اخبار جدید

۱۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حمایت نهاد ریاست جمهوری از بانوان کارآفرین صنعت سلامت
کسب و کار نیوز- نخستین فرش قرمز صنعت سلامت و زیبایی با حضور بانوان کارآفرین این عرصه در سالن همایش های صدا و سیما در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، فرش قرمز صنعت سلامت و زیبایی در حالی برای نخستین بار در کشور برگزار شد که ایران اکنون به لحاظ مصرف محصولات این صنعت، جزو ۵ کشور اول دنیا به شمار می رود.در این مراسم آزاده یار محمدی مدیرعامل شرکت مهرآذین و سفیر زیبایی ایران ضمن اشاره به حجم گسترده کارآفرینی در این صنعت از سوی بانوان درباره برگزاری فرش قرمز صنعت سلامت و زیبایی گفت:نماد فرش قرمز صنعت سلامت و زیبایی همانند جشن” حافظ” و جشنواره” فجر” به ثبت رسیده است و از آغاز قرن جدید به مدت یکصد سال اعتبار دارد.
وی در خصوص هدف از برگزاری این مراسم خاطر نشان کرد: بیش از یکسال است که به دنبال طراحی، تدوین و برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم بوده ایم که با عنایت نهاد محترم ریاست جمهوری توانستیم مجوزهای لازم جهت اجرای آن را اخذ کنیم.
یارمحمدی در ادامه داد:در این صنعت بانوان ایرانی دستاوردهای بین المللی بسیاری را کسب کرده اند که اغلب نیز با نوآوری همراه بوده است و این مراسم می تواند شروعی باشد تا سایر کشورهای صاحب سبک در این صنعت برای حضور در فرش قرمز صنعت سلامت و زیبایی به ایران بیایند و این بار ما میزبان آنها باشیم. وی تصریح کرد :در سال های آتی معیارهایی بر اساس برندینگ و فرآیند برندسازی تعریف خواهیم کرد و بر اساس آن هیات داوری منتخبانی را به جامعه بانوان کارآفرین در صنعت سلامت و زیبایی طی مراسم بعدی فرش قرمز در سال آینده اعلام خواهد کرد. وی گفت: قبل از شروع رقابت آموزش هایی در این باره با سرفصل های متصل به مقوله برندینگ به افراد متقاضی داده خواهد شد تا برای رقابتی سالم و واقعی آماده شوند.

مقالات دیگر: قالیشویی ظفر
در حاشیه این مراسم مهری شیرازی که عنوان مادر گریم ایران را دارد به عنوان یکی از پیشکسوتان این صنعت درباره برگزاری این مراسم گفت: برگزاری چنین همایش هایی سبب می شود تا بانوان فعال در این عرصه به طور دائم آموزش ببینند. وی تاکید کرد :از مهم ترین عامل های رشد و توسعه کارآفرینی در این صنعت می توان به بحث آموزش اشاره داشت. بانوان این حوزه باید دائما در حال یادگیری و بهره گیری از روش های بروز باشند و این امر به جز با مطالعه و تحقیق عمقی میسر نمی شود.
وی یادآور شد :زمانی که فعالیت بانوان در این صنعت رتبه بندی شود آنها خود را ملزم می دانند که برای ارتقا سطح خود از قالب های گذشته عبور کنند و اطلاعات و دانش خود را ارتقا بخشند. شیرازی همچنین تاکید کرد که رمز موفقیت بانوان در این صنعت “کاربلد بودن” است والا لوح ها و تندیس هایی که با خرج کردن پول به دیوار محل کارشان نصب می کنند ، در نهایت اعتباری برایشان به ارمغان نخواهد آورد. به گزارش خبرنگار ما در این گردهمایی بیش از ۷۰۰ نفر از بانوان کارآفرین صنعت سلامت و زیبایی از سراسر کشور حضور داشتند.همچنین این مراسم میزبان نمایندگانی از دیپلمات های ایتالیا و اسپانیا نیز بود.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

موزه‌ای با یادگاری‌های ۳۱ شهید محمودآباد
«از پله‌هایی که با فرش پوشیده شده است، به موزه می‌رسیم، صدای مداح لابه‌لای سینه‌زنی‌های متوالی فضا را پر کرده است. تابوت خالی یکی از شهدای مدافع حرم در وسط موزه، پر است از دل‌نوشته‌های تک‌خطی و چندخطی.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، محل تهیه گزارش روی نقشه، بوستان شهدای محمودآباد را نشان می‌دهد و در چند کلمه اصفهان، صنعتی، بین حسین محمودآبادی و ولی‌عصر، خلاصه می‌شود. وعده ما محمودآباد است و قرار ما فرعی بعد از تیر چراغ برقی است که روی آن عدد پنج را سه مرتبه و بزرگ به صورت عمودی نوشته‌اند.

جاده فرعی، خاکی است و باید کمی با احتیاط از آن عبور کرد. به دیوارهای کاه‌گلی منقش به تصویر شهدا که می‌رسیم، یعنی مقصد را درست آمده‌ایم. آقای باقریان به استقبال ما می‌آید. مردی با قد حدود ۱۷۰ سانتیمتر و پیراهن مشکی به تن و مویی یک دست سفید و ریشی سفید و سیاه که البته سفیدش حسابی غالب‌تر است. عزادار پسر ۱۷ ساله‌ای از اقوامشان است که چند روز پیش بر اثر تصادف به رحمت خدا رفته است، این‌ها را خودش می‌گوید. بعد از صحبت‌های مرسوم، به سالنی می‌رسیم که تقریباً طول زیادی دارد. هیچ جای دیوار خالی نیست، دو طرف آن از عکس‌های شهدا پر است، البته با چیدمان مخصوص. شهدای هسته‌ای کنار هم، گوشه‌ای شهدای مدافع حرم، جایی برای شهدای روحانی و دیگر شهدا.

