اخبار جدید

۴۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آران وبیدگل پیشتاز ارسال فرش به عتبات عالیات در کشور

شهرستان آران وبیدگل در ارسال فرش به عتبات عالیات در کشور پیشتاز است.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل گفت: از آغاز فعالیت ستاد عتبات عالیات درعراق در سال ۸۵, بافندگان فرش، بافت فرش دستبافت برای عتبات عالیات را در دستورکار خود قرار دادند.

محمدحقیقیان افزود: در سه سال گذشته ۹۰ تخته فرش دستباف بانقشه ۹۴ خانه ریزیافت کرکی ۱۴ متری هنر بافت آران وبیدگلی‌ها به عتبات ارسال کردند.

وی گفت: دراواخرسال ۹۸,بافت قالی‌های ۹ متری کرم از نوع پشم باهمکاری شرکت تعاونی فرش دستبافت آران وبیدگل آغازشد.

آموزشگاه پیانو غرب تهران

حقیقیان، بافت فرش را زمینه ساز اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر دانست و افزود: در آران وبیدگل در حال حاضر ۵۳ دستگاه دارقالی برای عتبات عالیات و ۳۵ دستگاه دارقالی درشهر‌های شاهین شهر، قهدریجان، نجف آباد، فلاورجان وگرگاب درحال بافت برای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل هستند.

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل گفت: بافت فرش عتبات عالیات علاوه برجنبه معنوی آن، صنعت بافت فرش دستبافت درآران وبیدگل را که روبه فراموشی می‌رفت، دوباره احیا کرد و علاوه برآن، اشتغالزایی برای بانوان، ترویج دوباره فرهنگ قالیبافی وحتی روی آوردن صاحبان صنایع فرش ماشینی شهرستان به ایجادکارگاه‌های قالیبافی دستی وسنتی، ازنتایج وبرکات این طرح درآران وبیدگل است.

شستشوی فرش ترک

شهرستان آران وبیدگل با ۱۰۳ هزار نفرجمعیت درشمال استان اصفهان قراردارد.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

اقتصاد نیوز : بازنشستگان کشوری فقط تا پایان امروز (31 اردیبهشت) برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان خود فرصت دارند.

مهلت ثبت نام وام بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز ، بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری این وام تا پایان شهریور ماه سال جاری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

متقاضیان می‌توانند طی امروز و فردا برای دریافت وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان به آدرس http://www.sabasrm.ir مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان  که از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده و امروز (۳۱ مرداد ماه) به پایان می‌رسد.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک غرب تهران

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

تهران (پانا) - برخی گیاهان می‌توانند بر سطح هورمون‌ها در بدن و همچنین سایر عملکردهای مرتبط با سیستم غدد درون ریز تأثیر بگذارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر اهل آشپزی باشید احتمالا بیشتر با استفاده از گیاهان در انواع غذاها آشنایی دارید. هزاران سال است که گیاهان در مراقبت های بهداشتی، مناسک معنوی و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور سنتی، برخی از گیاهان حتی برای متعادل سازی سطح هورمون‌ها در بدن استفاده می شده است. اگرچه تحقیقات دقیق در مورد این موضوع محدود است، اما برخی شواهد نشان می دهد که برخی گیاهان می توانند بر سطح هورمون ها در بدن و همچنین سایر عملکردهای مرتبط با سیستم غدد درون ریز تأثیر بگذارند.

مقالات بیشتر:گل فروشی آنلاین

با این وجود، جدا کردن واقعیت از داستان هنگام استفاده از گیاهان برای کاربردهای پزشکی یا بهداشتی، می تواند دشوار باشد. به همین دلیل ما این علم را الک کرده و لیستی از 5 گیاه را گردآوری کرده ایم که همه آنها دارای استدلال قوی برای حمایت از برخی ادعاهای متعادل کننده هورمون می باشند.

بی تردید مطمئن ترین و م موثرترین روش های استفاده از گیاهان دارویی برای متعادل سازی سطح هورمون ها همچنان نامشخص است. در بعضی مواقع، اطلاعات نادرست پیرامون داروهای گیاهی و تغذیه، شناخت اینکه کدام ادعا در مورد گیاهان دارویی معتبر است و شواهد آن قابل تأیید است، دشوار می باشد. برخی از داروهای گیاهی ممکن است برای برخی از افراد ایمن و مفید بوده و برای برخی دیگر خطرناک باشد. خانم های باردار و شیردهی که از هورمون درمانی استفاده می کنند، با اختلالات غدد درون ریز یا سلامت روانی زندگی دست و پنجه نرم کرده یا مبتلا به سرطان هستند، به طور ویژه در معرض خطر عوارض جانبی و خطرناک مصرف سرخود داروهای گیاهی هستند.

