیشران‌های اقتصادی (نظیر بخش مسکن، شرکت‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، خودرو، لوازم خانگی و نظایر آن) که در کوتاه‌مدت می‌تواند میلیون‌ها شغل ایجاد کند و رکود تورمی را مهار نماید.

 

   

 

۲.  اصرار بر تحمیل رکود به بخش مسکن به مدت حداقل پنج سال بویژه در زمان مدیریت جناب آقای آخوندی؛ در حالی که اهتمام به این بخش می‌توانست ضمن مهار نقدینگی سرگردان، چرخ اقتصادی حدود هزار شاخه صنعت را به گردش درآورده، در تیراژ میلیونی اشتغال آفرینی کرده، و در کنار تامین نیاز ضروری مردم، ترمز تورم را کشیده و بیکاری را کم‌رنگ نماید.

 

    

 

۳.کوتاهی دولت در اصلاح نظام بانکی، پولی و مالی تورم‌ساز؛ سوءمدیریت در حوزه نقدینگی و رساندن آن از ۴۳۰ هزار میلیارد به رقم افسانه‌ای سه هزار هزار میلیارد تومان!

 

    

 

۴. واگذاشتن امنیت کسب و کار و تولید، در معرض تاخت و تاز دلالان، سفته بازان، واردکنندگان اجناس لوکس تشریفاتی، قاچاقچیان و فرصت طلبان نفوذی

 

     

 

۵. کوتاهی و عدم قاطعیت در مقابل اقتصاد زیرزمینی چند صد هزار میلیاردی و فرار مالیاتی حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومانی.

 

     

 

۶. فرار دولتمردان از شفافیت و حذف سامانه‌های شفافیت‌ساز مانند «ایران‌کد و شبنم» که مسیر قاچاق به داخل و خارج را می‌بست و می‌توانست صدها هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی به ارمغان داشته باشد. جالب اینجاست که بعد از حدود هفت سال سیر غلط، در اواخر سال گذشته میگفتند می‌خواهیم در مورخ ۹/۹/۹۹ از سامانه جامع تجارت رونمایی کنیم!

 

    

 

۷. اهمال در کنترل قاچاق و واردات بی‌رویه، موجب گردید که ده‌ها میلیارد دلار درآمد ارزی کشور به هدر رفته، و بطور غیر مستقیم موجب از بین رفتن صدها هزار فرصت شغلی گردد.

 

    

 

۸. اقدام دولت در حذف کارت سوخت تا حدود دو سال پیش، که موجب قاچاق ۱۴۴ هزار میلیارد تومانی سوخت در طول چهار سال و سپس تحمیل بحران امنیتی به کشور در آبان ۹۸ گردید.

 

    

 

۹. واگذاری برخی مناصب مهم دولتی بدون رعایت شایستگی به نورچشمی‌ها و اطرافیان فعال در ستادهای انتخاباتی

 

    

 

۱۰.  فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها به آقازاده ها و وابستگان حزبی و حامیان تبلیغاتی ، تحت عنوان فریبکارانه "خصوصی سازی" (نظیر کشت‌وصنعت مغان، نیشکر هفت‌تپه، ماشین‌سازی تبریز، هپکو اراک، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه و...).

 

   

 

۱۱. ده‌ها هزار میلیارد تومان اختلاس (به قول خودشان: عدم بازپرداخت بدهی‌های کلان) در برخی بانک‌ها، صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی و...

 

    

 

۱۲. ناکارآمدی و بی‌ثباتی مدیریتی مانند پنج ماه بی‌وزیر گذاشتن وزارت راهبردی صمت، یا بی‌سفیر گذاشتن سفارت ایران در چین.

 

    

 

۱۳. تعطیلی دیپلماسی اقتصادی نسبت به برخی کشورها و مناطق دنیا.

 

     

 

۱۴. بی‌سر و سامانی شرکت‌های دولتی (و بعضا زیان‌ده) که ۷۵ درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده‌اند اما کمترین بازدهی و بیشترین هدررفت بودجه‌ای را دارند.

