اخبار جدید

۱۷ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شهردار کرمان در دیدار با اساتید و نخبگان:
پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند
شهردار کرمان گفت: در برگزاری جلسات با نخبگان شهر، درگیر تشریفات نیستم و حضور این افراد برای ما مغتنم است.
 سعید شعرباف، در دیدار با اساتید و نخبگان که با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و مدیر بازرسی شهرداری کرمان برگزار شد، هدف از برگزاری جلسات ماهانه با حضور اساتید و نخبگان فعال حوزه شهری را مبتنی بر بررسی عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری دانست و گفت: بخشی از پیشنهادها، کوتاه‌مدت است و می‌تواند به شهرداری کمک کند و در بازه کم‌تر از یک سال اجرایی شود.

وی، بخش دیگر موضوعات را مبتنی بر نقد و بررسی عملکرد‌های شهرداری دانست و گفت: باید خودمان را به مورد انتقاد قرار گرفتن عادت دهیم و اینکه انتقاد ازسوی نخبگان یا افراد عادی مطرح شود، برای ما فرقی نمی‎کند.

شهردار کرمان افزود: در برگزاری جلسات با نخبگان درگیر تشریفات نیستم؛ زیرا نه‌تن‌ها عملکرد شهرداری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد؛ بلکه گفتمانی ایجاد می‌شود و حضور این افراد حتی اگر نتیجه‌ای نداشته باشد، در حد گفت‌وشنود، برای ما مغتنم است.

شعرباف، با بیان اینکه موضوع‌های مطرح‌شده ازسوی نخبگان بیشتر در زمینه فرهنگی است، به مدلی در مدیریت شهری مبتنی بر شش سرمایه اشاره کرد.

وی، این مدل را معیاری برای مقایسه و ارزیابی مدیران شهری دانست و ادامه داد: در این مدل مدیریتی، سرمایه‌های شهری مبتنی بر سرمایه‌های فرهنگی، هویتی و نخبگانی هستند که به‌عنوان سرمایه‌های نامشهود تلقی می‎شوند.

شهردار کرمان، سه سرمایه مادی، سرمایه‌های دست‌ساخته مانند پل و پارک و همچنین سرمایه‌های طبیعی و داشته‌های شهر را سرمایه‌های مشهود اعلام کرد و افزود: طبق این مدل، مدیری موفق است که این شش سرمایه را به حداکثر برساند و با نگاه اقتصادی، پیش برود.

شعرباف ادامه داد: در مدل مدیریت شهری مبتنی بر شش سرمایه، هدف سود اقتصادیِ صِرف نیست و منبع سرمایه‌های مشهود و منابع تولیدی، سرمایه‌های نامشهود تلقی می‌شوند.

وی، با بیان اینکه در سرمایه‌های نامشهود، تأکید بر هویت است و هویت ریشه اصلی محسوب می‌شود و در ساختار فرهنگی این مقوله وجود دارد، ادامه داد: در قرن حاضر، به هویت و محوریت انسان، توجه بیشتری می‌شود.

شهردار کرمان، از وجود چهار عنصر اصلی در مبانی فرهنگی و هویتی شهر کرمان خبر داد و گفت: در این خصوص چاره‌ای جز رجوع به این عناصر نداریم؛ چراکه این موارد تشکیل‌دهنده سرمایه‎های نامشهود ما هستند.

شعرباف، ازجمله سرمایه‌های شهری را حوزه گروه‌های مرجع و نخبگانی دانست و گفت: این مورد مبتنی بر نخبگان و خواصی است که تأثیرگذاری عمیقی در جامعه دارند.

وی، مورد دوم را گروه‌های مرجع و گَعده‌های تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص باید به داشته‌های موجود در کرمان و اینکه چند گعده تربیتی و گروه مرجع در شهر وجود دارد و این‌ها کجا هستند و شهرداری در این زمینه چه نقشی می‌تواند داشته باشد، توجه کنیم.

شهردار کرمان تأکید کرد: در حوزۀ سرمایه‌های هویتی، کرمان ازجمله شهر‌هایی است که توانسته هویت خویش را حفظ کند؛ زیرا یک پیمایش اجتماعی نشان می‌دهد یک کرمانی، هنوز از هویت، گویش و لهجه خود دفاع می‌کند.

شعرباف افزود: هویت جمعی در کرمان، ریشه‌ای دارد که از فرهنگ پهلوانی، خوش‌خلقی و نجابت سرچشمه می‌گیرد؛ بنابراین، فارغ از نماد‌های دیگر، پُررنگ‌کردن نماد پهلوانی در کرمان، به تقویت هویت جمعی کمک می‌کند.

وی، حوزه فرهنگی را مبتنی بر کتاب و تفریح و ورزش دانست و گفت: در این خصوص شهرداری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد؛ چراکه هر نهاد عمومی و خصوصی در زمینۀ کتاب کار کند، شهرداری پای کار است و با تبلیغات محیطی، حتی از بخش خصوصی نیز حمایت می‌کند.

شهردار کرمان، حوزۀ تفریح و ورزش را نیز مهم دانست.

مقالات دیگر: مهماندار برای پذیرایی

ظروف کرایه ازگل

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که اِلمان‌های داخلی خود را پُررنگ و تقویت کنیم، آسیب‌ها کمتر می‌شود.

شعرباف، با بیان اینکه بخشی از موارد فرهنگی مطرح‌شده در این جلسه، برعهده شهرداری است، افزود: باید به تصویر مشترک فرهنگی برسیم و برای آن تلاش می‎کنیم.

در ادامۀ این جلسه، مدیر بازرسی شهرداری کرمان، با اشاره به دستور شهردار مبنی بر برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با دانشگاه و استفاده از تجربیات اساتید و نخبگان در حوزه‌های مختلف، گفت: از اساتید دانشگاه شهید باهنر و آزاد اسلامی و کسانی که در حوزه اقدامات محله‌محورحرفی برای گفتن داشتند، دعوت شده است.

