اخبار جدید

۲۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی-عضلانی و حرکتی در دوران پاندمی کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی-عضلانی و حرکتی در دوران پاندمی کرونا هشدار داد.

فیزیوتراپیست احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اعلام این خبر گفت: زندگی شهرنشینی، چاقی، کم تحرکی باعث افزایش تعداد بیمارانی که مشکلات اسکلتی -عضلانی و حرکتی دارند طی سال‌های اخیر بوده، اما در یکسال و نیم گذشته به واسطه پاندمی کووید ۱۹ مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کرده است.

مقالات مشابه:فیزیوتراپی در منزل پاسداران

وی گفت: این مشکلات پس از مرحله حاد بیماری و خصوصا مشکلات تنفسی عمدتا ناشی از کم شدن فعالیت فیزیکی، ضعف عضلانی و در منزل ماندن افراد است که همین مسئله باعث چاقی، بی تحرکی و کاهش توان فیزیکی در این افراد شده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: دور کاری،   دور ماندن از محیط‌های اجتماعی، کلاس‌های مجازی و پرخوری همه‌ی این‌ها باعث فقدان فعالیت فیزیکی روزمره و ضعف حرکتی، افزایش وزن و بروز عوارضی، چون پوکی استخوان، چاقی، فشارخون و دیابت حتی برای جوانان و فرزندانمان شده است.

وی گفت: نیاز به فیزیوتراپی و آموزش‌های مناسب از نظر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیشتر از قبل احساس می‌شود و باید اطلاعات لازم را به آحاد مردم بخصوص به کودکان و نوجوانان بدهیم که به چه نحو باید فعالیت فیزیکی و فعالیت‌های ورزشی خود را حتی در محیط منزل تنظیم کنند.

موذن زاده اظهارداشت: رژیم غذایی سالم، پیاده روی روزانه به مدت چهل دقیقه، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش‌های مناسب مانند ایروبیک، نرمش و دوچرخه سواری می‌توانند از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان، فشارخون، دیابت و چاقی در سنین بالاتر پیشگیری کند.

وی ادامه داد: نقش فیزیوتراپی در بیماری کرونا بسیار پر رنگ بوده به این صورت که ما در مراحل حاد و تحت حاد کرونا با ورزش‌های تنفسی و بازتوانی تنفسی توانستیم نقش خودمان را ایفا کنیم و وضعیت تنفسی بیماران را به حالت عادی برگردانیم و در واقع مقابله کنیم با عوارضی که محدودیت‌های فیزیکی و زجر تنفسی در مراحل اولیه این بیماری برای بیماران ایجاد میکند.

موذن زاده گفت:در شرایط مزمن‌تر با توجه به اینکه این بیماری فرد را ناتوان و قدرت فیزیکی فرد را کاهش می‌دهد و حجم عضلات و ناتوانی‌های حرکتی برای فرد ایجاد میکند، تلاش کردیم با آموزش‌های مناسب و انجام ورزش‌های تقویتی و درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی که بیماری کرونا برای مبتلایان ایجاد میکند هرچه سریع‌تر فرد را به محیط کار، زندگی و فعالیت اجتماعی برگردانیم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران توصیه کرد:مردم می‌توانند در فضای آزاد با استفاده از ماسک و  رعایت فاصله گذاری روزانه حداقل ۴۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشند و استفاده از نور آفتاب، تغدیه مناسب همراه با مصرف مکمل‌هایی مانند زینک، کلسیم و ویتامین سی می‌تواند به حفظ سلامتی، افزایش قدرت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز بیماری کرونا کمک کند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۵ تیرماه انتخابات سراسری هیات مدیره‌های نظام پزشکی در سطح کشور بصورت حضوری برگزار خواهد شد که خوشبختانه در اغلب شهر‌ها بخصوص در مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ همکاران فیزیوتراپیست ما کاندیدا هستند و به امید خدا به شکل فراگیری در این انتخابات مشارکت خواهیم کرد و تمامی اعضای جامعه پزشکی خصوصا همکاران فیزیوتراپیست را دعوت به حضور و شرکت در این انتخابات و صیانت از حقوق حرفه‌ای جامعه پزشکی از طریق انتخاب هیات مدیره‌های توانمند نظام پزشکی مینمایم.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

آسیب‌های اجتماعی زنجیره وار هستند و با افزایش یک آسیب اجتماعی، آسیب‌های دیگر نیز افزایش می‌یابد. مثلا با افزایش اعتیاد و مشکلات اقتصادی و معیشتی و...، طلاق نیز افزایش می‌یابد.