مقالات دیگر: خریدار فرش دست دوم

دو طرف سالن باغ است و گه‌گاه شاخه‌های قد کشیده خودشان را از پنجره‌های نیمه باز به داخل سالن رسانده‌اند، باد حسابی بازی‌اش گرفته است و شاخه‌ها را نوازش می‌کند. آفتاب با همه وجود خود را از بین شاخه‌ها عبور داده است و طنازی می‌کند. نور روی فرش‌های قرمز از خود رد طلایی به جا گذاشته و با سایه تکان خوردن شاخه‌های جوان‌تر، ترکیب دلچسبی ایجاد شده است. اینجا موزه شخصی حسن باقریان از یادگاری‌های شهدای محمودآباد است. متولد سال ۱۳۳۶ و بازنشسته جهادسازندگی است.

یک قدم برای رضای خدا و بی‌توقع از بنده‌های خدا
بعد از یک معرفی کوتاه و با اصرار زیاد ما از روزهایی که در جنگ حضور داشته است، می‌گوید: ازدواجم با تاریخ انقلاب یکی است. با دخترعمه‌ام ازدواج کرده‌ام. چهار فرزند دارم، یک دختر و سه پسر. هفت نوه دارم. یکی از پسرهایم عقب‌ماندگی ذهنی دارد و صاحب سه فرزند است که پیش ما زندگی می‌کنند. چند سالی در جبهه بودم. سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و بعد از آن در چندین عملیات دیگر شرکت کردم. در عملیاتی از ناحیه سر مجروح شدم و موج انفجار من را گرفت که در حال حاضر به خاطر آن موضوع دارو مصرف می‌کنم. هیچ موقع توقعی از بنیاد شهید نداشتم، چراکه هرکسی قدمی برای رضای خدا برداشت نباید از بنده خدا توقعی داشته باشد. بعد از تمام شدن جنگ ۳۰ سال در جهادسازندگی خدمت کردم و سال ۱۳۸۸ هم بازنشسته شدم.

سر اصل موضوع می‌رود و از بهانه‌ای که ما را به بهشت کوچک او رسانده است، صحبت می‌کند: زمینی که می‌بینید به نام بوستان امام و شهدا است که ارثیه پدری ما بوده و هست. پنج برادر هستیم که به هر کدام از ما یک جریب زمین رسید. دو نفر از برادرانم سمت راست و دو برادر دیگرم سمت چپ اینجا زمین دارند. من نه فرزند شهید هستم و نه پدر شهید و نه خانواده شهید، اما آنچه که مهم است این است که تک‌تک این شهدا در قلب ما جای دارند چون شهدا از هستی خودشان که جانشان است گذشتند تا هستی ما و دین ما، ماندگار بماند. به امید آن که خدا حق آن‌ها را بر ما حلال کند.

تولد میراثی ماندگار در سال ۸۸
آفتاب همچنان گیسوان طلایی‌اش را روی فرش قرمز پهن کرده و باد کمی دست از بازیگوشی برداشته است. سماور بزرگی کنار دیوار انگار به جوش آمده است و کمی هم سروصدا به پا می‌کند، در همین حال و احوال هستیم که حسن باقریان چنین ادامه می‌دهد: اینجا اتاقی دارد به نام بیت‌الشهدا که علت نام‌گذاری آن صدایی در وجودم بود که از من خواست اینجا را به نام امام و شهدا نام‌گذاری کنم. سال ۱۳۸۸ بود که بنای اینجا گذاشته شد و سال ۱۳۸۹ همزمان با تولد آقا امام رضا (ع) افتتاح شد.

او از دو شهید غواص دست بسته گمنام در سال ۱۳۹۴ که به بوستان شهدا آورده‌اند، یاد می‌کند و می‌گوید: فرزند شهید مادری به نام شهید حسین زارع از عاشق‌آباد را اشتباهی به مشهد برده بودند. در مراسم وداع با شهدا، پیکر آن دو شهید گمنام غواص را به این مادر دادند که با آن دو شهید وداع کند. مادر استخوان‌ها را به سینه چسبانده بود و مثل مادر خودشان برای آن‌ها مادری می‌کرد.

مقالات دیگر: قالیشویی در حکیمیه

سردی دلچسب هوای پاییز از پنجره‌های نیمه‌باز در سالن رخنه می‌کند. خورشید هم کم‌رمق شده است. باقریان از حضور صلواتی دانش‌آموزان مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان دانشگاه‌های استان و کل کشور و خانواده‌ها و گروه‌ها و تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی در این فضا می‌گوید: اینجا هم طبیعت خدا است و هم فضای آرامی دارد. شهدا واسطه شدند و خیلی‌ها حاجت گرفتند. ترویج فرهنگ شهادت با یاد شهدا از جمله اهدافی است که سعی می‌شود در برگزاری برنامه‌های اینجا محقق شود. اینجا برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی چند بخش دارد، بیت‌الشهدا یکی از بخش‌های این مجموعه است که حدود ۵۰ متر مربع فضا دارد. راهرو حدود ۵۰ متر طول و چهار متر عرض و سه متر ارتفاع دارد و موزه شهدا هم که در طبقه بالا قرار دارد.