مرتضی هوش‌هویدا، ضمن ابزار امیدورای از اینکه این جلسه، آغازگر تشکیل گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شود، افزود: قصد داریم با جمع‌آوری نظرات مختلف، این موارد در برنامه‌های شهری گنجانده شده و موضوعات شهری با نگاه علمی و دقیق‌تر پیگری شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه نیز، با بیان اینکه برگزار‌ی جلسات با اساتید طرح خوبی است و استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه‎های مختلف، پیش از این نیز وجود داشته است، گفت: طرح‌های شهری، باید شناسنامه داشته باشد تا فواید، میزان هزینه، بودجه و دستگاه‌های مشترک در طرح ذکر شود و کارشناسان متعدد آن را امضا و تأیید کنند.

کازرونی، بر توجه بیشتر به ورودی‌های شهر تأکید کرد و ادامه داد: با وجود مرقد مطهر سردار بزرگ حاج‌قاسم سلیمانی، مهمانان زیادی داریم و باید برای جبران کمبود سرویس‎های بهداشتی در شهر فکری کنیم.

وی همچنین پیشنهاد داد بر روی بیلبورد‌های شهری، از کلمات قصار شهید سلیمانی بیشتر استفاده شود و فرهنگ کتابخوانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه هم، با اشاره به اهمیت کارکردن در حوزه‌های اجتماعی به‌خصوص خانواده، گفت: اگر در حوزه خانواده به‌درستی عمل کنیم، مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

کریم‌زاده، با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان به‌خصوص در شهر کرمان، گفت: در حوزۀ فرهنگی، کار خاصی انجام نمی‎شود؛ درحالی‌که آموزش در این زمینه می‎تواند کمک‌کننده باشد.

وی، نه‌تن‌ها ارتباط زوجین، بلکه چگونگی تربیت فرزند را چالش دیگری دانست و ادامه داد: شهرداری با در اختیار داشتن فرهنگسراها، می‌تواند در راستای وظیفه اجتماعی خود، نقش پُررنگی داشته باشد.

یکی دیگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز، با بیان اینکه برگزاری جلسات و داشتن نگاه نخبگانی، درنهایت باید خروجی قابل قبولی داشته باشد، بزرگترین مسأله کرمان را ترافیک شهری و شبکه حمل‌ونقل عمومی دانست.

افضلی، با بیان اینکه هرچند کار‌هایی برای نوسازی و توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی انجام شده، اما با شبکه اصلی و آرمانی یک کلان‌شهر، فاصله زیادی داریم، تأکید کرد: اگر به‌جای پراکنده‌کاری، هدفمند کار کنیم، بهتر به نتیجه می‌رسیم.

دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه هم، به اهمیت جایگاه والای مردمی‌بودن و مردم‌داری در شهرداری اشاره کرد و گفت: این موضوع در کنار کار‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، باید دیده شود.

میرزاده، با بیان اینکه نور مناسب در معابر شهر کرمان وجود ندارد و این موضوع به زیبایی بصری و روحیه مردم لطمه وارد می‌کند، بر ایجاد سازِکار مناسب برای نصب بیلبورد‌های شهری نیز تأکید کرد.

وی، بر اصلاح ورودی‌های شهری، کاشت درختان مثمر و استفاده از ظرفیت فیلم برای جا انداختن گویش و فرهنگ کرمانی نیز تأکید کرد.

عضو دیگرِ هیأت علمی دانشگاه هم، مشکل بزرگ در اجتماع امروز را نبود هویت اجتماعی به‌خصوص در نسل جوان دانست و با بیان اینکه هویت از ملیت عمیق‌تر است، ادامه داد: باید در مسیر هویت‌بخشی بیشتر تلاش کنیم که شهرداری در این زمینه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

همت‌پور بیان کرد: اگر هویت ایرانی و اسلامی را برای خودمان تعیین کرده‌ایم، نیاز است با چارچوب مشخص و با پیوندِ در گذشته برای نهادینه کردن آن تلاش کنیم و اجازه ندهیم تا جوانان ما به سمت غرب‌گرایی سوق داده شوند.

وی، بر لزوم وجود برنامه‎ای جامع درخصوص نماد‌های شهری و نوع ساخت‌و‌ساز‌ها که به هویت برمی‌گردد، تأکید و تصریح کرد: متأسفانه نما‌های ایرانی در معماری و نما به فراموشی سپرده شده است.

در ادامۀ این جلسه، شفیعی، عسکری و شیخ‌پور و دیگر اعضای هیأت علمی و جامعه نخبگانی حاضر در جلسه، موضوعاتی ازجمله استفاده از تجربیات اساتید در آموزش‎های فرهنگسراها، توجه به حوزه زنان، استفاده از ظرفیت طلاب در فرهنگسراها، رفع مشکلات محله‌های شهر با رویکرد محله‌محوری و تبدیل پارک‌ها به فرصت‌های اجتماعی را مطرح کردند.

همچنین ارائه طرح مادرانه برای تولد حضرت زهرا (س) در پارک بانوان، کاشت گل‌ها و درختان مثمر و استفاده از ظرفیت پارک‌ها برای کاشت گل‌ها و گیاهان دارویی، ازجمله پیشنهاد‌های مطرح‌شده ازسوی اساتید بود.

منبع: https://www.yjc.news/

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مرد مصری همسرش را در عروسی دخترش سه‌طلاقه کرد!

یک مرد مصری که در روز عروسی دخترش از طریق بلندگوهای تالار عروسی همسرش را طلاق داده بود، در شبکه‌های اجتماعی عربی خبرساز شد.