شفاآنلاین>سلامت>کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری و همسر آزاری در صدر علل تماس مردم با اورژانس اجتماعی است.

به گزارش شفاآنلاین:آمنه سماوات در این باره گفت: دلیل کودک آزاری تنها ناشی از آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه گاه به دلیل عدم آگاهی یا نبود مهارت در فرزند پروری رخ می‌دهد.

وی با اشاره به خط تماس ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، گفت: بیشترین تماس مردم با اورژانس اجتماعی در رتبه اول به دلیل کودک آزادی و در رتبه دوم به علت همسر آزاری است.

به گفته سماوات ، بر اساس آمار موجود در چند سال اخیر شاهد افزایش خدمات اورژانس اجتماعی هستیم که دلیل اصلی آن ، شناخته شدن خط ۱۲۳ و اورژانش اجتماعی به عنوان نهاد حمایت کننده و اعتماد جامعه به حمایت کنندگی این نهاد است و بخشی دیگر نیز به دلیل آسیب نو پدید فضای مجازی و اینترنت و ماهواره است.

مقالات مشابه:کلینیک ترک اعتیاد مرزداران

سماوات ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی زنجیره وار هستند و با افزایش یک آسیب اجتماعی، آسیب‌های دیگر نیز افزایش می‌یابد. مثلا با افزایش اعتیاد و مشکلات اقتصادی و معیشتی و...، طلاق نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی براساس پژوهش‌ها و آمارها و آموزش مهارت‌های مرتبط با پیشگیری، می‌تواند نقش کمک کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. عوامل آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است و در بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی باید عوامل زیستی، روانی، محیطی که تاثیر گذارند مورد بررسی قرار گیرد و علت به وجود آمدن یک آسیب اجتماعی مشخص شود تا بتوان راه درمان متناسب را انتخاب کرد.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مرکز توانبخشی قلعه گنج نیازهای مردم منطقه در این زمینه را پوشش می دهد

مرکز توانبخشی قلعه گنج نیازهای مردم منطقه در این زمینه را پوشش می دهد

در رسانه های استان کرمان- خبرگزاری ایسنا/کرمان- مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در فاز دیگر مرکز خدمات جامع قلعه گنج اعم از کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و ... ارائه خواهد شد و نیاز مردم منطقه و استان های اطراف را در این زمینه برطرف خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان در سفر امروز خود به شهرستان قلعه گنج، از مرکز جامع پیشگیری و توانبخشی این شهرستان بازدید کرد.

"عباس صادق زاده" مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این بازدید با اشاره به اهمیت وجود این مرکز در جنوب استان گفت: آمار معلولیت ها در جنوب استان ک مان در مقایسه با بخش های دیگر استان بالاست.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این مجموعه افزود: فرهنگ سازی و ارائه آموزش های پیشگیری، مهارت های زندگی، مهارت های پیش از ازدواج و ... گام بسیار مهمی در کاهش، کنترل معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است که با آغاز به کار این مرکز امیدواریم این مهم اتفاق بیفتد.

صادق زاده تصریح کرد: در فاز دیگری از این مجموعه خدمات جامع توانبخشی اعم از کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و ... ارائه خواهد شد و نیاز مردم منطقه و استان های اطراف را در این زمینه برطرف خواهد کرد.

در این بازدید استاندار کرمان نیز طی سخنانی با تقدیر از فعالیت های بهزیستی قول همکاری در تامین بخشی از هزینه های محوطه سازی این مرکز را داد.