او درباره مراحل جمع‌آوری وسایل شهدا چنین می‌گوید: حدود ۱.۵ سال طول کشید تا به خانواده‌ها سر زدیم و گاهی با یک بار مراجعه، گاهی چند بار و حتی توسل به خود شهدا توانستیم از ۳۱ شهید روستای محمودآباد لباس، چکمه، شانه، آینه، ساعت، تسبیح، جانماز، عطر، ناخن‌گیر، چراغ قوه، رادیو و قاشق غذاخوری جمع‌آوری کنیم که همه غرفه‌بندی شده است.
 

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

انتخاب لباس داماد؛ نکاتی که باید در نظر بگیرید

دنبال سوروسات مراسم عروسی هستید؟ تبریک می‌گوییم که قرار است زیباترین روز زندگی‌تان را جشن بگیرید. حتما در حال حاضر دغدغه‌های زیادی دارید که لباس داماد هم یکی از آنهاست. هرآنچه را نیاز است درباره لباس داماد بدانید در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

کت‌شلوار ساده یا تاکسیدو؟

 

کت‌شلوار تاکسیدو نوعی لباس تجملاتی است. اگر می‌خواهید کراوات مشکی بزنید، قطعا کت‌شلوار تاکسیدو بهترین گزینه است. به‌جز کراوات یا پاپیون مشکی، چند تزئین جزئی دیگر هم تاکسیدو را از سایر کت‌شلوارها متمایز می‌کنند. در همه کت‌شلوارهای تاکسیدو، ساتن برگردان یقه حرف اول را می‌زند. وجه تمایز دیگر این نوع کت‌شلوار با بقیه مدل‌ها این است که جلوی کت فقط یک دکمه دارد و جیب‌های روی کت هم تزئینی هستند، یعنی در واقع این کت هیچ جیبی ندارد.

 

کت‌شلوار ساده هم علاوه بر اینکه برای شب عروسی‌تان انتخابی مناسب است، بسیار شیک و خوش‌پوش است و می‌توانید در مراسم‌های دیگر هم آن را بپوشید.

 

لباس داماد متناسب با فصل عروسی

لباس مناسب پاییز و زمستان

اگر قرار است در فصلی سرد عروسی بگیرید، بهتر است برای کت‌شلوار عروسی‌تان پارچه سنگین‌تری انتخاب کنید. کت‌شلوار پشمی یا تاکسیدو پشمی گزینه‌های مناسبی هستند.

 

کت‌شلوار سه‌تکه گزینه مناسب دیگری است. دلیلش هم واضح است؛ جلیقه شما را گرم‌تر نگه می‌دارد.

 

پاییز زمان مناسبی برای پوشیدن کت‌شلوار فاستونی است. فاستونی جزو پارچه‌های پشمی با بافت ساده محسوب می‌شود و پوشیدن کت‌شلوار فاستونی انتخابی درخور برای شب عروسی‌تان است.

 

اگر عروسی در زمستان است، کت‌شلوار مخملی تیره انتخابی مناسب است. مخمل جنسی خاص و زیبا دارد و شما را ستاره مجلس می‌کند.

 

لباس مناسب بهار و تابستان

برگزاری عروسی در بهار و تابستان خیلی طرف‌دار دارد و دست شما را برای انتخاب کت‌شلوار مناسب باز می‌گذارد. کت‌شلوار دوتکه انتخاب خوبی برای تابستان است.

 

کت‌شلوارهای نخی یکی از گزینه‌های مناسب هستند. اگر مراسمی خودمانی دارید، می‌توانید کت‌شلواری از جنس لینن بخرید. این کت‌شلوارها در عین شیک‌بودن بسیار هم راحت هستند. لینن پارچه سبکی دارد و انتخاب خوبی برای پوشیدن در تابستان است.

مقالات دیگر: باغ عروسی در تهران

پوشیدن جلیقه با کت‌شلوار عروسی

جلیقه بپوشیم یا نپوشیم؟ این سؤال بیشتر دامادهاست. جلیقه‌پوشیدن واقعا باکلاس است. عروسی‌تان مهم‌ترین روز زندگی شماست. چرا جلیقه نپوشید؟ شما می‌توانید جلیقه را حتی با تاکسیدو هم بپوشید. در واقع پوشیدن آن ظاهر کت‌شلوار تاکسیدو را رسمی‌تر هم می‌کند.

 

کت یک‌طرف‌دکمه یا دوطرف‌دکمه؟

اگر تصمیم دارید در جشن عروسی‌تان تاکسیدو بپوشید، کت یک‌طرف‌دکمه بهترین گزینه است. بیشتر کت‌های رسمی هم یک ردیف دکمه دارند. اصلا به‌‌ندرت می‌توان تاکسیدوی دوطرف‌دکمه پیدا کرد. کت‌های دوطرف‌دکمه برای همه جذاب نیستند. علاوه بر این، باید به‌خوبی طراحی شوند، چون بعدا هر نوع تغییر در آنها دشوار است. کت‌های یک‌طرف‌دکمه کاربردی‌ترند و بر هر تنی می‌نشینند.

 

انتخاب یقه کت

۳ نوع یقه کت‌شلوار داریم. شاید فکر کنید مدل یقه مهم نیست، اما یقه تغییری نامحسوس و در عین حال تأثیرگذار در کت‌شلوار ایجاد می‌کند.

 

۱. یقه ناچ

اصلی‌ترین یقه‌ کت‌شلواری یقه ناچ است. این یقه طرحی وی شکل در دو طرف دارد. یقه ناچ هم در کت‌شلوارهای رسمی و هم کت‌شلوارهای راحتی استفاده می‌شود.