شبکه‌های اجتماعی مصری ویدئویی را منتشر کردند که در آن مردی روی سن تالار عروسی در دمیاط مصر رفته و در جمع مدعوین اعلام می‌کند: در روز عروسی دخترم، اعلام می‌کنم که همسرم را طلاق داده‌ام.

مقالات دیگر: گرانترین باغ تالار تهران

در این فیلم مرد که پدر عروس است بالای سن رفته و در جمع مدعوین از طریق بلندگو اعلام می‌کند: به عروس و داماد تبریک می‌گویم اما در رابطه با مادر عروس من او را سه‌طلاقه کرده‌ام و از همین تالار باید به خانه مادرش برود، باز هم به همه تبریک می‌گویم.

 

به گفته شاهدان، عروس با شنیدن سخنان پدرش دچار شوک عصبی شد. نزدیکان خانواده گفتند، پدر و مادر عروس از مدت‌ها قبل و پیش از مراسم عروسی مشکلاتی با هم داشتند، اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد.

منبع: https://www.khabarfoori.com/

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

برای افتتاح پروژه منتظر تشریفات نمی مانیم
با توجه به شرایط کنونی کشور، مشاهده پیشرفت در حوزه های مختلف کوچکترین حق مردم است و مسئولین با تمام توان باید در راستای تحقق مطالبات بر زمین مانده و امید بخشیدن به مردم تلاش کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ یکی از مهم ترین رویکردهای دولت سیزدهم گره نزدن دستاوردها بر بهانه ها و مناسبات تقویمی است. پیش از این رئیس جمهور نیز بارها در سخنرانی های خود بر افتتاح سریع پروژه ها و در اختیار مردم قرار گرفتن آن ها تاکید کرده است.

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به منظور تحقق اهداف دولت مردمی مبنی بر افزایش هرچه بیشتر بهره وری و ارائه خدمات به مردم، از تعریف پروژه های کم اهمیت صرف نظر کرده و سیاست خود را بر اتمام طرح های نیمه تمام و مطالبات بر زمین مانده معطوف کرده است. برای مثال پروژه باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد یک الگوی تمام عیار برای انجام کار جهادی، تخصصی، پر خطر و شبانه روزی بود که توسط دولت سیزدهم و مدیریت شرکت فرودگاه ها به نفع مردم به سرانجام رسید.

پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد نه تنها پایان کار شرکت فرودگاه ها نبود بلکه می توان آن را نقطه عطف طرح های عمرانی این شرکت مادر تخصصی دانست؛ به گفته حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه های کشور باید خدمتی متناسب با شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ارائه شود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه جردن

برگزاری مراسم ترحیم در منزل

در راستای اجرای سریع و با کیفیت دیگر طرح های نیمه کاره فرودگاهی می توان به اتمام پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند اشاره کرد که پیش از این قرار بود در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد اما چند ماه زودتر در اختیار مردم قرار گرفت.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی درخصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند گفت: این طرح از ابتدای سال 98 آغاز شد و فاز نخست آن شامل پروژه توسعه ترمینال با حمایت شرکت فرودگاه ها در آبان ماه سال جاری به اتمام رسید و پس از نصب تجهیزات ترمینالی مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 60 درصد پروژه در دولت سیزدهم انجام شد، گفت: پروژه توسعه ترمینال با اعتبار 52 میلیارد تومان به اتمام رسید.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به ظرفیت ترمینال جدید گفت: این ترمینال برای اعزام و پذیرش حدود 700 هزار مسافر در سال در نظر گرفته شده و نسبت به قبل با توسعه 300 درصدی همراه است.

طهماسبی با اشاره به توسعه چهار هزار و 200 مترمربعی ترمینال فرودگاه بیرجند گفت: پروژه توسعه به اتمام رسیده و طرح بهسازی در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

بدون شک با تلاش مدیران شرکت فرودگاه ها، داشتن روحیه جهادی و البته حمایت قوای سه گانه در آینده نزدیک می توان در حوزه فرودگاهی پیشرفت و توسعه محسوسی را شاهد بود.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

طلاق فوتبالیست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسی
آدریانو، ستاره سابق تیم ملی برزیل، در حالی که تنها سه هفته قبل ازدواج کرده بود از همسرش جدا شد.

طلاق فوتبالیست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسی 
به گزارش سلام نو، آدریانو یکی از بازیکنان درخشان برزیل در سال‌های نه چندان دور است که به خاطر تاثیرگذاری و اهمیتش در زمین مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا بود.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک
این بازیکن سابق اینتر و پارما در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترین مهاجم دنیا شناخته شد اما حتی در زمان اوج فوتبالش نیز بارها و بارها با رسوایی‌های بسیاری بیرون از زمین روبرو شد. بسیاری حتی معتقد هستند که خداحافظی او از فوتبال در سال ۲۰۱۶ نیز به همین دلیل بود.
آدریانو ماه گذشته پس از نامزدی طولانی مدت با میکائلا مسکیتا ازدواج کرد اما این ازدواج زیاد دوام نیاورد و او فقط در فاصله ۲۴ روز پس از ازدواج از همسرش جدا شد.
دلیل این طلاق بسیار عجیب بود. همسرش معتقد است که او به جای این که به فکر خوشحالی خانواده و لذت بردن از روزهای اول ازدواج باشد، مدام در حال تماشای فوتبال و بازی‌های تیم ملی برزیل است.

این ستاره سابق برزیل برای تماشای بازی این تیم برابر سوئیس به ویلا کروزیرو در حومه ریو دو ژانیرو رفت تا این بازی را با دوستانش تماشا کند و دو روز بعد به خانه برگشت اما دیگر خیلی دیر شده بود.
همسر او به شدت از این موضوع عصبانی بود و آنها پس از دعوای شدیدی دیگر یکدیگر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکردند و همچنین مسکیتا تمامی عکس‌های که در کنار او منتشر کرده بود را پاک کرد و در نهایت آنها پس از تنها ۲۴ روز از یکدیگر جدا شدند.