گفتنی است: مرکز جامع توانبخشی قلعه گنج با زیربنای ۸۰۰ مترمربع توسط دو خیریه غیربومی در حال ساخت است

مقالات دیگر: فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

از امروز

آغاز ثبت نام سی و پنجمین آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی

دفترچه راهنمای ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ منتشر و ثبت نام از امروز آغاز شد و تا 30 خرداد ادامه دارد.

 

بآغاز ثبت نام سی و پنجمین آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکیه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ؛ سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی

 

شرایط عمومی:

 

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

 

برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

 

واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور

 

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی

 

پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران

 

عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها

 

نداشتن سوءپیشینه کیفری

 

عدم اشتهار به فساد اخلاقی

 

شرایط اختصاصی:

 

الف) داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ 30 آذرماه 1400 فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:

 

الف- 1) مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب 1397/10/30». داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

 

توجه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بندهای «ج»، «ه» ، «ز» و «ی» ماده 3 آیین نامه مذکور و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آئین نامه مذکور برای ایشان امکانپذیر نیست.

 

الف- 2) دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان): این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

 

الف- 3) دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های فوق الاشاره را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی و یک دوره نیز از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم خواهند شد.

 

تبصره: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان لغو خواهد شد.

 

تبصره: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.

 

تبصره: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت متبوع، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

 

الف- 4) داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی که در سنوات قانونی فارغالتحصیل شده و از نظر مقررات وظیفه عمومی، مرتکب تخلف نشده باشند. برای این گروه از داوطلبان در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

 

ب) ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (مربوط به فارغالتحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی)

 

ب- 1) ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)

 

ب- 2) مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که خدمات مشمول موضوع قانون مذکور را حداکثر 3 ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهارپنجم و محرومتر شروع کرده و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

 

ب- 3) ارائه گواهی نشان دهنده پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا تاریخ 30 دیماه 1400 که به تأیید معاونت های توسعه، بهداشتی، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی، موظف به ارائه گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی که توسط شبکه بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، پذیرفته نمی شود.

 

ج) استفاده کنندگان از سهمیه استان های خاص در دوره دندانپزشکی عمومی:

 

ج-1) ارائه گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد برای افرادی که از سهمیه استانی در مقطع دکتری عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، با رعایت تمام مقررات شرکت در آزمون، الزامی است.

 

ج-2) بر اساس «قانون اصلاح بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی مصوب 1392/7/10» دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی که با سهمیه استانی در آزمون سراسری پذیرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود می توانند در آزمون ورودی دوره های تخصصی شرکت کنند.

 

تبصره: این مصوبه شامل ورودی های سال 1393 و پس از آن می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.

 

قالیشویی در خیابان جشنواره

 

ج-3) توزیع متعهدانی که با استفاده از این سهمیه در دوره دندانپزشکی عمومی پذیرفته شده و در آزمون پذیرش دستیار تخصصی قبول می شوند، بر عهده دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده و به عنوان متخصص توزیع می شوند.

 

د) مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی – ویژه آقایان

 

هـ ) به استناد ماده 30 آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی، در صورتی که پذیرفته شده در زمان تعیین شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب شده و به مدت 2 سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعی)، علاوه بر 2 سال محرومیت از آزمون دستیاری، ملزم به پرداخت غرامت (که میزان و نحوه آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مشخص می شود) خواهد شد.

 

تبصره: دستیاران شهریه پرداز در صورت انصراف موظف به پرداخت شهریه کامل همان سال هستند. همچنین، به مدت 2 سال (پس از انصراف قطعی) از شرکت مجدد در آزمون محروم خواهند شد.

 

و) برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.

 

تبصره: بازنشستگان یا افرادی که با احتساب دوره تحصیل در سن بازنشستگی قرار می گیرند، در صورت قبول شدن مکلف به پرداخت شهریه بوده و به صورت «شهریه پرداز» پذیرش خواهند شد.