 

۲. یقه پیک

این مدل یقه فقط برای کت‌های رسمی مناسب است و در برای موقعیت‌های غیررسمی استفاده نمی‌شود. چه کت‌شلوارتان ساده باشد و چه تاکسیدو، این مدل یقه برای آن مناسب است. اگر می‌خواهید روز عروسی‌تان کت‌شلوار خیره‌کننده و زیبایی داشته باشید، کت‌شلواری بخرید که یقه‌اش پیک باشد.

 

۳. یقه شال

یقه شال یقه‌ای رسمی‌تر از یقه پیک است. این یقه را بیشتر روی کت تاکسیدو می‌بینید.

 

انتخاب رنگ لباس داماد

فصل یکی از عواملی است که در هماهنگ‌کردن رنگ کت‌شلوار با پیراهن و کراوات نقش مهمی دارد. استفاده مجدد از کت‌شلوار عروسی هم می‌تواند عامل مهمی برای انتخاب رنگ لباس داماد باشد.

 

۱. کت‌شلوار مشکی

کت‌شلوار مشکی رسمی‌ترین لباسی است که داماد می‌تواند بپوشد. اگر مراسم عروسی‌تان جشنی رسمی است، کت‌شلوار مشکی انتخاب خوبی است، اما اگر جشنتان مهمانی خودمانی است، می‌توانید رنگ شادتری بپوشید.

 

۲. کت‌شلوار سورمه‌ای

سورمه‌ای رنگ بی‌نظیری است، بیش از حد رسمی نیست و با بسیاری از رنگ‌های دیگر ترکیبی عالی می‌سازد. ترکیب کت‌شلوار یا تاکسیدوی سرمه‌ای با پاپیون مشکی، پیراهن سفید و دستمال‌جیبی سفید ترکیبی جذاب و زیباست.

 

۳. کت‌شلوار آبی

کت‌شلوار آبی کمی رسمی‌تر از کت‌شلوار سرمه‌ای است. آبی رنگ شادی و جشن است. با پوشیدن کت‌شلوار این‌رنگی، علاوه بر اینکه رنگ روشن و شادی می‌پوشید، جذاب هم به نظر خواهد رسید. امکان استفاده مجدد از این کت‌شلوار هم زیاد است.

 

۴. کت‌شلوار خاکستری

خاکستری یکی دیگر از رنگ‌های رسمی و جذاب است. هرچه کت‌شلوار خاکستری‌تان تیره‌تر باشد، تیپ رسمی‌تری دارید. اگر عروسی شما بیشتر جنبه خودمانی دارد، خاکستری روشن انتخاب مناسبی است. لباس داماد خاکستری‌رنگ همیشه مد است. در ضمن، این کت‌شلوار بعدها هم بسیار به دردتان خواهد خورد.

 

انتخاب پیراهن برای لباس داماد

پیراهن مناسب تأثیر زیادی بر ظاهر کت‌شلوارتان می‌گذارد. سفید رسمی‌ترین رنگ برای روز عروسی است. پیراهن سفید رنگ کت‌شلوار شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

منبع: https://www.chetor.com/

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

علت زردآب فرش هنگام شستشو و راه حل از بین بردن آن
باید بگوییم که یکی از متداول‌ترین مشکلات در شستشوی فرش در منزل یا حتی قالیشویی، زردآب فرش است. در این حالت در برخی از نقاط فرش شما زرد رنگ به چشم می‌آید.

فرادید| ممکن است شما هم این موضوع را تجربه کرده باشید که بعد از شستن فرش روی آن لکه‌های زردی ظاهر می‌شود و ظاهری زشت و نامناسب به آن می‌بخشد.

باید بگوییم که یکی از متداول‌ترین مشکلات در شستشوی فرش در منزل یا حتی قالیشویی، زردآب فرش است. در این حالت در برخی از نقاط فرش شما زرد رنگ به چشم می‌آید.
اما برای دانستن اینکه علت زردآب فرش چیست و چگونه باید آن را حل کرد؛ در ادامه همراه ما باشید:

چرا فرش بعد از شستن زرد می‌شود؟
زرد شدن تکه‌هایی از فرش و ریشه‌های آن در بسیاری از موارد به دلیل عدم شستشوی کافی و باقی ماندن آب چرک در این قسمت از فرش ایجاد می‌شود. در واقع زمانی که شما خودتان در خانه اقدام به شستن فرش‌ها می‌کنید، ممکن است نتوانید به درستی همه بخش‌های فرش را بشویید و سپس آبکشی کنید و این موجب می‌شود که بعد از خشک شدن فرش لکه‌های زرد رنگی روی فرشتان پیدا شود. این مشکل معمولاً در روش‌های شستشوی فرش به روش سنتی، بیشتر اتفاق می‌افتد.

از دیگر دلایل زردی فرش بعد از شستن عبارتند از:

۱. از مواد شوینده نامناسب استفاده می‌کنید: گاهی نیز ممکن است زردی فرش به دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب اتفاق بیفتد. این شوینده‌ها که معمولاً حالتی اسیدی دارند به بافت فرش آسیب می‌زنند و لکه‌هایی زرد رنگ روی آن ایجاد می‌کنند.

مثلا شستن فرش‌های ماشینی جدید و دستباف و ابریشمی هم با پودر توصیه نمی‌شود. استفاده از پودر‌های معمولی سبب سفت و خشک شدن این فرش‌ها می‌شود. در نهایت هم شستشو با پودر، بستر و ریشه فرش را زرد می‌کند و زردآب پس می‌دهد.


۲. فرش را غبارگیری نمی‌کنید: عامل دیگر که موجب زرد شدن فرش می‌شود، عدم جارو کردم فرش قبل از شستشو است؛ به همین دلیل زمانی که فرش را می‌شویید، خاک روی فرش به بافت آن رسوخ می‌کند و لکه‌هایی بر روی آن باقی می‌گذارد.