مقالات دیگر: قالیشویی تهرانپارس

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

 بزرگترین سمینار علمی تخصصی برای ارتقای توان علمی آزمایشگاهی کشور در مشهد برگزار شد
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اعضای جامعه آزمایشگاهی استان خراسان رضوی در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد دکتر شاپور بدیعی معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سعید اشکانی فر معاون امور آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نماینده شرکت Autobio از چین و مدیر عامل و […]
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اعضای جامعه آزمایشگاهی استان خراسان رضوی در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد دکتر شاپور بدیعی معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سعید اشکانی فر معاون امور آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نماینده شرکت Autobio از چین و مدیر عامل و مدیران بخش های مختلف شرکت نویان نگین پارسیان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مهندس محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و خدمات شرکت تحت مدیریت خود پرداخت.

به گفته مهندس صالحی شرکت نویان نگین پارسیان با هدف بهبود سطح تشخیص طبی و ارتقاء توان علمی و عملی آزمایشگاه ها و برای بهبود سلامتی بیماران در سال ۱۳۸۷ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.بنابر گفته های مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان از آنجایی که در سال های ابتدایی تاسیس شرکت نویان، حجم تولید به مراتب کمتر از امروز بود و بیشتر بازار تشخیص توسط محصولات وارداتی تامین می شد و اکثر محصولات وارداتی بوده و به صورت تمام بسته بندی (full pack) به کشور وارد می شدند.به گفته این مدیر جوان دغدغه شرکت نویان نگین پارسیان از همان روز اول تلاش برای بهبود کیفیت مورد نیاز در زنجیره تامین آزمایشگاه ها بود؛ البته بودند محصولاتی که نیاز آزمایشگاه ها را در سطوح پایین برطرف می کردند اما این محصولات نه از دقت بالایی برخوردار بودند و و نه تکنولوژی های روز دنیا به آنها وابسته بود در واقع محصولاتی وجود داشتند که به صورت طولانی مدت در صنعت آزمایشگاهی توسط شرکت های واردکننده وارد می شدند و آزمایشگاه ها به دلیل آنکه دسترسی به انتخاب جدیدی نداشتند مجبور به استفاده از این محصولات بودند. این کارآفرین جوان تاکید می کند که هدف از تاسیس شرکت نویان نگین پارسیان ارائه محصولات تشخیصی با کیفیت و مدرنی بود تا حرف تازه ای در بازار محصولات آزمایشگاهی داشته باشد مشکلات جامعه آزمایشگاهی را برطرف کرده و با دقت بالای خود بتواند میزان خطای آزمایشگاه را تا حد زیادی پایین بیاورد.

مقالات دیگر: زیباترین باغ تالار تهران

به گفته مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان متاسفانه در ایران به جای آنکه به بحث تشخیص اهمیت داده شود حجم زیادی از منابع دولت در حوزه درمان هزینه می شود در صورتی که در دنیا این موضوع برعکس است و دولت ها در تلاش هستند تا با سرمایه گذاری بیشتر در بحث تشخیص بودجه بیشتری را در حوزه درمان حفظ کنند.

در این سمینار علمی یکروزه Ethan Yun مدیر گسترش بازار مجموعه شرکت های Autobio دیگر سخنران مراسم بود که به معرفی خدمات و محصولات این شرکت پرداخت.در بخش دیگر مراسم، دکتر مجید سزاوار رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با محوریت تضمین کیفیت در آزمایشگاه ها به سخنرانی پرداخت.وی در سخنان خود با اشاره به اینکه فاجعه از زمانی شروع شد که مقوله استانداردسازی از صنعت به آزمایشگاه ها وارد شد. این در حالی است که ما در صنعت با اجسام بی جان طرف هستیم اما در آزمایشگاه طرف حساب ما جان آدم هاست.دکتر سزاوار ادامه داد: هنگامی که صحبت از کنترل کیفیت می شود انگار وارد موضوع اصلی شدیم. درواقع کنترل کیفیت سیستمی برای پایش کیفیت تست های آزمایشگاهی، دقت و صحت تست ها است.کنترل کیفیت به بخش آنالیزی مربوط می شود اما تضمین کیفیت به کلیه فعالیتهایی که برای اطمینان از نتایج آزمایش ها انجام می شود.وی افزود: نباید فراموش کرد که کیفیت یک امر جمعی است به طوری که اگر آزمایشگاه ها بهترین نیروها را داشته با شند اما به طور مثال شرکت تولیدکننده کیت در امر کیت رسانی خوب عمل نکند و یا کیت های تولیدی از کیفیت لازم برخوردار نباشند و یا مرجع سلامت همکاری های لازم را انجام ندهد و یا سایر عوامل دخیل استانداردهای لازم را رعایت نکنند نمی توان انتظار داشت که نتیجه حاصل از کیفیت برخوردار باشد.درنهایت لازم است تا تمامی عوامل دخیل در خصوص حفظ کیفیت در کنار یکدیگر عمل کنند زیرا در این صورت است که می توان به نتایج حاصل از تست های آزمایشگاهی اعتماد کرد.


در بخش دیگری از این سمینار علمی نیز جلسه پرسش و پاسخی با حضور دکتر شاپور بدیعی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار و در آن سوالات مسئولان فنی آزمایشگاه ها بررسی گردید.در پایان این سمینار علمی یکروزه نیز گواهینامه های دوزبانه به شرکت کنندگان این سمینار اعطا شد. این در حالی است که شرکت نویان نگین پارسیان تصمیم دارد بدین منوال سمینارهای علمی دیگری را نیز در شهرهای مختلف برگزار کند.