 

ز) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی و Ph.D در رشته های دیگر تخصصی بالینی، به شرط پرداخت شهریه و پس از انجام کامل تعهدات قانونی، بلامانع است.

 

ح) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه (بیماری های دهان و فک و صورت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت) به شرط عضویت در هیأت علمی، بلامانع است.

مقالات دیگر: روکش دندان یک روزه

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مرکز فیزیوتراپی میامی راه اندازی شد

نماینده شورای اجرایی هلال احمر در شهرستان میامی از راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ رضا فتحی نماینده شورای اجرایی هلال احمر در شهرستان میامی با اشاره به چگونگی سر آغاز این مرکز در گفت وگو با بسیج گفت:

مرکز فیزیوتراپی با اعتبار ۵ میلیارد ریال به همت خیرین و جمعیت هلال احمر شهرستان میامی راه‌اندازی شد.

 

فتحی با توجه به گستردگی موقعیت جغرافیایی منطقه و محرومیت مردم از داشتن امکانات بهداشتی و درمانی بیان کرد: با توجه به کمبود بودجه هلال احمر میامی ، براساس مصوبه‌ای توسط شورای اداری این اورگان برای تأسیس مرکز فیزیوتراپی میامی تدوین شد.

 

وی با اشاره به امکانات این مرکز تصریح کرد: با استفاده از اعتبار مذکور دستگاه هایی ماننده الکترو تراپی و مکاتراپی که مخصوص فیزیوتراپی را خریداری نموده و مشغول خدمت رسانی به کلیه اقشار مختلف هستیم، امکانات به کار رفته باعث شده که جایگاهی ممتاز شرق استان سمنان داشته باشیم.

 

نماینده شورای اجرایی هلال احمر اظهار داشت: هم اکنون این مرکز در حوزه فنی و حرفه ای شهرستان مستقر و به کار خود ادامه می دهد، امیدواریم در گام بعدی با کمک خیرین یاری رسان اقدام به احداث ساختمان این اورگان کنیم.

مقالات دیگر: فیزیوتراپی در منزل پیروزی

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

«جوان» در گفتگو با کارشناسان وضعیت صفحات مجازی روانشناسی را مورد بررسی قرار داده‌است.

هزینه‌های 400 ‌،500 هزار تومانی به ازای 45 دقیقه مشاوره یا نگرانی از کرونا و آلوده شدن به این ویروس موجب شده تا بازار مشاوران مجازی داغ شود و صفحات روانشناسی و مشاوره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کنندگان میلیونی پیدا کند. صفحات و مشاوره‌هایی که خیلی وقت‌ها توصیه‌ها و راهکارهایشان چندان عقلانی هم نیست چه برسد به علمی! همین مسئله موجب می‌شود تا افرادی که به روانشناسان و مشاوران مجازی اعتماد می‌کنند، گاهی وقت‌ها بیشتر از اینکه مشکلاتشان حل شود، از راه‌حل‌های نادرست و غیر‌علمی مشاوران مجازی آسیب ببینند، اما بیمه نبودن خدمات مشاوره و روانشناسی و هزینه‌های بالای این خدمات در کنار چالش‌های کرونا، بازار روانشناس نماهای مجازی را داغ کرده‌است. حالا به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکنون برای بیش از 3،‌4 هزار سایت و صفحه مجازی روانشناسی و مشاوره پرونده تشکیل و به آنها تذکر داده شده‌است. این آمار در عین حال از رها‌شدگی فضای مجازی و بروز نوعی ولنگاری در این فضا هم حکایت دارد که یک روز خود را به شکل فعالیت روانشناس‌نماها در صفحات مشاوره و روانشناسی و چالش برای افراد و خانواده‌ها نشان می‌دهد و روز دیگر به صورت صفحاتی برای قاچاق زنان و دختران سر بر می‌آورد.