پس فرش را قبل از شستن غبارگیری کنید؛ غبارگیری معمولی همان‌گونه است که در قدیم انجام می‌شد. فرش را روی یک بند یا طناب می‌انداختند و با چوب به پشت آن ضربه می‌زدند. زیرا فرش‌ها در طول مدت خاک و غبار را به خود جذب می‌کنند.

۳. آب فرش را پس از شستشو تخلیه نمی‌کنید: این مورد را نیز به خاطر بسپارید که قبل از آویزان کردن فرش برای خشک شدن همیشه اجازه دهید آب آن خارج شود و بعد این کار را انجام دهید. زمانی که فرش‌های خیس را آویزان می‌کنید، آب و رطوبت در قسمت ریشه‌ها انباشته می‌شود و موجب زرد شدن آن می‌گردد.

۴. فرش را دوباره آبکشی نمی‌کنید: اگر بعد از این که فرش را پهن کردید تا خشک شود، دوباره آن را آبکشی کنید، هم فرش و هم ریشه‌های آن پس از خشک شدن زرد شوند. آبکشی دوباره را قبل از پهن کردن فرش انجام دهید.

قالیشویی شرق تهران
چگونه زردی فرش را از بین ببریم؟
بار دیگر فرش را به روشی مناسب بشویید: اگر متوجه شدید که در شستشوی فرش از روش نادرست و شوینده نامناسبی استفاده کرده‌اید و زمان کافی برای شستشوی دوباره آن دارید، بهتر است که یک بار دیگر فرش را با روش صحیح و اصولی بشویید تا لکه‌های آن از بین برود.

از مخلوط نمک و سرکه سفید استفاده کنید: این یک روش بسیار وقت‌گیر است، اما نتیجه بسیار خوبی روی از بین بردن زردآب‌های فرش شما دارد. برای این کار به ۲ قاشق غذاخوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری سرکه و حدود یک پارچ و نیم آب نیاز دارید. تور پرده را به این مخلوط آغشته کنید و روی فرش بکشید.

از محلول قوی‌تر آب، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید: اگر موفق نشدید لکه‌ها را به وسیله محلول آب نمک و سرکه از بین ببرید، بهتر است این بار از محلول قوی‌تر استفاده کنید.

برای تهیه آن کافی است که یک لیوان و نیم آب را با ۲ قاشق مربا خوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری سرکه مخلوط نمایید و سپس با یک پارچه مناسب روی فرش بکشید. با این محلول معجزه‌گر می‌توانید به راحتی اقدام به از بین بردن زردی فرش بعد از شستن کنید.

۳. از پارچه نم‌دار یا مرطوب استفاده کنید: ساده‌ترین روش برای پاک کردن لک‌های زرد فرش همین روش است. یک پارچه تمیز را نم‌دار کنید و با استفاده از آن لک‌های فرش خود را پاک کنید.

۴. از شامپو فرش برای پاک کردن زردی فرش استفاده کنید: برای آماده کردن محلول شامپو فرش، مشخصات آن را از روی برچسب آن بخوانید و با آب مخلوط کنید. بعد آن را با هم زدن مخلوط کنید تا کف کند. کف روی محلول را با اسفنج روی فرش بمالید و رها کنید تا خشک شود. این کار قسمت‌های زرد فرش شما پاک می‌شود.

۵. از شوینده‌ها با خاصیت اسیدی پایین استفاده کنید: برای این کار این نوع مواد شوینده مناسب را داخل آب ولرم بریزید. دقت کنید که آب نه باید سرد باشد نه باید داغ باشد. با کمک یک اسفنج، مخلوط را روی فرش بمالید و بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود.

چگونه فرش بشوییم تا زرد نشود
همان طور که پیش‌تر مطالعه کردید، زمانی که شستشوی فرش با روشی اصولی و درست انجام شود و از شوینده مناسبی برای شستن فرش‌ها استفاده کنید، بعد از شستشو نیز به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد.

مقالات دیگر: قالیشویی مجیدیه

در واقع پاسخ به این سوال که چگونه فرش بشوییم تا زرد نشود، در یادگیری اصولی شستشوی فرش نهفته است و اینکه بعد از شستشو نیز اجازه دهید فرش کمی خشک شود و سپس آن را برای خشک شدن آویزان کنید. از طرفی بهتر است همه ما یاد بگیریم چگونه زردی فرش را از بین ببریم تا در صورت بروز این مشکل هر چه زودتر اقدام به برطرف کردن آن نماییم.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر فرشتان رنگ می‌دهد نباید در منزل آن را بشویید و لازم است شستشوی آن را به قالی­شویی بسپارید. برای این که بدانید فرشتان ثبات رنگ مناسبی دارد یا خیر، یک پارچه خیس را روی آن بکشید، اگر پارچه رنگی شد، یعنی نمی‌توانید فرش را در منزل بشویید چرا که احتمال زرد شدن آن یا بهم ریختن رنگ­هایش وجود دارد.

کلام آخر
هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که فرش‌های منزلمان پر از لکه‌های زرد شود و کثیف و نامرتب به نظر برسد، به همین منظور رعایت کردن نکاتی در هنگام شستشوی فرش می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه خوبی از شستن فرش در خانه داشته باشید.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

ماجرای احیای یک پیانوی قدیمی توسط زنده‌یاد ندایی در استودیو هشت
مدیر رادیو نمایش طی یادداشتی از سوگ زنده‌یاد امیرحسن ندایی نوشته و به ماجرای احیای یک پیانو پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش همزمان با خاک‌سپاری زنده‌یاد امیرحسن ندایی یادداشتی را به نگارش درآورد.