 

    

 

۱۵. انحراف ۶۸ درصدی از احکام بودجه و اجرا نکردن ۱۸ درصد دیگر ؛ همچنین انحراف ۷۴ درصدی از اهداف خصوصی‌سازی حداقل به میزان ۱۱هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان (بنابر گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات).

 

    

 

۱۶. پول پاشی و حراج ۱۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی در کمتر از دو ماه.

 

    

 

۱۷. قبول و اجرای مخفیانه ۳۷ خواسته FATF که به لو رفتن برخی مجاری دور زدن تحریم و انسداد آنها منتهی شد.

 

مقالات دیگر: سمساری مشیریه

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

اقتصادی رکنا: رئیس سازمان صمت البرز گفت: واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی‌های رسمی فروش ملزم به نصب برچسب قیمت مصرف کننده مطابق با قیمت‌های اعلامی در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش رکنا، رامین ربیعی روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران پیرامون نظارت بر بازار لوازم خانگی تصریح کرد: بازرسی سازمان صمت و اتاق‌های اصناف مکلفند ضمن رصد و پایش مستمر بازار محصولات لوازم خانگی، نسبت به کنترل و نظارت ویژه بر زنجیره تولید تا مصرف نظارت نموده و هر گونه تخلف را در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند. همچنین سازمان صمت البرز ضمن هماهنگی با سازمان حمایت، تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی، پرونده‌های متشکله را در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:سمساری در لویزان

ربیعی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، کلیه واحدهای تولید و عرضه در زمینه تولید لوازم خانگی مخصوصا کالاهای پرمصرف شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز و ... باید اقدام به درج شناسه بر روی کالا نموده و از عرضه کالای بدون شناسه خودداری نمایند؛ همچنین رعایت درصد سود قانونی، فروش کالا با فاکتور رسمی و ارائه گارانتی برای تمامی کالاهای خصوصا در بخش لوازم خانگی اجباری و الزامی است.

وی توضیح داد: در استان البرز با توجه به حضور چند برند مطرح لوازم خانگی رصد این تولیدات از درب کارخانه تا انبار و فروشگاه‌ ها صورت می‌گیرد و در صورت افزایش قیمت لوازم خانگی بیش از نرخ مصوب، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان صمت البرز ادامه داد: واحدهای صنفی ذیربط از جمله نمایندگی‌های رسمی فروش ملزم به نصب برچسب قیمت مصرف کننده مطابق با قیمت‌های اعلامی در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفی همچون گرانفروشی، احتکار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

ربیعی درباره کم و کیف طرح ویژه نظارت و بازرسی در حوزه لوازم خانگی اظهار کرد: در این طرح، اتاق های اصناف نیز مکلفند ضمن هماهنگی با بازرسی صمت استان البرز با اعمال نظارت جدی و مؤثر بر واحدهای عرضه کننده صنفی، موضوع الزام رعایت قیمت‌های ثبت شده در سامانه ۱۲۴ توام با درج قیمت و شناسه کالا روی محصولات را به تمامی فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی ابلاغ نموده و رصد و پایش در این زمینه را در اولویت نظارت‌های خود قرار دهد.

وی با اشاره به نظارت بیش از پیش بر روی عمده فروشان و بنکداران لوازم خانگی تاکید کرد: طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات گرانفروشی علی‌الخصوص در بخش نمایندگی‌ها و عاملین توزیع کل، بنکداران و عمده فروشان لوازم خانگی به شدت در حال پیگیری است و بنکداران و فروشگاه‌های لوازم خانگی، ملزم به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبارها هستند و در صورت هرگونه اهمال و کم کاری باید عواقب آن را نیز پذیرا باشند.

به گفته این مقام مسئول واحدهای تولیدی لوازم خانگی که کالاهایی با قیمت مناسب‌تر و کیفیت بالاتر به بازار عرضه نمایند در دریافت مواد اولیه تولید در اولویت خواهند بود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان البرز در ادامه بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مجوز افزایش قیمت کالاهای تولیدی لوازم خانگی توسط سازمان حمایت نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ صادر شده و بازرسین ما با هرگونه افزایش قیمت خارج از ضوابط و مجوز صادر شده برخورد جدی خواهند داشت.