ارتباط هورمون ها با سلامتی

هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند که به سلول های بدن کمک می کنند تا ارتباط برقرار کرده و اقدامات مختلفی را تحریک کنند. آنها بستر سیستم غدد درون ریز بدن شما به حساب می آیند که رشد، تولید مثل، متابولیسم، دما و حتی روحیه شما را تنظیم می کند. هورمون ها و سیستم غدد درون ریز بدن شما را در حالت متعادل هموستاز نگه می دارند. بنابراین، عدم تعادل هورمونی - هورمون خاصی بسیار کم یا زیاد باشد – می تواند عوارض جانبی مضر به همراه داشته باشد.

استرس، ناباروری و اختلالات غدد درون ریز مانند بیماری تیروئید تنها تعدادی اندک از مواردی است که می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد. زنان در دوره های مشخصی از چرخه زندگی خود، به ویژه در دوران بلوغ ، بارداری و یائسگی، دچار تغییرات طبیعی در سطح هورمون های خود می شوند. به همین ترتیب، مردان نیز ممکن است علائم عدم تعادل هورمونی را در دوران بلوغ یا با افزایش سن تجربه کنند، اگرچه اغلب با سرعت بسیار کندتر و کمتر از زنان است.

سیاه دانه

گل نیجلا به کالونجی یا سیاه دانه نیز معروف است. گلهای آن دانه های ریز سیاه و غنی از آنتی اکسیدان تولید می کنند. این دانه ها دارای خواص دارویی بوده زیرا حاوی تیموکینون - نوعی ماده مغذی گیاهی یا ترکیب گیاهی هستند.درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک که زنان در سن باروری را درگیر می کند یکی از تاثیرات مصرف سیاه دانه است.

 

تنظیم انسولین، استروژن، تستوسترون، هورمون لوتئین ساز و هورمون تیروئید از جمله موارد دیگری است که از سیاه دانه کمک گرفته می شود.

جینسینگ

جینسینگ در داروهای گیاهی بسیار مورد توجه است و بسیاری از مکمل ها، چای ها و پودرهای ریشه آن به طور گسترده در دسترس هستند. گفته می شود این گیاه با تعدیل محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال (HPA) مغز به بدن شما کمک می کند تا بر استرس غلبه کند. محور HPA چندین هورمون - از جمله کورتیزول - را تولید و آزاد کرده و پاسخ بدن شما به استرس را آغاز می کند.

ریشه کوهوش سیاه

کوهوش سیاه از خانواده سیاه دانه محسوب می شود. ریشه این گیاه معمولا به صورت چای، کپسول یا عصاره تهیه می شود. هم از نظر تاریخی و هم در حال حاضر، کوهوش سیاه برای حمایت از مشکلات زنانه مانند بی نظمی قاعدگی ، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) و علائم یائسگی استفاده می شود.

پنج انگشت

این ماده اغلب با گیاهان دیگری مانند کوهوش سیاه ترکیب شده و به عنوان دارویی برای درمان علائم یائسگی و حمایت از سلامت باروری زنان به بازار عرضه می شود.

مرزنجوش

مرزنجوش و انواع دیگر درختچه های گیاهی از تیره Origanum مانند پونه کوهی، در طب سنتی برای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یک مطالعه اخیر نشان داد که موشهای القا شده با PCOS پس از درمان با عصاره مرزنجوش، سطح استرادیول - هورمون تولید شده توسط تخمدان ها - را بهبود بخشیده اند.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

«عادی انگاری»، فرش قرمزی برای افزایش آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا

تهران -ایرنا- «خسته شدیم از ماسک زدن، از ضدعفونی کردن هر چیز، از نرفتن به میهمانی و دورهمی» دیالوگی است که این روزها بسیار شنیده و گفته می شود؛ سخنانی که بوی عادی انگاری و رفتن به استقبال ویروس کرونا و مرگ می‌دهد.