مقالات مشابه:بهترین مشاور و روانشناس تهران

با گشتی در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی تعداد زیاد صفحات روانشناسی و مشاوره شما را متعجب خواهد کرد؛‌صفحاتی که با توصیه‌های روانشناسی سعی در جلب مخاطب دارند و گاهی فالوورهای این صفحات چندین میلیون نفر است. ماجرا جایی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم برخی از این صفحات در موارد یکسان توصیه‌هایی متفاوت یا حتی متضاد دارند! ادمین‌های این صفحات بعد از جلب مشتری و افزایش فالوور در کنار فعالیت‌های اقتصادی تبلیغاتی، حتی مشاوره‌های آنلاین هم می‌دهند و گاهی دستمزدهای آنچنانی هم می‌گیرند،‌اما بسیاری از این مشاوره‌ها و توصیه‌ها به جای آنکه راهگشا باشد و مشکلات خانوادگی و فردی افراد را حل کند، به تعمیق اختلافات خانوادگی و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود؛‌چراکه فرد مشاور‌نما با دکان مجازی‌اش اصلاً روانشناس یا مشاور نیست!‌

4 هزار پرونده از تخلفات دکان‌های مشاوره مجازی

محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با تأکید بر اینکه مدیریت مشاوره‌های روانشناسی در فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی این سازمان است، می‌گوید:«‌متأسفانه در داخل و خارج افرادی خود را روانشناس و مشاوره معرفی کرده و حرف‌های زیبایی می‌زنند و ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت نرخ آسیب‌های اجتماعی و روانی را افزایش می‌دهند.»

به گفته رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره در اغلب موارد این افراد توصیه‌های غیر‌کارشناسی داده‌اند؛ به طوری که گزارشات زیادی در این خصوص داریم که اینها باعث اختلافات خانواده‌ها شده‌اند.

حاتمی در بیان برنامه‌های این سازمان برای مقابله با روانشناس نماهای مجازی‌ می‌افزاید:« تا آنجایی که توان داریم با این افراد مقابله می‌کنیم و در حال حاضر بیش از سه، چهار هزار صفحه و سایت بوده که برای آنها پرونده تشکیل یا تذکر داده‌ایم.»

وی با بیان اینکه نام افرادی که پرونده و پروانه نظام روانشناسی و مشاوره دارند روی سایت سازمان نظام روانشناسی هست، خاطر نشان می‌کند:«‌توصیه می‌کنم افرادی که در فضای مجازی هستند، حتماً شماره پرونده نظام روانشناسی و مشاوره را در صفحه مجازی خود بگذارند.»

‌ارتباط چهره به چهره اصل غیر قابل جایگزین مشاوره

محمد پیروی خامنه،‌روانشناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با «جوان» درباره فعالیت صفحات روانشناسی در فضای مجازی می‌گوید:«یک اصل مهم در مشاوره معمولاً برای آنکه خدماتی گرفته شود چهره به چهره بودن است، بدین معنا که من پزشک و مشاور باید مددجو و حرکات و رفتارش را ببینم و وی نیز من را ببیند و بخشی از برقراری ارتباط برای مشاوره و درمان با این دیدار چهره به چهره شکل می‌گیرد.»

از نگاه این روانشناس کمی اطلاعات کافی است تا خود فرد تفاوت بین مشاوره حضوری و توسط یک مشاور و روانشناس واقعی را با یک مشاوره و روانشناس‌نمای مجازی درک کند؛‌چراکه اختلاف راهنمایی‌ها و مشاوره‌های این افراد با یکدیگر خیلی فرق می‌کند،‌اما اگر فردی چندان اطلاعاتی در این باره نداشته‌باشد، تحت تأثیر عکس‌ها و جملات و فضای ساختگی و گول‌زننده این کانال‌ها و صفحات قرار می‌گیرد. البته هستند افرادی که واقعاً باسواد و مطلعند،‌اما در فضای مجازی هم فعالیت دارند، ولی در نهایت مشاوره‌های مجازی نمی‌تواند اثرگذاری مشاوره‌های رو در رو را داشته باشد.