 

خریداران لوازم خانگی حتما به نکات زیر توجه کنند

ربیعی از شهروندان خواست به دور از خریدهای هیجانی قبل از خرید لوازم خانگی به سایت www.۱۲۴.ir مراجعه نمایند و در ادامه تاکید کرد: عرضه کالا با قیمت‌های بالاتر از قیمت ثبت شده در سامانه مذکور تخلف محسوب می‌شود. در این سامانه قیمت‌ها به تفکیک برند درج شده و برای توزیع‌کنندگان خرد و عمده قابل استناد است.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

منزل و دفتر کار وکیل پیشین رئیس جمهور سابق آمریکا توسط مأموران فدرال و با اتهام لابی‌گری برای مقامات اوکراینی مورد تفتیش قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مأموران فدرال آمریکا با حکم وزارت دادگستری، منزل و دفتر کار «رودی جولیانی» وکیل پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را مورد تفتیش قرار دادند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، به نظر می‌رسد که این تحقیقات درباره لابی‌گری او با مقامات اوکراینی در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

این روزنامه به نقل از افراد مطلع نوشت، به نظر می‌رسد تمرکز تحقیقات علیه جولیانی، بر نقش او در اخراج «ماری یووانویچ» سفیر پیشین آمریکا باشد.

مقالات بیشتر:وکیل خانواده در تهران

ترامپ ۲۰ می ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۸) یووانویچ را از سمتش برکنار کرد. ابتدا گمان می‌رفت علت اخراج یووانوویچ این باشد که منصوب دولت قبلی آمریکا بوده و از دموکرات‌ها حمایت می‌کرده است.

با این حال دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در جلسات استیضاح اول ترامپ با عنوان «اوکراین گیت» این فرض را مطرح کردند که کاخ سفید با برکناری ماری یووانویچ قصد داشته تا امکان اعمال فشار بر دولت اوکراین را برای تحقیق در مورد جو بایدن فراهم کند.

به گفته سه عضو تیم تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا در موضوع رسوایی اوکراین‌گیت، ۱۰ جولای ۲۰۱۹ (۱۹ تیرماه) بین «جان بولتون» مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید و «گوردون ساندلند» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا بر سر همکاری ساندلند با جولیانی برای اعمال فشار بر دولت اوکراین جهت تحقیق کردن علیه دموکرات‌ها مشاجره لفظی شدیدی در گرفته است.

«ویلیام تیلور» سفیر وقت آمریکا در اوکراین که برای شهادت دادن علیه ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده بود، اظهار داشت ساندلند به او گفته بود که ترامپ اعطای بسته کمک‌های نظامی به اوکراین را به اعلان علنی تحقیقات از جو بایدن و پسرش مرتبط کرده است.

روابط جولیانی با اوکراینی‌ها زمانی برجسته‌تر شد که دو تاجر به نام‌های «لو پارناس» و «ایگور فرومن» ارتباط او با دادستان‌های اوکراینی را تسهیل کردند تا بتواند درباره «هانتر بایدن»، پسر جو بایدن مدارکی را دریافت کند. این دو تاجر، متقابلاً به‌دنبال این امتیاز بودند که تحت نام جولیانی کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «مایکل کوهن» از وکلای سابق ترامپ که اکنون با وزارت دادگستری آمریکا همکاری نزدیکی دارد در مصاحبه‌ای گفت، به جولیانی درباره خیانت ترامپ هشدار داده بود.

کوهن در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «به او گفته بودم که دونالد ترامپ به هیچ‌کس و هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد و اینکه او نفر بعدی خواهد بود که زیر اتوبوس انداخته می‌شود (مودر خیانت قرار می‌گیرد) و این دقیقاً همان اتفاقی است که در حال رخ دادن است».

مأموران فدرال آمریکا سال ۲۰۱۸ نیز دفتر کار، منزل و اتاق هتل کوهن را مورد بازرسی قرار داده بودند. او در آن زمان مظنون به جاسوسی و دادن حق‌السکوت به دو زن بود که مدعی رابطه جنسی با ترامپ بودند.