 

گشتی در سطح شهر که بزنی با صحنه هایی روبه رو می شوی که نه تنها شوک آور است بلکه بوی خون می دهد؛ اعلامیه های فوت عضو خانواده ای بر اثر کرونا، دیوار خانه ای را سیاه کرده است اما چند قدم آن طرف تر مغازه دار، دستفروش و عابرانی را می بینی که بدون استفاده از ماسک و رعایت شیوه های بهداشتی و فاصله فیزیکی با فراغ بال در حال بازارگرمی و خرید و قدم زدن هستند.

 

وقتی از آن ها می پرسی با وجود افزایش روزانه آمار فوتی ها بر اثر کرونا، چرا حواستان به جان خود و عزیزانتان نیست می گوید: «ای بابا، تمام این افراد که فوت کرده اند، هم رعایت می کردند و هم واکسن زده اند اما گذرشان به قبرستان افتاد. تا الان که نگرفتیم از این به بعد هم نمی گیریم!»

 

با همین شیوه و فرمانی که این ها می روند است که ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فاجعه کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به ۳۸درصد خبر می دهد و می گوید: پوشش ماسک در اماکن عمومی در ۲۳ استان از ۳۲ استان، زیر ۵۰ درصد است و با توجه به اندازه گیری میزان تحرک و حرکت مردم در سطح جامعه، رفت و آمدهای مردم نسبت به شرایط عادی یعنی تابستان سال‌های ۹۶ و ۹۷, هفده درصد بیشتر شده است.  

 

وی تاکید می کند: گویی مردم دچار لجبازی با خودشان و هر کسی با گروه دیگر شده است!

مقالات دیگر: قالیشویی تهران نو

راست می گوید و شاهد مدعا مردمانی است که با اعلام تعطیلی، راه جاده و دشت را در پیش می گیرند و ساعت ها در ترافیک از فضاهای عمومی بین راه استفاده می کنند غافل از اینکه همانند زامبی های فیلم «والکینگ دد»، کرونا را از این سو به آن سو می برند و سوغاتی مرگ برای عزیزان خود به ارمغان می آورند.

 

«عادی انگاری»، فرش قرمزی برای افزایش آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا

 

حریرچی راست می گوید، مردم لج کرده اند تا خانواده خود را همانند دانه های انار، از هم جدا و در خاک بنشانند؛ مرگی که راحت نیست و فیلم ها و عکس های منتشر شده از بیماران بستری کرونایی در بیمارستان حکایت از دشواری آن دارد و اینکه در صورت استفاده نکردن از ماسک چند گرمی، باید گلویی پاره شود و دستگاه سنگین تنفس مصنوعی را تحمل کند.

 

فراموش کرده اند نخستین روزهایی که ویروس کرونا تازه شروع به جولان کرده بود، جمله «چه کنم چه کنم تا بیمار نشوم» نقل محافل بود و همگان مترصد خواندن یا شنیدن مطلبی در مورد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بودند.

 

با گذشت چندین ماه از جولان کرونا و عبور پیک های مختلف آن از آسمان کشور، حال دیگر قبح این ویروس تاجدار شکسته و باید به دنبال راه چاره و یافتن راهکاری برای بازگشت دوباره جدیت اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا در جامعه و نتیجه بخش بودن طرح تعطیلات به خاطر کرونا گشت.

مقالات دیگر: نایت گارد

موضوعی که دکتر مصطفی قانعی پور متخصص ریه و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، در پاسخ به اینکه چه کنیم تا مردم بیش از همیشه کرونا را جدی بگیرند، می گوید: یکسری مسائل که حاکمیتی است را نمی توان به مردم سپرد به این معنا که اگر وزارت بهداشت خطری احساس کند مبنی بر اینکه رعایت نکردن پروتکل ها از سوی گروهی، خطر مرگ برای بقیه به وجود می آورد، بایست از طریق حاکمیت اعمال قانون به گونه ای صورت گیرد که کسی که رعایت نمی کند از مجازات عدم رعایت بترسد.

 

قانعی با بیان اینکه یک روز بستن راهها و روز دیگر خواهش کردن از مردم برای خارج نشدن از خانه جواب نمی دهد، تصریح می کند: حاکمیت باید این دو را با هم اجرایی کند یعنی ضمن درخواست از خانه نشینی، راه ها را هم ببندد.

 

وی ادامه می دهد: این کار باید ادامه دار شود و جریمه عدم سرپیچی را هم باید به وزارت بهداشت بدهند تا بیمارستان ها را برای پذیرش بیماران مجهزتر کنند.