این روانشناس در پاسخ به این نکته که یکی از دلایل اقبال مردم به این صفحات هزینه‌های بالای مراجعه به مشاور و روانشناس است،‌می‌گوید:«‌دولت و بیمه‌ها باید کمک کنند تا هزینه‌های مراجعه به روانشناس و مشاور پایین بیاید، چراکه هزینه اداره دفتر مشاوره بالاست. یا شرکت‌ها و ادارات می‌توانند با مراکز مشاوره قرارداد ببندند و بخشی از هزینه‌های این کار را تقبل کنند؛ چراکه حل مشکلات و چالش‌های خانوادگی می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز به بهبود کیفیت زندگی و عملکرد افراد منجر شود.»

خامنه با تأکید بر اینکه سلامت روان کمتر از سلامت جسم اهمیت ندارد،‌تصریح می‌کند: «مشکلات روانی می‌تواند مشکلات جسمی را ایجاد کرده یا تشدید کند.»

در روانشناسی نمی‌توان برای همه نسخه واحدی پیچید

امان الله قرایی مقدم، جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه هم در گفت و گو با «جوان» ‌درباره صفحات روانشناسی و فعالیت روانشناس نماهای مجازی می‌گوید:«‌سؤال جامعه‌شناسی این است که روان شما، ‌خلقیات ونگرش شما را چه چیزی تشکیل می‌دهد؟ آیا ذاتی و فطری است یا اکتسابی یا ارثی است؟ شخصیت، رفتار و بینش شما بسته به محیط زندگی و خانواده فرق می‌کند. بنابراین نمی‌توان برای همه افراد نسخه واحدی پیچید و تفاوت‌های فردی در علم روانشناسی اجتماعی موضوعی بسیار مهم است.»

این استاد دانشگاه با تأکید بر تأثیر گروه و محیط زندگی روی شخصیت افراد می‌افزاید:«روانشناسی دانشی فرد‌گراست و نمی‌توان حتی درباره دو خواهر و برادر دو قلو یک نسخه واحد پیچید و بدیهی است، صفحات روانشناسی مجازی و مشاوره‌های آنلاین روانشناس نماها نسخه‌ای واحد برای همه افراد می‌پیچند و از دور دستی بر آتش دارند و برای تمام افراد یک توصیه دارند، در حالی که عوامل متعددی می‌تواند بر شرایط افراد تأثیر می‌گذارد.»‌ از نگاه وی باید مراجعه به روانشناس حضوری باشد و نمی‌توان از راه دور ارتباط مؤثری با مددجو برقرار کرد. این جامعه‌شناس هم دلیل اقبال به این صفحات را گرانی خدمات مشاوره و روانشناسی می‌داند.

‌بر زمین ماندن تأکید برنامه ششم توسعه برای بیمه خدمات مشاوره

آمار اختلالات روانشناسی در کشور با بیماری کرونا بیشتر هم شده‌است، این موضوع ضرورت ارزان شدن و در دسترس عموم قرار گرفتن این خدمات را پررنگ‌تر می‌کند، اما هزینه‌های بالای مشاوره و خدمات روانشناسی مردم را از مراجعه به این متخصصان باز می‌دارد. بیمه خدمات مشاوره و روانشناسی راه‌حلی است که می‌تواند این خدمات را برای عموم جامعه تسهیل کند،‌اما به‌رغم تأکید بند ج ماده ۱۰۲ برنامه ششم بر پیاده‌سازی بیمه مشاوره و خدمات روانشناختی تاکنون این اتفاق رخ نداده‌است. این در حالی است که بیماری‌های روان‌تنی و گسترش افسردگی و اختلالات روانی در جامعه می‌تواند کشور را با آسیب‌های اجتماعی بیشتری مواجه کند.

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

مرکز حمایت از بانوان باردار معتاد در مشهد راه‌اندازی می‌شودمدیر بهزیستی شهرستان مشهد از راه اندازی نخستین مرکز حمایت از بانوان باردار گرفتار اعتیاد در این شهر خبر داد.