منبع: https://nasirnews.ir/

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

«جام‌جم» میزان کارایی و شرایط اثربخش بودن مشاوره‌های پیش از طلاق را بررسی می‌کند
جدایی مشاوره از تشریفات
تغییر سبک زندگی به خیلی از داشته‌های ما رحم نکرده مثلا به کانون خانواده ها. جمع خانواده ایرانی که زمانی حکم حلقه‌های زنجیر را داشت، چند سالی است که با اندک تکانه‌ها و تلنگرها به لرزه می‌افتد و اوضاع که کمی بیخ پیدا می‌کند، چاره کار در طلاق جسته می‌شود.
پای طلاق‌ های توافقی اینچنین به زندگی ما ایرانی‌ها باز شد، چون راهی بود برای زودتر خلاص شدن از شر زندگی‌های مشترک؛ زندگی‌هایی که روان‌شناسان باور دارند به این علت از هم می‌پاشند چون با ازدواج‌های تغییر شکل یافته شروع شده‌اند، ازدواج‌هایی که بزرگ‌ترها در آن نقش چندانی ندارند و طبعا هنگام جدایی نیز سهمی به آنها نمی‌رسد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه الهیه

در دهه‌های قبل، جدایی توافقی فقط زحمتش حضور در دفترخانه و امضای اسناد بود ولی چندسالی است برای کشیدن ترمز این طلاق‌ها مرحله‌ای به نام مشاوره اجباری قبل از طلاق برای زوج‌ها طراحی شده تا با زمانی که به این طریق خریده می‌شود و پنجره‌هایی که روی زوج‌ها باز می‌گردد تعداد خانواده‌هایی که با بدترین نوع توافق از هم می‌پاشند، کمتر شود. 

حرف و حدیث در مورد کیفیت این مشاوره‌ها و میزان اثربخشی شان در بازگشت زوج‌ها به زندگی مشترک و ترمیم زخم‌های عاطفی اما همچنان زیاد است به‌طوری که عده‌ای اغلب جلسات مشاوره را تشریفاتی و برخی آن را سودمند توصیف می‌کنند.

ساز ناکوک سبک زندگی

طلاق توافقی یعنی خلاص شدن هرچه سریع‌تر از زندگی مشترک، حتی به بهای از دست دادن برخی حقوق و حتی به قیمت بخشیدن مهریه که این همه خانواده‌ها برای سنگین‌تر کردنش تلاش می‌کنند اما چرا زوج‌ها به جایی می‌رسند که دل از زندگی متاهلی می‌برند و دیگر نمی‌خواهند بودن زیر یک سقف را تحمل کنند؟ یک روی سکه پاسخ این سؤال را دکتر فاضل الیاسی، جامعه شناس نشان‌‌مان می‌دهد. این استاد دانشگاه که معتقد است«جامعه ایرانی به تعریف تازه‌ای از زندگی رسیده و جوان‌ها که معتقد شده‌اند زندگی تکرار نشدنی است و باید از آن لذت ببرند و اگر تشکیل خانواده به نیازهای‌شان پاسخ ندهد تصمیم به جدایی می‌گیرند».ولی بازهم یک سوال؛ چرا دوام زندگی‌ها تا این حد کم شده وغالب زوج‌ها طلاق سریع (توافقی) را به طلاق زمانبر(غیرتوافقی) ترجیح می‌دهند و به دنبال آزاد شدن هرچه سریع‌تر از قید و بندها هستند؟ 

از یک سو به باور الیاسی« ترغیب‌های زودهنگام و اشتباه برای ازدواج وعجله برای وصلت‌های بدون شناخت» در این ماجرا دخیل است و از سوی دیگر طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان بهزیستی و به اذعان زوج‌هایی که فرم‌های نظرسنجی را پر کرده‌اند همه چیز زیر سر« مسئولیت‌پذیرنبودن طرفین، کمبود مهارت‌های زندگی مشترک و تغییر مناسبات زناشویی است» که البته مشکلات مالی و اعتیاد را هم نباید از نظر دور داشت. نتیجه این که به گفته دکتر زهره احمدی، روان‌شناس« چون حل این قبیل مسائل زمانبر است، زوج‌ها تصمیم به جدایی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌گیرند بدون این که فرصت بیشتری برای فکر کردن به یکدیگر بدهند و بی آن که به تبعات طلاق که بچه‌ها و زنان را بیشتر از مردان می‌آزارد، فکر کنند».

مقالات دیگر: برگزاری مراسم ختم

به کدام مشاوره‌ها امیدوار باشیم؟

نگفته پیداست که در طلاق یک جنگ در حال وقوع است، جنگی که در آن همسران قدیم به دشمنان جدید تبدیل شده‌اند و از هر جناح به یکدیگر می‌تازند. اجباری شدن مشاوره‌های قبل از طلاق نیز برای سرد کردن آتش این جنگ تدارک دیده شده که برخی کارشناسان می‌گویند اثربخش است و عده‌ای خلاف این را می‌گویند. یک سال قبل معاون مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که سامانه«تصمیم» که از سال ۹۲ ذیل ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده شکل گرفت تا سال ۱۴۰۰ باعث مختومه شدن ۴۹۰۰ پرونده طلاق توافقی و به سازش رسیدن زوج‌ها شد که «آمار خوبی است» اما اکنون همان شخص، بهزاد وحیدنیا می‌گوید: «میزان اثربخشی جلسات مشاوره در طلاق توافقی بسیار پایین است».