 

این پزشک متخصص با یادأوری اینکه فراموش نکنیم در پدیده ای که طول می کشد و زمان می برد شاهد افزایش خستگی مردم، کاهش اثر بخشی رسانه ای و پذیرش توصیه ها و افزایش بی تفاوتی ها خواهیم بود، خاطرنشان می کند: در این جا باید روانشناسان اجتماعی به یاری کادر درمان بیایند تا چگونگی حفظ حساسیت ها را آموزش دهند.

 

با تمام گفته و ها و شنیده ها و خواسته ها از مردم در جهت رعایت شیوه های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، مطالبه عمومی در شرایط حاضر، انجام واکسیناسیون با شتاب بیشتر است؛ وضعیت واکسیناسیون در کشور به هیچ عنوان مطلوب نیست و این موضوع منجر به سرخوردگی اجتماعی می‌شود.

گل فروشی جنت آباد

از: فاطمه دهقان نیری

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از بازدید ۱۶ باغ تالار و پلمب ۴ واحد متخلف در ۴۸ ساعت گذشته توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان خبر داد.

 

پلمب ۴ باغ تالار متخلف در ساوجبلاغ

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلیمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی و پیشگیری از تخلفات صنوف، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ساوجبلاغ در ۴۸ ساعته گذشته از ۱۶ باغ تالار بازدید کرد.

مقالات مرتبط: باغ تالار شمال تهران

وی افزود: طی این طرح از ۱۶ تالار و باغ تالار بازدید شد که درنتیجه آن برای ۹ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۴ واحد هم به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و بی توجهی به تذکر قبلی پلیس، پلمب شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه کلیه فعالیت های واحد های صنفی توسط پلیس ساوجبلاغ بصورت شبانه روز رصد می شود خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مقالات دیگر: قالیشویی اتوبان باقری

 

منبع: کرج رسا

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

یک متخصص فیزیوتراپی درباره اختلالات ناشی از نگاه کردن مداوم به صفحات الکترونیک و تلفن همراه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت البیان، دکتر مدونا نعیم، متخصص فیزیوتراپ با بیان اینکه استفاده نادرست از فناوری بر ما تأثیر منفی می‌گذارد، تأکید کرد: برخی افراد به مدت طولانی به تلفن همراه نگاه می‌کنند که منجر به بی حسی بازو و انگشتان می‌شود.

مقالات بیشتر:فیزیوتراپی قیطریه

مدونا افزود: هنگام استفاده از تلفن همراه باید آن را به سمت بالا برد؛ زیراهنگام استفاده از گوشی، نگاه کردن به پایین بسیار خطرناک است.

او توضیح داد: استفاده اشتباه از تلفن همراه باعث ایجاد درد شدید در قفسه سینه و منجر به مشکل در تنفس می‌شود.

این متخصص به فیزیوتراپ‌ها و کاربران دستگاه‌های الکترونیکی توصیه کرد و گفت: این کاربران روی صندلی بنشینند، بازو‌ها را صاف کرده و دستگاه الکترونیکی را مقابل چشم خود نگه دارند.

مدونا تاکید کرد: هرچه کج شدن گردن هنگام استفاده از تلفن همراه بیشتر باشد، فشار وارد بر مهره‌ها تا ۲۰ درصد بر روی گردن بیشتر می‌شود. این نشان می‌دهد که بی حسی بازو‌ها در نتیجه این وضعیت ممکن است باعث افزایش طول گردن و درد گرفتن انگشتان شود.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

پودر استخوان و کاربرد آن در دندانپزشکی

سلامت نیوز: برای کسانی که تمایل به درمان و جایگزینی دندان از دست رفته خود هستند، دندانپزشکی نوین راه حل‌های بسیار خوبی دارد. یکی از این راه‌ها درمان ایمپلنت است. درمان ایمپلنت با توجه به قیمت مواد دندانپزشکی ، تجهیزات و مهارت دندانپزشک معالج جزو بهترین راه حل‌هاست. یکی از مواردی که ممکن است در حین فرایند کاشت ایمپلنت دندان، به آن نیاز باشد، پیوند پودر استخوان است.

 

زمانی که افراد به دلایل مختلفی ناچار به خارج کردن ریشه دندان خود می‌شوند، به کارگیری ایمپلنت دندان یکی از بهترین راه‌های بازگردانی دندان از دست رفته است. اما این عمل نیازمند استخوان فک محکم و دارای تراکم مورد نیاز است.