گروه آسیب های اجتماعی شهرآرانیوز | مدیر بهزیستی شهرستان مشهد از راه اندازی نخستین مرکز حمایت از بانوان باردار گرفتار اعتیاد در این شهر خبر داد.

به گفته مهدی نخعی،  این مرکز در حال حاضر به صورت آزمایشی از سوی دادستانی راه‌اندازی شده و ۵ مادر و کودک در آن تحت خدمات حمایتی می‌باشند.

مقالات مشابه:کلینیک ترک اعتیاد شهرک غرب

با یکی از خیرین رایزنی کرده‌ایم که یک ساختمان مناسب با ظرفیت بیشتر به این مرکز اختصاص دهد و ۷۰ درصد هزینه‌ها را خود خیر تأمین کند. البته شیوه‌نامه‌ی اجرایی اداره‌ی این مرکز توسط دادستانی و بهزیستی در حال تدوین است و چون پیشینه‌ی اجرایی در استان ندارد باید با پیشبرد شرایط، وضعیت سنجیده و بهینه شود.

نخعی با بیان اینکه در سطح کشور تنها یک مورد در تهران برای مدت کوتاهی دایر بوده گفت: مادران بارداری که گرفتار اعتیاد می‌باشند به صورت اختیاری یا اجباری به کمپ‌های ترک اعتیاد برده می‌شوند و بچه‌هایی که از این مادران متولد می‌شوند معمولا دچار اعتیاد هستند که نگهداری کودکان این مادران در خارج از کمپ و دور از مادر، با مشکلات زیادی روبرو است.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۳۰ کودک معتاد که از مادران باردار معتاد به دنیا آمده‌اند در شیرخوارگاه مشهد نگهداری می‌شوند که خیال داریم آنها را در کنار مادران‌شان در این مرکز گرد آوریم.

نخعی ادامه داد: مادران از کمپ و نوزادان از شیرخوارگاه به این مرکز آورده می‌شوند که بر اساس تفاهم اولیه، حراست و حفاظت از مرکز به عهده دادستانی و خدمات تخصصی به عهده بهزیستی خواهد بود.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد خاطرنشان ساخت: نشست و رایزنی با معاون دادستان ادامه دارد و پس از راه‌اندازی ساختمان جدید و جایگیری مادران و نوزادان در آنها، برنامه‌ی درمان و توانمندسازی بانوان نیز همزمان اجرایی خواهد شد.

منبع:شهرآرا نیوز

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

۳ برند فرش همدان در راه جهانی شدن

۳ برند فرش همدان در راه جهانی شدن

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: سال ۹۹ چهار برند بین‌المللی فرش استان ثبت شد و ثبت سه برند دیگر را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم تا پایان سال ثبت بین‌المللی شوند.

 

حمیدرضا متین چهارشنبه ۱۹ خردادماه در کمیته فرش استان همدان که با حضور رئیس مرکز ملی فرش کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده فرش و ۱۶ هزار بیمه شده در استان وجود دارد که تاکنون ۲۲ هزار کارت برای این افراد صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر بافنده نیز به ما مراجعه نکردند و به صورت خانگی کار خود را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ واحد پشتیبان و سه مجتمع تولیدی دارای مجوز، یک اتحادیه استانی، هفت اتحادیه فراگیر و یک انجمن فرش در استان همدان داریم.

 

متین با بیان اینکه سال ۹۹ در استان همدان چهار برند در حوزه فرش  به صورت بین‌المللی ثبت شد، توضیح داد: برند جوزان، مهربان، سالاری و عشوند ثبت جهانی شدند و ثبت سه برند دیگر را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با پیگیری همکاران بنده تا پایان سال ثبت بین‌المللی شوند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرش دستباف ایرانی از تب و تاب افتاده، باز هم بازارهای استان همدان بارانداز فرش است و در حال حاضر دادوستد انجام می‌شود البته وضعیت موجود هنوز به مطلوبیت نهایی نرسیده چراکه ما استعداد و پتانسیل بیشتری را در استان همدان داریم. 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه وضعیت صادرات خیلی خوب نیست، گفت: امیدواریم تمهیداتی اندیشه شود تا از نظر صادرات و واردات مواد اولیه مشکلات حل شود.