 به گفته، او علت این است که «مشاوره در زمان طلاق دیرهنگام است و تحقیقات هم نشان داده که مشاوره قبل از ازدواج مطلوب‌تر از مشاوره پیش از طلاق است».البته اعظم نژادی، مدرس دانشگاه به نقش مشاوران در اثربخشی جلسات مشاوره تاکید دارد و می‌گوید: «مشاور باید لایه‌های پنهان زندگی را به مراجعه کننده نشان دهد، چراکه اکثر مراجعان در مهارت‌های ابتدایی زندگی مشکل دارند». پس معلوم است که در مؤثر بودن جلسات مشاوره، توانایی شخص مشاور و فرمالیته ندانستن این جلسات تعیین کننده است. درمورد یک مشاوره استاندارد قبل از طلاق نیز دقیقا نقش مشاوران خانواده و زوج درمانگرها به‌‌خوبی احساس می‌شود کسانی که می‌توانند چینی شکسته زندگی‌ها را بند بزنند یا این که زیر ظرف شکسته بکوبند و آن را متلاشی کنند. در یک مشاوره طلاق اصولی، زوج‌ها نحوه حل و فصل مناقشات را از راه‌های سالم و مؤثر یاد می‌گیرند و مهارت‌های ارتباطی را می‌آموزند. همچنین نحوه پردازش و حل مسائل حل نشده را یاد می‌گیرند و تعلیم می‌بینند که چگونه نیازهای شریک زندگی‌شان را بهتر درک کنند. در واقع یک مشاور طلاق کارکشته که هدفش پیوند دوباره قلب‌هاست با ایجاد یک محیط امن به زوج‌ها یاد می‌دهد چگونه میان نیازها و خواسته خود و شریک زندگی‌‌‌‌‌‌شان ارتباط برقرار کنند تا هیچ‌کدام حس بازنده بودن نداشته باشند و برای طلاق توافقی پیشقدم نشوند. 

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

زندگی شوم زن مشهدی؛ عروسی که در کمتر از 3 روز مطلقه شد!
زن مشهدی پرده از زندگی شوم خود برداشت.
با آن که سه روز بیشتر از آغاز زندگی مشترکم نمی گذرد اما فقط به دلیل تاخیر در بازگرداندن ظروف امانتی آشپزخانه، درگیری شدید خانوادگی رخ داد و اکنون من و همسرم راهی دادگاه و پاسگاه شده ایم و ...

مقالات دیگر: ظروف کرایه سوهانک

این ها بخشی از اظهارات زن جوانی است که در پی درگیری و نزاع خانوادگی وارد کلانتری طبرسی شمالی شده بود. او در حالی که بیان می کرد زندگی مشترک من فقط سه روز طول کشید، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری گفت: سه سال قبل و در حالی که مدت زیادی از مرگ پدرم نمی گذشت «جلال» به خواستگاری ام آمد. هنگامی که با هم به گفت و گو نشستیم در همان جلسه اول خواستگاری به او گفتم بیماری روماتیسم دارم و دارو استفاده می کنم. حتی در چند جلسه بعدی آشنایی نیز این موضوع را تکرار کردم. جلال که مدعی بود با این صداقت در گفتار و رفتار علاقه اش به من صد چندان شده است، مرا دلداری داد و گفت: همه مخارج بیماری ات را می پردازم و تو را نزد بهترین پزشکان متخصص می برم!

جلال کارگاه تولیدی لباس داشت و چند کارگر برایش کار می کردند. من هم وقتی علاقه او را دیدم، به خواستگاری اش پاسخ مثبت دادم و به عقد یکدیگر در آمدیم اما هنوز مدت زیادی از برگزاری مراسم عقدکنان سپری نشده بود که شیوع بیماری کرونا شغل او را نیز تحت تاثیر قرار داد. جلال مجبور شد کارگاهش را تعطیل کند و در فروشگاه مواد غذایی برادرش مشغول کار شود. بعد از این ماجرا نامزدم منزلی را در نزدیکی خانه پدرش اجاره کرد و قرار شد بعد از مهار بیماری کرونا در کشور، مراسم عروسی مان را برگزار کنیم اما زمانی که فهمیدیم این بیماری به این زودی ها از بین نمی رود، به ناچار تصمیم گرفتیم مراسم کوچکی را برگزار و زندگی مشترکمان را آغاز کنیم. شوهر عمه من آشپزخانه داشت و دخترخاله همسرم نیز سالن آرایش و زیبایی راه اندازی کرده بود.

مقالات دیگر: قالیشویی نائین

به همین دلیل با آن ها صحبت کردیم تا مقدمات جشن عروسی را فراهم کنیم. آن روز همه سنگ تمام گذاشتند و مراسم جشن و پذیرایی به خوبی برگزار شد. دو روز بعد شوهر عمه ام برای بازگرداندن ظروف آشپزخانه به جلال زنگ زده بود اما همسرم متوجه تماس نشده و پاسخ تلفنش را نداده بود، به همین دلیل شوهر عمه ام به شماره تلفن دیگری که از پدرشوهرم داشت زنگ زده بود اما خواهر 15ساله شوهرم تماس او را پاسخ داده و به طرز بی ادبانه و توهین آمیزی با شوهر عمه ام برخورد کرده بود. آن روز وقتی من از خانه مادرم بازگشتم، جلال سر و صدا به راه انداخت که چرا شوهر عمه ات با خواهرم برخورد زشت و ناشایستی داشته است؟ او همچنین مدعی شد که چرا برادرانم در جشن عروسی شاباش کمتری داده اند و با همین بهانه جملات رکیکی به کار برد و با توهین و تحقیر مرا کتک زد. من هم که تجربه چنین شرایطی را نداشتم بلافاصله با برادرانم تماس گرفتم و از آن ها خواستم به منزلم بیایند تا با شوهرم صحبت کنند. از سوی دیگر هم به شوهر عمه ام زنگ زدم و از او گلایه کردم. در همین حال جلال هم ماجرا را به خانوده اش اطلاع داد. خلاصه طولی نکشید که افرادی خشمگین از هر دو طرف وارد منزلمان شدند. درون کوچه جلال و برادرانم با هم روبه رو شدند و با چوب و چماق به یکدیگر حمله کردند. در این هنگام دیگر افراد نیز با توهین و فحاشی وارد نزاع شدند و این ماجرا به حدی شدت گرفت که در نهایت کار به کلانتری کشید. اکنون در حالی زندگی من و جلال در آستانه فروپاشی قرار گرفته است و راهی دادگاه و پاسگاه شده ایم که سه روز بیشتر از جشن عروسی مان نمی گذرد و ...