 

در نتیجه در شرایطی که استخوان فک بیمار تحلیل رفته باشد و یا به دلیل نداشتن ارتفاع مورد نیاز جهت کاشت پایه ایمپلنت، مناسب نباشد و یا از تراکم لازم برخوردار نباشد، ناچار به انجام پیوند پودر استخوان در فک خواهد بود.

 

خصوصیات ساختاری پودر استخوان

ایمپلنت دندان فوری

این ماده از استخوان گاوی تهیه شده است و طی فرآینده گرمایی کلیه پروتین‌ها و مواد ناخواسته آن به طور کامل حذف می‌شود تا از انتقال عفونت و ایجاد واکنش‌های آلرژیک به انسان جلوگیری کند. این فرآیند به صورتی اتفاق می‌افتد که ساختار طبیعی هیدروکسی آپاتیت و تخلخل‌های مرتبط به هم آن کاملا حفظ شود، این فرآیند به تشکیل سریع‌تر استخوان کمک زیادی می‌کند.

 

کاربرد پودر استخوان در دندانپزشکی

 

تخلخل‌های مضرس و ساختار مرتبط به هم این ماده مشابه ساختار استخوان طبیعی انسان است که این ویژگی به اتصال پروتین‌های سرم و سلول‌ها بسیار کمک می‌کند. چون تنها سلول‌های استئوبلاست متصل به سطح می‌توانند باعث تشکیل استخوان شوند.

 

کاربردهای بالینی پودر استخوان

 

نگهداری از ریج

حفظ ساختار و کانتور مناسب فک در نواحی زیبایی

بالا بردن کف سینوس

آگمنتاسیون افقی و عمودی آلوئولار

حفظ ساکت دندانی خارج شده

درمان ضایعات پریودنتال

درمان ضایعات اطراف ایمپلنت شما

پیوند استخوان

 

پیوند استخوان یک عمل جراحی است که نقص استخوانی با مواد موجود در بدن خود بیمار یا یک ماده مصنوعی و سنتیک جایگزین و بازسازی می‌شود. بافت استخوان توانایی بازسازی کامل را دارد. وقتی استخوان طبیعی رشد می‌کند، به طور کلی مواد پیوند را به طور کامل جایگزین می‌کند و در نتیجه یک منطقه کاملاً یکپارچه از استخوان جدید ایجاد می‌شود.

گل فروشی اندرزگو

کاربردهای پیوند استخوان

 

در دندانپزشکی از پیوند استخوان برای دستیابی به اهداف زیر استفاده می‌شود:

 

الف) حفظ دندان‌ها

 

هنگامی‌که شدت بیماری لثه باعث از دست رفتن استخوان می‌شود، دندان‌ها شل شده و در معرض خطر از دست رفتن قرار می‌گیرند. در چنین وضعیتی می‌توان با بازسازی استخوان اطراف دندان‌ها از طریق پیوند استخوان، دندان‌ها را حفظ کرد؛ این کار تکیه‌گاه استخوانی بیشتری برای دندان‌ها فراهم کرده و به حفظ آن‌ها کمک می‌کند.

 

ب) کشیدن دندان

 

امروزه، قرار دادن پودر استخوان ایمپلنت در ساکت دندان‌‌ها بعد از کشیدن آن‌ها به امری کاملاً عادی تبدیل شده است. این کار به شخص امکان می‌دهد تا بعدها در صورت تمایل بتواند دندان کشیده شده را با یک ایمپلنت جایگزین کند.

 

ج) ایمپلنت‌های دندان

 

در این سیستم بهینه جایگزینی دندان، یک میله تیتانیومی‌کوچک که در استخوان فک قرار داده شده به یک روکش دندان که کاملاً شبیه به دندان واقعی است متصل می‌شود تا به این ترتیب یک دندان دائمی‌جای دندان از دست رفته قرار ‌گیرد. استفاده موفقیت‌آمیز از ایمپلنت‌های دندانی نیازمند وجود چگالی و حجم خوبی از استخوان است. اگر استخوان فکتان تحلیل رفته است می‌توان با روشهای پیوند استخوان دندان، آن را به اندازه مورد نیاز برای یک ایمپلنت موفق بازسازی کرد.

 

ایمپلنت دندان به کمک پیوند پودر استخوان

 

چه مواقعی پیوند استخوان انجام میدهیم؟

 

مواقعی که خیلی وقت هست که دندان کشیده شده است.