وی در این یادداشت نوشت: «حوالی غروب جمعه پاییزی 22 مهر، تماس سعید اسلام‌زاده به سوگم نشاند، خبر تلخ بود و بهت‌آور: دکتر امیرحسن ندایی پرکشید.

از نخستین بار که ایام نوجوانی با صدا و سیمایش در نقدهای سینمایی تلویزیون آشنا شدم، تا این اواخر که با «نقدآورد» رادیونمایش (برنامه تخصصی تحلیل میان‌رشته‌ای سینما از منظر علوم انسانی) همراهمان بود، خاطرش را جز به نیکی و آموزگاری نمی‌شناسم.

دانشمند بود و عمیق، فرزانه بود و فروتن، پربار بود و افتاده.

مقالات دیگر: رنگبرداری فرش

آخرین خاطره‌مان در «استودیو هشت» ارگ کهنسال رادیو، شیرین و ماندگار رقم خورد: ماجرای پیانوی بی‌نوای وزارت اطلاعات!

زبان‌بسته را از هم گسسته، له و لورده، انداخته بودند گوشه‌ای. پیانوی رویال دوپداله‌ای که در مکاتبه با شرکت سازنده‌اش پتروف روشن شد نمونه‌ای خاص است که بیش از شصت سال از عمرش می‌گذرد و از طرف دولت وقت چکسلواکی به ایران اهداء شده است. یک روز، بعد از ضبط برنامه به‌پیشنهاد دکتر ندایی نازنین بر بالینش رفتیم، چون طبیبی دلسوز و نگران، کلاویه‌هایش را نواخت و مژده داد که از پس آن‌همه جور هنوز زنده است…، از طنز ماجرا آن که علی آقا، نیروی قدیمی خدمات در حین جابه‌جایی پایه‌ها درآمد که: «عه، بدبخت شدیم، این‌جا نوشته وزارت اطلاعات!»، مرد ساده‌دل دوست‌داشتنی نمی‌دانست منظور وزارت اطلاعات و جهانگردی آن روزگار است که نقشی معادل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ایفا می‌کرد و رادیو را هم تحت مدیریت داشت.

به هر ضرب و زور که بود سامانش دادیم.

مقالات دیگر: بسته پذیرایی مراسم ختم

حالا پیانوی پرقدمت «استودیو هشت» رادیو دوباره جان گرفته است و خوش می‌درخشد، دورش حصاری کشیدیم و شناسنامه‌ای با چند خط شرح‌حال تا بماند برای آیندگان.

هر روز که قدم به حیاط ارگ کهنسال رادیو می‌گذارم، به آینده و روند نام‌های کوچک و بزرگ می‌اندیشم و رسم روزگار، دیر یا زود ما هم خواهیم رفت، نه‌فقط از ارگ که از دنیای دون.

میراث فرهنگی اما ماندگار است؛ همان طور که یاد و خاطر دکتر امیرحسن ندایی در قلب دوستدارانش».
 

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

گشایش نمایشگاه لوازم خانگی در قائم شهر
نمایشگاه لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر آغازشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، وحید سروش مدیر برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه محصولات ۳۰ شرکت تولیدی از ۱۲ استان کشور در ۱۵۰ غرفه به تماشا گذاشته شد.

مقالات دیگر: پخش لوازم پرده

او تنوع و کیفیت و عرضه محصولات با شرایط مناسب را از ویژگی‌های این نمایشگاه برای مصرف کننده‌ها اعلام کرد.

سروش، انواع لوازم آشپزخانه، فرش و کالای خواب، لوستر و دکوراسیون داخلی منزل را از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه برشمرد که بااستقبال بازدید کنندگان روبرو شد.

قالیشویی تهرانپارس

نمایشگاه لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی منزل تا جمعه ۱۵ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در قائم شهر پذیرای هم استانی‌ها است.

گزارش از جمشید گرائیلی

 

منبع: قطره

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

حریق گسترده فروشگاه فرش در مشهد مهار شد
مدیرعامل آتش‌نشانی شهر مشهد گفت: آتش سوزی مهیب در یک فرش فروشی در مشهد، با تلاش آتش نشانان چندین ایستگاه آتش نشانی مهار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،  آتشپاد دوم مجید فرهادی اظهار کرد: در پی اطلاع به سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از داخل یک فروشگاه بزرگ فرش در غرب مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله قریب به ۵۰ آتش‌نشان و نجاتگر را به همراه ۱۵دستگاه خودرو سبک و سنگین و نردبان ۳۲ متری آتش‌نشانی از ایستگاه های ۵،۲۲،۳۳،۷،۴۳،۵۳،۳۱،۲۷را به محل حادثه در بولوار معلم مشهد اعزام کرد.

مقالات دیگر: قالیشویی تهرانپارس

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر مشهد افزود : با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد، حریق در داخل این فروشگاه بوقوع پیوسته و آتش در حال سرایت به واحد های مجاور این محل تجاری است که آتش نشانان پس از دقایقی عملیات نفسگیر و طاقت فرسا، ضمن مهار حریق از سرایت آتش به منازل و مغازه‌های مجاور آن جلوگیری کردند.