 

جولیانی ظرف ماه‌های گذشته مسئول رسیدگی به شکایات کمپین ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود اما تقریباً تمامی این شکایت‌ها در دادگاه‌های آمریکا رد شدند. درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

با این حال ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای، تفتیش خانه و محل کار جولیانی را «بسیار بسیار غیرمنصفانه» دانسته و او را یک فرد میهن پرست توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» جولیانی روز جمعه گفت، هشت دستگاه الکترونیکی از وی ضبط شده است و این اتهام علیه او مطرح  است با نقض قوانین لابی‌گری، نام خود را به عنوان «عامل خارجی» ثبت نکرده است.

وکیل سابق ترامپ با رد این اتهامات مدعی شد: «من هرگز نماینده هیچ فرد یا مقام اوکراینی در برابر دولت آمریکا نبوده‌ام».

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از چهارشنبه هفته گذشته برخی رسانه های کشور گزارش دادند که ثبت نام افراد بالای 65 سال برای دریافت اولویت واکسن کرونا در مراکز بهداشتی سراسر کشور آغاز شده است؛ شنبه این هفته نیز لیستی منتسب به سازمان نظام پزشکی با عنوان «فهرست مراکز ثبت نام از سالمندان برای تزریق واکسن کرونا در تهران» در رسانه های مختلف منتشر شد و به موازات آن فهرست های دیگری نیز مربوط به شهرهای دیگر در فضای مجازی انتشار یافت.

در این میان گزارش میدانی رکنا از یکی از مراکز بهداشت شمال تهران حاکی از آن بود که از روز یکشنبه تجمع سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای در خانه های سلامت شدت گرفت و با وجود این که دقیقا در همان روز هم علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی و هم کیانوش جهانپور ، سخنگوی سازمان غذا و دارو ، تاکید کردند که هیچ نیازی به مراجعه حضوری سالمندان برای دریافت نوبت واکسن کرونا نیست، اما متصدیان مراکز بهداشت ضمن دریافت اطلاعاتی مانند شماره ملی، شماره تلفن و نشانی محل سکونت از سالمندان، از آنها برای قرار گرفتن در فهرست دریافت کنندگان واکسن، ثبت نام می کردند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان

تداوم این روند در روز یکشنبه باعث شد که وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای تاکید کند که «هنوز هیچ محلی برای ثبت نام واکسن کرونا اعلام نشده است و مردم از تجمع در خانه های سلامت و مراکز بهداشتی پرهیز کنند.» این مرکز در اطلاعیه خود نوشت که «در پی انتشار خبری نادرست در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر ثبت نام حضوری در مراکز بهداشتی جهت نوبت گیری تزریق واکسن، به اطلاع می رساند هیچ ثبت نامی برای نوبت گیری واکسن انجام نشده است.» اما در روز یکشنبه دقیقا در همان لحظه ای که این خبر در سایت مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد، ما در یکی از مراکز بهداشتی شمال تهران بودیم و در حال شرکت در فرآیند ثبت نام واکسن کرونا!

 

وزارت بهداشت وعده داده بود که تجمع نشود

در روز دوشنبه نیز ایرج حریرچی ، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام خبر آغاز فرآیند توزیع واکسن کرونا در میان افراد 80 سال به بالا از روز سه شنبه، گفت که از چهارشنبه نیز افراد 65 تا 80 ساله می توانند برای دریافت نوبت واکسن به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

 

او هم مثل دیگر هم قطاران خود در وزارت بهداشت تاکید کرد که سالمندان هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای تزریق واکسن کرونا یا دریافت نوبت آن ندارند؛ چون خانه های بهداشت با افراد 80 سال به بالا تماس می گیرند و محل دریافت واکسن را برای آنها اعلام می کنند و افراد بین 65 تا 80 سال نیز می توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir اطلاعاتشان را ثبت کنند تا مکان و زمان دریافت واکسن برایشان در روزهای آینده پیامک شود.

 

همچنین به گفته حریرچی، قرار شد که برای پرهیز از تشکیل صف های شلوغ دریافت واکسن، محل های ویژه ای از جمله بیمارستان های نوساز یا سالن های ورزشی برای این کار اختصاص داده شود تا سالمندان برای تزریق واکسن کرونا مجبور به تجمع در محل های کوچک خانه های بهداشت نشوند.