وجود بیماری لثه

اگر به علتی به ناحیه مورد نظر برای ایمپلنت شما ضربه وارد شده است. (ورزشهای رزمی)

وجود نقایص تکاملی در منطقه ایمپلنت دندان

پیوند پودر استخوان چقدر هزینه به دنبال دارد؟

 

با توجه به مهارت دندانپزشک معالج و نوع درمان شما هزینه درمان متفاوت خواهد بود. اما این نکته را فراموش نکنید که قیمت مواد اولیه مانند قیمت پودر استخوان ساز نیز در هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

 

روش های استفاده از پودر استخوان

 

پودر استخوان به سه روش هدایت استخوان، تحریک استخوان و جوش خوردن با استخوان پیش از کاشت ایمپلنت به کار می‌رود:

 

هدایت استخوان (Osteoconduction)

 

در روش هدایت استخوان، گرافت استخوانی به عنوان اسکافولد برای رشد استخوان جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت گرافت استخوانی یک چارچوب را تشکیل می‌دهد که استخوان جدید باید در همان چارچوب تولید شده و رشد کند.

 

تحریک استخوان (Osteoinduction)

 

در روش تحریک استخوان، سلول‌های گرافت استخوانی، استئوبلاست‌ها را تحریک میکنند که شروع به رشد و تشکیل استخوان جدید کنند. در حقیقت گرافت استخوانی موجب تحریک تشکیل سلول‌های استخوانی جدید و یکپارچه شدن آنها با گرافت استخوانی می‌شود.

قالیشویی دردشت

پیوند پودر استخوان دندانپزشکی

 

جوش خوردن با استخوان (Osteogenesis)

در روش جوش خوردن با استخوان استئوبلاست های ضروری که از گرافت استخوانی، گرفته شده‌اند موجب رشد استخوان جدید و تشکیل استخوان فک می‌شود.

 

آیا ایمپلنت و پیوند پودر استخوان تنها درمان زیبایی است؟

 

هنگامی‌که دندان پوسیده است یا آنقدر آسیب ندیده که لازم به جایگزینی دندان باشد، دندانپزشک به سراغ راه حل‌های دیگری مانند پر کردن دندان می‌رود. البته اگر زیبایی برای شما اولویت دارد، با صلاحدید دندانپزشک معالج خود می‌توانید سراغ خرید کامپوزیت زیبایی بروید. این ماده که برای پر کردن دندان‌ها کاربرد دارد، پس از درمان هم رنگ دندان شده و اصلا معلوم نخواهد بود.

 

مراقبتهای بعد از پیوند استخوان چیست؟

 

ادامه نکات ضروری برای مراقبت از درمان پیوند استخوان را خواهیم گفت:

 

معمولا بعد از پیوند استخوان دندان برای شما آنتی بیوتیک تجویز میشود. حتما همان تعدادی که برای شما تجویز میشود را استفاده کنید.

هرچند دربسیاری موارد نیازی به مسکن نیست، اما اگر جراح شما برایتان مسکن تجویز کرد، طبق دستور از آن استفاده کنید.

کمپرس آب سرد بلافاصله بعد از پیوند استخوان، میتواند به کاهش تورم کمک کند.

دهانشویه با کلرهگزدین به طور معمول به مدت یکهفته توصیه میشود.

احساس خرده ریزه‌هایی در دهان، میتواند طبیعی باشد.

بخیه جراحی پیوند استخوان دندان، معمولا بسته به نوع جراحی بین یک تا دو هفته میتواند در دهان باقی بماند.

ازکشیدن سیگار در این مدت پرهیز کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی خرید پودر استخوان پیشرودنت

 

 

سلامت نیوز: پودر استخوان و کاربرد آن در دندانپزشکی

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

تالار شیشه ایی ۱۹ هزار واحد جهش کرد

امروز با پایان معاملات شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید.

 

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با رشد قابل توجهی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که شاخص کل با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد رسید. 

 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۶۲۵ واحد به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.

 

ارزش روز بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. 

 

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیون اوراق و سهام در قالب ۹۰۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

 

امروز همه شاخص های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۳ درصد رشد کردند. 

 

شاخص و کل و شاخص قیمت با معیار هم‌و زن ۱.۳۳ درصد افزایش یافتند. 

 

شاخص آزاد شناور ۹ دهم درصد رشد کرد. 