منبع: اصلاحات نیوز

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

آخرین جزئیات از تولد ۲ توله یوزپلنگ در پارک توران
دریافت آخرین خبرها از تولد ناگهانی دو توله یوزپلنگ در پارک ملی توران، از حال عمومی مساعد آنها حکایت دارد؛ اما آیا مادر یوزها پیدا می‌شود و آنها زنده می‌مانند؟

به گزارش فارس از سمنان، تولد ناگهانی دو توله یوزپلنگ در پارک توران امروز در حالی در رسانه‌ها خبرساز شد که تاکنون اطلاعات ضد و نقض و بعضاً اشتباهی از این توله‌ها در رسانه‌های داخلی و خارجی مخابره شده است.

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در خبر اولیه اعلام کرد که دو قلاده توله یوزپلنگ در مجموعه حفاظت‌شده توران به‌تازگی متولد شده‌اند.

وی اظهار کرد: بر اساس خبر دریافتی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، دو قلاده توله یوزپلنگ با سن کمتر از یک ماه توسط یک چوپان از طبیعت جدا شد؛ اما با اطلاع محیط‌زیست در روز جمعه به همان محل زنده‌گیری برگردانده شدند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بلافاصله تیم کارشناسی و فنی از سازمان مرکزی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به محل اعزام شدند و تلاش برای اطلاع از وضعیت مادر و بازگرداندن توله‌ها به زیستگاه انجام شد؛ اما با توجه به سرد بودن هوا، سن پایین توله‌ها و سایر شرایط موجود، به‌منظور حفظ جان آنها حدود نیمه‌شب گذشته به پاسگاه محیط‌بانی منتقل شدند.
اکبری اظهار کرد: نکته قابل‌تأمل اینکه در طبیعت توران، زایمان یوزپلنگ غالباً در اوایل بهار انجام می‌شود؛ زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله‌ها مناسب است؛ اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده‌ای نادر بوده و احتمال بقای توله‌ها را در طبیعت بسیار دشوار می‌کند.

اکبری تأکید کرد: بررسی کامل شرایط منطقه برای مشخص شدن ابعاد موضوع و بررسی و تحقیق از علت و انگیزه چوپان از انجام این عمل ادامه دارد.

به گفته او، در مورد توله‌ها هم بر اساس نظر کمیته کارشناسی، تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد.

مقالات دیگر: تشریفات تولد چیست

داستان یوزها و چوپان چه بود؟

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اما در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به عزیمت خود به پاسگاه محیط‌بانی دلبر در پارک ملی توران برای بررسی دقیق‌تر این موضوع، درباره روند پیدا شدن توله یوزپلنگ‌ها گفت: توله‌ها به‌صورت اتفاقی توسط یک چوپان دیده می‌شوند و او نیز گزارش را به محیط‌بانان ارائه می‌کند که در یک منطقه دو گربه وحشی دیده است.

ظاهری گفت: محیط‌بانان وارد عمل و بررسی می‌شوند و درنهایت مشاهده می‌کنند که دو توله یوزپلنگ در طبیعت وجود دارند.

وی گفت: این توله یوزپلنگ‌ها در حوزه پناهگاه حیات‌وحش پارک ملی توران و در نزدیکی یکی از جان‌پناه‌ها در چشمه چاهک شناسایی شدند.

وضع توله‌ها پایدار است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اظهار کرد: دو توله یوزپلنگ پیداشده فعلاً به‌صورت دستی و با شیر خشک تغذیه می‌شوند و طبق بررسی‌های اولیه انجام‌شده حال عمومی آنها مساعد است.

وی بیان کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به توله یوزپلنگ‌ها، از متخصص داخلی دام کوچک دانشکده دامپزشکی، متخصص داخلی دام بزرگ سازمان محیط زیست کشور و متخصص مامایی و بیماری‌های تولیدمثل و برخی اعضای متخصص دیگر در این حوزه استفاده شده است و این افراد هم‌اکنون در منطقه حضور دارند و در حال کار هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: وضعیت توله یوزپلنگ‌ها بررسی شده و در حالت پایدار قرار دارند؛ اما بالأخره باید به آینده نگاه داشته باشیم که سرانجام آنها به کجا خواهد رسید؟

سن توله‌ها چقدر است؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: فعلاً توله یوزپلنگ‌ها از طبیعت به دست محیط‌بانان رسیده است و تا امروز نیز با مادر زندگی می‌کرده‌اند و باید برای آینده آنها برحسب نظر متخصصان و مواردی که در ادامه مشخص می‌شود، برنامه‌ریزی کنیم.

ظاهری با اشاره به سن توله یوزپلنگ‌ها گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه، این توله یوزپلنگ‌ها حدوداً در هفته دوم یا سوم تولد قرار دارند.

وی تصریح کرد: این اتفاق بسیار نادر است که گربه‌سانان به‌ویژه یوزپلنگان، زایمان خارج از فصل داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بیان کرد: زایمان در فصل سرد اتفاق بسیار نادری در یوزپلنگان است و اکثر منابع علمی نیز می‌گویند توله‌هایی که خارج از فصل به دنیا می‌آیند، در همان طبیعت نیز با حضور حتی مادر، به‌سختی جان سالم به درمی‌برند؛ چراکه طبیعت بسیار سردی وجود دارد و این اتفاق بسیار نادر باید بررسی شود.

مادر یوزپلنگ‌ها در طبیعت پیدا می‌شود؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای آینده توله یوزپلنگ‌ها گفت: اولویت نخست، این است که مادر یوزپلنگ‌ها را در طبیعت پیدا کنیم و اگر مادر در طبیعت پیدا شود، نسبت به معرفی مجدد توله‌ها به او اقدام می‌شود.