 

علاوه بر این، رئیسی نیز وعده داد برای این که سالمندان 80 سال به بالا که وزارت بهداشت شماره تلفن آنها را ندارد یا سالمندان بین 65 تا 80 ساله که توانایی مراجعه به سامانه اینترنتی اعلام شده را ندارند، از دریافت واکسن کرونا جا نمانند، از روز 11 اردیبهشت برایشان شماره تلفنی اعلام خواهد شد، تا از آن طریق برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند و از مکان و زمان دریافت واکسن خود با خبر شوند.

 

تمام این برنامه های اعلام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت برای آن بود که سالمندان هیچ نیازی به حضور در صف های شلوغ برای دریافت نوبت یا تزریق واکسن کرونا نداشته باشند؛ اما دقیقا برخلاف همه این وعده های مقامات بهداشتی کشور، افراد 80 سال به بالا بدون رعایت اصول بهداشتی برای دریافت واکسن کرونا در مقابل خانه های بهداشت تجمع کردند تا بار دیگر شور بودن آش بی برنامگی نمکی و رفقا بر همگان ثابت شود.

 

در این میان، رکنا دیروز و امروز با مراجعه به یک مرکز بهداشت در شمال تهران از همین موضوع گزارش میدانی تهیه کرد و نشان داد که اساسا وزارت بهداشت در یک هفته گذشته دچار بی برنامگی در نحوه توزیع واکسن به گروه های اولیه واکسیناسیون عمومی کروناست و خانه های سلامت زیر مجموعه این وزارتخانه بعضا تا 6 ساعت سالمندان را یک لنگه پا در صف های شلوغ دریافت واکسن نگه می دارند؛ موضوعی که قطعا می تواند ابتلای سالمندان و گروه های پرخطر به کرونا را به همراه داشته باشد؛ بخصوص که ثابت شده است حتی دریافت هر دو دوز واکسن نیز نمی تواند در برابر ابتلا به کرونا مصونیت ایجاد کن

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با توجه به اینکه میزان دقیق نیاز کشور به ماسک را نمی‌دانیم، مجوز صادرات ماسک به سازمان غذا و دارو واگذار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیوان گردان، درباره دپوی ماسک در واحدهای تولیدی و صدور جواز صادرات ماسک اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز‌های لحظه‌ای و متغیر وزارت بهداشت را نمی‌دانیم، مسئولیت تعیین تکلیف مجوز‌های صادرات ماسک از طرف ستاد کرونای وزارت صمت، به سازمان غذا و دارو سپرده شد.

به گفته این مقام مسئول این اختیار داده شده است تا سازمان غذا و دارو با توجه به نیاز‌های بخش درمان و سطح عمومی جامعه، مازاد نیاز را با ارائه مجوز‌های لازم صادر کند.

مقالات بیشتر:سمساری وحیدیه

او گفت: امروز با توجه به شرایط ایجاد شده و وضعیت تولید، زمینه صادرات می‌تواند فراهم شود. واحد‌های تولیدی با توجه به حجم بالای دپوی ماسک می‌توانند اقدام به صادرات محصولات تولیدی خود کنند. تولیدات ما از ۲۰۰ هزار ماسک در روز، در اسفند ۹۸ که آغاز فاز عملیاتی مقابله با کرونا بود، آغاز شد و امروز تولیدات صنعتی ما ۲۷ میلیون عدد در روز است.

گردان بیان کرد: به دنبال آن هستیم که با کسب اجازه‌ صادرات هم به حمایت از تولیدکنندگان بپردازیم و هم ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول اگر ماسکی به صورت قاچاق وارد کشور شده باشد، وزارت بهداشت به عنوان ناظر بر شبکه اصلی توزیع ماسک یعنی داروخانه‌ها با آن برخورد کند.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت درباره ارائه مجوز برای واردات ماسک تصریح کرد: هیچ مجوز رسمی برای واردات ماسک ارائه نشده و همان اوایل ورود کرونا که تولید محدودی داشتیم چند محموله محدود ماسک وارد کشور کردیم و از اردیبهشت سال ۹۹ واردات ماسک به کشور ممنوع شد.

  • online tabliq