روند یکساله شاخص بورس تهران

 

شاخص بازار اول بورس یک‌ونیم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط یک‌درصد افزایش یافت. 

 

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، فولاد مبارکه و صنعتی گل‌گهر بوده‌اند. 

 

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با رشد ۲۵۰ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. 

 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. 

 

امروز معامله گران در فرابورس بیش از ۳.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

نقشه معاملات امروز بورس تهران

 

امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 

مقالات دیگر: باغ تالار

بورس تهران هم هم‌زمان با تعطیلی بانک‌ها و سایر ادارات از هم‌اکنون تا هفته آینده بسته می‌ماند. این روزها شاخص بورس مرتب رو به افزایش است که یکی از دلایل مهم آن رشد نرخ ارز در بازار و همچنین سودآوری اکثر شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در مجامع خود سود شناسایی کرده‌اند. اما در عین حال سرمایه‌گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است بنابراین باید از محل پس‌اندازهای کناری و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله سرمایه‌گذاری و البته با مشاوره، مطالعه و تحقیق صورت گیرد و ترکیبی از سهام انتخاب شود که ریسک کمتر و بازدهی بیشتری در پی داشته باشد.

پالایش یکم

 

پالایش یکم امروز بعد از ۱۱ ماه با ۲۷درصد زیان از اصل سرمایه به قیمت ۷۷۰۵ تومان معامله می شود که نسبت به ۱۰ هزار تومان عرضه اولیه با ۲۷ درصد زیان همراه است. هنوز خبری از جبران زیان خریداران پالایشی یکم که وزیر اقتصاد قول داده بود،‌نیست.

قالیشویی تهرانپارس

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه داری، رفع موانع تولید و انتصاب نیروهای سالم را از جمله مطالبه اعضای این کمیسیون از وزیر پیشنهادی راه دانست.

گراف کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 24 مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: نمایندگان در این نشست موضوعاتی مانند توجه به تجارت داخلی و خارجی، بازرگانی داخلی و خارجی، تقویت صنعت فرش، خروج از بنگاه‌داری، تقویت شهرک‌های صنعتی، انتصاب نیروهای سالم، رفع موانع تولید از طریق مسئولان محلی را مورد تاکید قرار دادند.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی شهران

وی افزود: همچنین تقویت برند در وزارت صمت، توجه به اقتصاد درون زا و برون زا، تقویت صنعت داخلی، جذب صنایع هایتک از خارج، جهت دادن به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صمت، تقویت و کنترل معادن از جمله مطالبات نمایندگان دانست که باید در کانون توجه وزیر صمت آینده قرار گیرد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان تاکید داشتند که دولت نباید مدیرعامل شرکت‌هایی که سهام آنها مربوط به بخش خصوصی است را تعیین و انتخاب کند بلکه بخش خصوصی خودش باید انتخاب کند به عنوان مثال انتخاب مدیرعامل خودروسازان توسط بخش خصوصی کاهش قیمت خودرو را در پی دارد.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی هم برنامه‌های کوتاه مدت خود در حوزه تجارت بین المللی، تقویت وضعیت صمت در استان‌ها و شهرستان‌ها و پروژه‌های تحولی را ارائه کرد و همچنین تکمیل سامانه اطلاعات کسب و کار، سامانه جامع تجارت، گسترش تامین مالی زنجیره ای، راه‌اندازی صندوق‌های ارزی، تقویت سکوهای خدمات کسب و کار، شرکت‌های بازرسی، هماهنگی بین بنگاه‌های صنایع غذایی، بنگاه‌های خودروسازی، لوازم خانگی، تجهیزات ماشین آلات، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک و شیمیایی و توجه به پروژه مدیریت بخش سازمانی، تعریف مدیران گام دوم انقلاب، پروژه اصلاح ساختار بنگاه خدمات و اشتغال مرزنشینان و مناطق محروم را از جمله اولویت هایی دانست که در صورت رای اعتماد مجلس در سرلوحه برنامه خود قرار خواهد داد./

مقالات دیگر:وکیل ارومیه

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

عباس شیردل گفت: قانون پیمان ارزی به نوعی به حوزه فرش و صنایع دستی تحمیل شده و صادرات را تا حد زیادی کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس شیردل رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در تشریح وضعیت نامناسب کارگاه‌های صنایع دستی پس از همه‌گیری بیماری کرونا، اظهار داشت: خیلی از کارگاه‌های ما تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند، بدین معنا که اکنون هیچ کارگاهی نیست که با ظرفیت کامل خود فعالیت کند چراکه خروجی و صادرات فرش و صنایع دستی ما به موجب قانون پیمان ارزی که ایجاد شد به صفر رسیده است.