وی یادآور شد: در این حادثه یکی از افراد حاضر در داخل مغازه که گرفتار دود و آتش شده بود توسط نجاتگران آتش‌نشانی از محل خارج و به دلیل مصدومیت شدید توسط آمبولانس های اورژانس به بیمارستان منتقل و علت دقیق این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

گفتنی است؛ آتش‌نشانان پس از خاتمه عملیات و پاکسازی محیط حادثه به ماموریت خود پایان داده و به ایستگاه های خویش مراجعت کردند. 

پخش عمده پارچه

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

فروش انواع سرامیک در اصفهان از برندهای معروف و با کیفیت و قیمت سرامیک در اصفهان

خرید سرامیک در اصفهان با ابهترین قیمت و کیفت عالی
 اصفهان , (اخبار رسمی): کلینیک ساختمانی نماآرا اصفهان، با هدف رفع نیاز مشتریان و همشهریان و همچنین رفع نیاز پیمانکاران و مهندسین فعال در حوزه ساختمان، با جمع آوری کلکسیونی جامع در دسته بندی های، سنگ نما، آجر نما، کاشی و سرامیک، آماده همکاری و عقد قرارداد فروش متریال مورد نیاز شما در اصفهان و همچنین سایر شهرستانها می باشد.
خرید سرامیک در اصفهان
کارخانه های کاشی و سرامیک اصفهان را می توان بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران دانست. این نسخه، طرح های کاشی و سرامیک اصفهان را بسیار متنوع کرده و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. 

ایران در صنعت کاشی و سرامیک پیشرفت زیادی داشته و توانسته است محصولات خود را به سراسر جهان صادر کند. کارخانه ها و تولیدات زیادی در سراسر ایران وجود دارد که انواع کاشی و سرامیک را با بیشترین تنوع و بهترین کیفیت تولید و روانه بازار می کنند. کاوه سرام یکی از بزرگترین بازارهای کاشی و سرامیک است که انواع کاشی و سرامیک را عرضه می کند.

فروشگاه بزرگ کاوه سرام در شهر اصفهان واقع شده است که انواع کاشی و سرامیک را به صورت مستقیم از کارخانه ها خریداری کرده و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

قالیشویی نارمک

کلینیک ساختمانی نماآرا در اصفهان، با هدف رفع نیاز مشتریان و همشهریان و همچنین رفع نیاز پیمانکاران و مهندسین فعال در حوزه ساختمان، با جمع آوری کلکسیونی جامع در دسته بندی های، سنگ نما، آجر نما، کاشی و سرامیک، آماده همکاری و عقد قرارداد فروش متریال مورد نیاز شما در اصفهان و همچنین سایر شهرستانها می باشد.

کلینیک ساختمانی نما ارا فروشگاه مصالح ساختمای نمایندگی فروش انواع سرامیک در اصفهان از برندهای معروف و با کیفیت و قیمت سرامیک در اصفهان

فروش انواع سرامیک کف و سرامیک دیوار با نازلترین قیمت و کیفیت در نمایشگاه نماآرا 
یکی از بهترین مکان ها برای خرید انواع کاشی و سرامیک، عمده فروشی های اصفهان است. با مراجعه به این مراکز می توانید این محصولات را بدون واسطه و با قیمتی مناسب خریداری کنید. از آنجایی که کاشی و سرامیک از مصالح ساختمانی مهم هستند و برای استحکام بخشی ساختمان، زیباسازی و پوشش کف و دیوارها استفاده می شوند، خرید محصول با کیفیت و اقتصادی بسیار مهم است.

 

اصفهان مانند سایر شهرهای بزرگ، انواع کاشی و سرامیک را به صورت عمده و خرده به فروش می رساند، اما اکثر انبوه سازان و پیمانکاران به دنبال فروش عمده کاشی و سرامیک هستند تا از تنوع زیاد و قیمت مناسب آن بهره مند شوند. . اصولاً قیمت محصولات بسیار کمتر است زیرا هیچ واسطه ای بین خریدار و فروشنده وجود ندارد. در واقع توزیع کنندگان و مراکز فروش بزرگ انواع کاشی و سرامیک را در بازار به فروش می رسانند.

 

کارخانه کاشی اصفهان


کارخانه کاشی اصفهان 40 سال قدمت دارد و این کارخانه دارای آزمایشگاه تخصصی برای بررسی و کنترل کیفیت محصولات خود می باشد. کارخانه کاشی اصفهان محل فعالیت دو برند کاشی و سرامیک روشا و تکنیتا است و این دو برند در واقع محصولات خود را زیر نظر کارخانه کاشی اصفهان به بازار عرضه می کنند. این کارخانه قادر است کلیه نیازهای مشتریان را برای تولید کفپوش و دیوارپوش داخلی و خارجی برآورده سازد.

کاشی مرجان در اصفهان

شرکت کاشی مرجان اصفهان سال هاست که در زمینه تولید انواع چیپس قرمز، چینی لعابدار، کاشی مخصوص نما و پارک فعالیت می کند و در این راه با استفاده از مواد اولیه مرغوب و استفاده از کارشناسان مجرب موفق بوده است. چندین جایزه داشت. شرکت کاشی مرجان برترین تولید کننده کاشی های صنعتی مقاوم در برابر اسید و کاشی های نازک در ایران می باشد.

دفتر ازدواج غرب تهران

کاشی نیلو اصفهان

کاشی های نیلو که به کاشی کف معروف هستند توسط شرکت کاشی نیلو در نزدیکی شهر اصفهان تولید می شوند. این شرکت در سال 1356 با ظرفیت 1 میلیون متر مربع در سال فعالیت خود را آغاز کرد. سال ها بعد شرکت کاشی نیلو محصولات خود را توسعه داد و در حال حاضر دارای خط تولید 7 نوع محصول از جمله کاشی دیوار، کاشی کف، چینی لعابدار، پرسلن مقاوم در برابر اسید، چینی با روکش نانو، چینی براق، محصولات ضد باکتری در رنگ، طرح است. و اندازه های مختلف.

کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان

کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان با قدمتی حدود 50 سال در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث شد. این کارخانه در شهر اصفهان واقع شده است. ظرفیت تولید کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان بیش از 10 میلیون متر مربع در سال است. کارخانه کاشی و سرامیک اصفهان تلاش زیادی در جهت پیشرفت و جلب رضایت مشتریان داشته است که منجر به اخذ گواهینامه ها و استانداردهای بسیاری شده است.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

در جریان تور یکروزه سفر به پارک ملی کویر مرکزی؛

 

تفاهم نامه همکاری فی مابین محیط زیست سمنان و دانشگاه آزاد گرمسار منعقد شد

در جریان تور یک روزه  گردشگری خبرنگاران به پارک ملی کویر مرکزی در پاسگاه سنگ فرش ، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل محیط زیست استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مرآت ؛ در جریان تور یک روزه  گردشگری خبرنگاران به پارک ملی کویر مرکزی در پاسگاه سنگ فرش ، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل محیط زیست استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار منعقد شد.

 

بهرام علی ظاهری مدیر کل اداره محیط زیست استان سمنان در راستای انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از انعقاد تفاهم نامه مزبور  بهره گیری از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی سازمان یافته فی مابین طرفین به منظور مرتفع نمودن نیازهای متقابل است.

 

مدیر کل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این تفاهم نامه به مدت سه سال منعقد شده است، افزود: بهره مندی دانشجویان و اساتید به ویژه دانشجویان دانشکده دامپزشکی از محیط زیستی موجود برای انجام پروژه های تحقیقاتی و از طرف دیگر پیشبرد بهتر و ارتقا علمی و تنوع زیستی پارک ملی کویر با بهره مندی از ظرفیت علمی دانشگاه از اهداف این تفاهم نامه است.

دفتر عقد شیک شهرک غرب

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح تنوع زیستی گونه های متنوع در این پارک ملی با بهره گیری از ظرفیت بومی انجام شده ، درحالیکه همین طرح در کشور قزاقستان حتی با بهره گیری از امکانات دیگر کشور با ۹۰ درصد تلفات با شکست مواجهه شد.

 

این مقام مسئول  از انتقال موفق گورخر به پارک ملی کویر مرکزی پس از ۴ سال وقفه در طی دوهفته گذشته خبرداد و گفت: آخرین مرحله انتقال تعداد ۱۲ راس گورخر ایرانی از پارک ملی خبر کرمان به پارک ملی کویر مرکزی گرمسار انجام شده است.

 

ظاهری همچنین  تصریح کرد: در حال حاضر در کل ۲۸ راس گورخر آسیایی در پارک ملی کویر نگهداری می شوند که ۱۶ راس جمعیت ازاد هستند و ۱۲راس از کرمان منتقل شده و در سایت است که پس از گذراندن مراحل تست سلامت آنها در جمعیت آزاد رها سازی می شوند.

مقالات دیگر: قالیشویی سهروردی

بنا به گفته مدیر کل محیط زیست استان سمنان علاوه برگورخر آسیایی ،۳۵۵ گونه گیاهی و ۱۶۵ گونه جانوری در این زیستگاه وجود دارند که البته جبیر(گونه ای از آهو) حدود ۷۰۰ راس، کل و بز حدود ۹۰۰ راس و قوچ و میش حدود ۸۰۰ راس شاخص این منطقه است.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

فرار داماد قبل از عقد / مرد جوان با دیدن عروس خانم دیوانه شد !
یک عروس بریتانیایی پس از آنکه متوجه شد داماد نمی‌خواهد با او ازدواج کند، مراسم را بدون حضور او و به همراه دوستانش برگزار کرد.
کایلی استید پس اطلاع از تصمیم داماد در تماس تلفنی با مادرش، از حالت عادی خارج شد و مراسم عروسی خود را در حضور خانواده و همراهانش بدون داماد برگزار کرد.

این زن به روزنامه دیلی استار گفته است: پس از آنکه متوجه شدم او مرا رها کرده و دیگر نمی‌خواهد با من ازدواج کند، تصمیم گرفتم عروسی را ادامه دهم و با مهمانان به تنهایی و بدون داماد جشن بگیرم.

مقالات مرتبط: دفتر ازدواج شرق تهران
کایلی استید درباره جزئیات تماس شب عروسی گفت: با یک تماس بی پاسخ از مادرش روبرو شدم. با او تماس گرفتم و دیدم که او گریه می‌کرد. او به من گفت داماد از ساعات اولیه صبح با خودرو از شهر خارج شده است. من قبلاً با او توافق کرده بودم که شب قبل از عروسی با هم تلفنی صحبت نکنیم، بنابراین نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده تا اینکه فهمیدم او تصمیم گرفته به مراسم نیاید و مرا رها کند.

او وقتی متوجه شد که داماد نمی‌آید، به پدر و مادرش گفت و پدرش به شوخی به او توصیه کرد مهمانی را تا پایان ادامه دهد.

مقالات دیگر: قالیشویی نائین

در آن لحظه کایلی تصمیم گرفت به مهمانان بگوید که چه اتفاقی افتاده است و مراسم را تا پایان برگزار می‌کند. به همین دلیل با لباس عروسش در میان تشویق همه قدم زد تا مراسم را در کنار عزیزانش بدون حضور داماد به پایان برساند.

 

منبع: رکنا
 

  • online tabliq