ظاهری بیان کرد: اگر مادر توله یوزها در طبیعت پیدا نشود، مجبور هستیم از طریق تغذیه با شیر دستی و شیرخشک نسبت به حفاظت از این گونه ارزشمند اقدام کنیم و این وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است.

دوربین‌ها کارگذاری شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: برای پیدا کردن مادر توله یوزپلنگ‌ها، دوربین‌گذاری در محدوده پیدا شدن توله‌ها انجام شده است و همه مسؤولان مرتبط و محیط‌بانان نیز حضور میدانی دارند و نسبت به ردزنی‌ها و ردیابی‌ها در طول مسیر اقدام می‌شود.

ظاهری گفت: تمام اقدامات میدانی انجام می‌شود تا نسبت به شناسایی نشانی از مادر توله یوزپلنگ‌ها اقدام شود و امیدواریم خبرهای خوبی از این بخش دریافت کنیم.

توله یوزها به پارک پردیسان می‌روند؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به احتمال اعزام توله یوزپلنگ‌ها به پارک پردیسان گفت: فعلاً توله‌ها در استان سمنان حضور دارند و باید برنامه‌ریزی شود تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

ظاهری افزود: تلاش داریم تا با برنامه مدون و با حضور تیم‌های متخصص، اقدامات لازم را انجام دهیم و هنوز نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مشخص نیست.

تکذیب خبر رسانه‌های بیگانه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان همچنین با اشاره به اشتباه برخی رسانه‌های بیگانه گفت: برخی از رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که توله یوزپلنگ‌ها در سایت تکثیر پارک ملی توران به دنیا آمده‌اند؛ در صورتی که این خبرها صحت ندارد.

ظاهری ادامه داد: این توله‌ها به‌طور مستقیم در طبیعت به دنیا آمده‌اند و به دست محیط‌بانان رسیدند و به همین خاطر نیز به دنبال شناسایی مادر آنها در طبیعت هستیم.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

فرمانده انتظامی آق قلا:

عامل تیراندازی مراسم عروسی در آق قلا دستگیر شد

گرگان- فرمانده انتظامی آق قلا از دستگیری عامل تیراندازی منجر به مجروحیت پنج نفر از شرکت کنندگان یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان خبرداد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه لواسان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اکبر سجادی عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شامگاه گذشته (چهارشنبه) و در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر تیراندازی منجر به مجروحیت تعدادی جوان در حاشیه یکی از روستاهای بخش انبارالوم بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

مقالات دیگر: خریدار قالی

 

 

فرمانده انتظامی آق قلا افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد بعد از مراسم عروسی تعدادی جوان در حاشیه روستا به دلیل اختلافات قبلی با هم درگیر که متاسفانه با تیراندازی یکی از طرفین درگیری پنج نفر مجروح شدند.

 

وی با اشاره به دستگیری عامل تیراندازی و کشف یک قبضه سلاح در این عملیات بیان کرد: مجروحان این حادثه به صورت سرپایی مداوا و حال آنها هم مساعد اعلام شده است.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

اولویت مشاغل روستایی استان کرمان احصا شد

حسنی با بیان اینکه ۳۰ رسته فعالیت در کشور احصاء شده و در استان کرمان نخستین فراوانی مربوط به دام سبک و سنگین و سپس فرش است؛ گفت: همه دستگاه ها تکلیف دارند در زمینه دانش بنیان ها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق حسنی، سه شنبه(۸ آذر) در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها(روستای نوفن) با اشاره به سی امین سال فعالیت صندوق کارآفرینی امید گفت: فارغ از نام و رویکرد دولت ها در حوزه اشتغال، کلیدواژه ما در این سه دهه حمایت از کسب و کارهای خرد بوده و تلاش شده به SME ها کمک کند.

روانشناس کودک و نوجوان مرزداران


مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه کرمان به عنوان دومین استان، طرح روستای نوفن را اجرا می کند؛ افزود: در مجموع تلاش های صندوق در همه استان ها صندوق توسعه روستائی و عشایری در چهار سال سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در کشور پرداخت کرده که ۴۴ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافت و در کرمان بالای ۸۰ درصد یعنی دو برابر کشوری است.

قالیشویی دیباجی

وی با افزودن این مطلب که 30 رسته فعالیت در کشور احصاء شده و در استان کرمان نخستین فراوانی مربوط به دام سبک و سنگین و سپس فرش است؛ اظهار کرد: کشت نهال و بذر، محصولات گلخانه ای، بوم گردی، گردشگری، صنایع دستی، طیور، زنبور عسل، پوشاک، صنایع تبدیلی، بازاریابی و محصولات کشاورزی اولویت های مشاغل استان کرمان در روستاها است.

 

حسنی خاطرنشان کرد: منابع مالی محدود است و از سوی دیگر امکان ارزش افزوده برای واحد کسب و کار وجود دارد و امسال همه دستگاه ها تکلیف دارند در زمینه دانش بنیان ها کمک کنند و در رویداد امروز باید نقش کاربردی برای سازمان ها تعیین شود و امیدواریم ما در صندوق به عنوان حلقه میانی و تسهیل کننده بتوانیم نقش ایفا کنیم.

 

مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور در پایان امنیت غذایی به دلیل شرایط کشور و لزوم گسترش دیمزارها را مورد تأکید قرار داد و افزود: 200 میلیارد تومان برای تولید بذر تسهیلات دادیم.

 

گفتنی است؛ این رویداد، فرصت هم‌اندیشی با حضور شرکت­ های دانش‌بنیان و دستگاه ­های اجرایی مرتبط در حوزه فناوری را جهت یافتن راهکارهای انتقال فناوری به روستاها به ویژه در بخش کشاورزی، فراهم می کند.

  • online tabliq