او افزود: متأسفانه مسئولان سازمان صنایع دستی با دادن آمار دروغ در کل کشور که منظور معاونت صنایع دستی کل کشور است، دیگر مسئولان را به گمراهی می‌کشانند و آماری پیرامون میزان صادرات چمدانی اعلام می‌کنند، درحالیکه در زمان کرونا ما اصلاً میزبان مسافر چمدانی در کشور نبوده‌ایم که بخواهیم آمار صادرات چمدانی در پی آن داشته باشیم.

مقالات بیشتر:بهترین قالیشویی شهرک آزادی

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان آنکه متأسفانه این آمار‌های دروغ و این چندمیلیون صادراتی که مطرح کرده‌اند موجب شکل‌گیری خیال نادرستی پیرامون صادرات محصولات صنایع دستی از سوی مسئولان نسبت به این حوزه شده، بیان کرد: ما به موجب قانون پیمان ارزی صادراتی نداریم و بسیار اندک است و بهترین راهکار آن است که قانون پیمان ارزی که به نوعی به حوزه فرش و صنایع دستی تحمیل شده را لغو کنند.

او با بیان آنکه ۷ سال است که در دولت آقای روحانی یک نفر هم از هنرمندان جدید بیمه نشده‌اند، ادامه داد: در نهایت با فشاری که در دو سال پیش آوردند مبنی بر آنکه بیمه کسانی که فوت شده‌اند یا بازنشست شده‌اند را به دیگران واگذار کنند، در نهایت موجب شد حدود ۴۰۰ نفر بیمه شوند، متأسفانه سازمان صنایع دستی که خود یکی از بازوان دولت است بیمه شدگی جدیدی را انجام نداده و تمام کسانی که بیمه هستند پیش از این ۷ سال بیمه شده‌اند.

وام با سود ۱۲ درصد توجیه اقتصادی ندارد

شیردل پیرامون تسهیلات اختصاص داده شده به اقشار فعال در حوزه صنایع دستی و عمل به وعده‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط، گفت: تسهیلاتی که دولت آقای روحانی گذاشتند این بود که به هرکارگاهی که کارگاهش را تعطیل نکند و همچنان نیز کارگرانش بیمه‌شان را پرداخت کنند، وام ۱۵ میلیونی با سود ۱۲ درصد پرداخت شود. حال سوال آن است که این مبلغ جوابگوی یک ماه یک کارگاه هست؟ به اینکه اصلاً وام نمی‌گویند، چرا که وام را باید با سود زیر ۴ درصد ارائه دهند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

او ادامه داد: ما هر چه که اکنون تولید می‌کنیم باید آن‌ها را انبار کنیم و در صورتی که زیر ۴ درصد و به صورت طویل‌المدت این تسهیلات را ارائه می‌دادند برای ما معنا و مفهوم داشت. اما متأسفانه به این نوع تسهیلات هیچ توجهی نشد.

تمام حرف‌های ارائه تسهیلات، شعار بود

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان آنکه تمام وعده‌هایی که برای تسهیلات دادند تنها حرف در باد بود، خاطرنشان کرد: هیچ بخششی در کار نبود، حتی فریب هم دادند و گفتند آن‌هایی که وام‌هایشان در حال عقب افتادگی‌است با این افراد سازگاری صورت می‌گیرد و بانک باید پیرامون مباحث ضامن و این موارد همراهی کند، اما تمام این‌ها شعار بود و همه بانک‌ها ضمن آنکه اخطار دادند هزینه دیرکردشان را نیز دریافت کردند.

 

او با اشاره به آنکه تمام شعار‌ها تنها در تلویزیون برای زیبایی بود، ادامه داد: در این ۷ سال هیچ هنرمند جدید و هیچ بیمه‌شدگی جدیدی نتوانست بیمه شود و سازمان میراث فرهنگی می‌گوید که ما در اصفهان در بخش‌های مختلف ۶۰ هزار تولید کننده صنایع دستی در عرصه‌های مختلف داریم، و این تعدادی که اعلام می‌کند باید آمار دقیق بیمه‌شدگان را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرد.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان

  • online tabliq