 

وی با بیان اینکه مرکز آموزش متوسطه فرش را راه اندازی کردیم اما اکنون مشکلاتی در اتحادیه تعاونی فرش دستباف داریم، اظهار کرد: در بحث فرش، کارشناسان ویژه‌ای در استان داریم که در ایران تأثیرگذار هستند اما خیلی خوب منسجم نشدند و ما به علت شرایط موجود و فشار کاری از فرش غافل ماندیم.

 

رئیس مرکز فرش همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر در بحث بازاریابی و فروش و اعتبارات مشکل داریم، گفت: استان همدان در تولید مشکلی ندارد بلکه مشکل و چالش اصلی نبود تاجر و بازاریابی است. فرش‌های تولیدی مصرف داخلی ندارد و تجاری هستند بنابراین از مرکز ملی فرش می‌خواهیم به استان کمک کنند.

 

آقایار فراشی ادامه داد: سال گذشته اعتباری به ما تخصیص داده نشد و ما می‌خواهیم اعتباری در ارتباط با اتحادیه شرکت‌های تعاونی درنظر گرفته شود.

 

عامل توسعه خوشه فرش همدان نیز با بیان اینکه بازار فروش فرش همدان در بازارهای آلمان، سوئد، ترکیه و اوراسیا وجود دارد اما نیازمند حمایت هستیم، گفت: پروژه توسعه خوشه فرش همدان از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه مطالعات آن طول کشید.

 

رضا نادری با اشاره به اینکه بنده در خوشه‌ فرش استان‌های کردستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری ناظر بودم و اکنون به عنوان عامل خوشه فرش همدان فعالیت می‌کنم، مطرح کرد: برای سال اول ۲۶ برنامه عملیاتی درنظر گرفتیم و استراتژی‌های خود را مشخص کردیم و در حوزه حساس سازی، شبکه سازی، آموزش و بازایابی برنامه داریم.

شاید بخواهید بخوانید: جراحی دندان نهفته

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین برنامه‌های دو ماه اول ما جمع‌آوری اطلاعات اعضاء و ذی‌نفعان، درنظر گرفتن مکانی برای جمع‌آوری مواد اولیه و پردازش پشم است که چهار سوله از فنی‌وحرفه‌ای به عنوان مکان آموزشی دریافت کردیم و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز این مکان‌ها را با دستگاه‌های پشم‌چینی مدرن آلمانی و ۲۵ دستگاه ریسندگی تجهیز کرده و قرار است در اختیار انجمن قرار گیرد.

 

عامل توسعه خوشه فرش همدان ادامه داد: همزمان برای بحث شست‌وشو و رنگرزی مکاتبه می کنیم و در بحث طراحی چند جلسه داشتیم و سعی کردیم ۵۰ طرح اولیه استان را جمع آوری کنیم.

 

نادری با بیان اینکه سعی کردیم همه برنامه‌ها را با انجمن هماهنگ کنیم، گفت: حدود یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان برای سال اول درنظر گرفتیم که توسط اعضای خوشه، شرکت شهرک‌ها و نهادهای پشتیبان مانند فنی‌وحرفه‌ای تأمین خواهد شد.

 

وی گفت: در کشور سوئد توانستیم مرکزی برای فروش فرش چهارمحال‌وبختیاری فراهم کنیم که در یک سال فروش خوبی انجام دادیم و در استان همدان هم این پتانسیل وجود دارد که در کشورهای آلمان، ترکیه، سوئد و اوراسیا امکان فروش داشته باشیم اما حضور در این بازارها نیازمند کمک است.

 

عامل توسعه خوشه فرش همدان در پایان در رابطه با بازار داخلی فرش ایرانی، مطرح کرد: بهتر است اگر امکان داشته باشد در بازار داخلی وام کم بهره در اختیار خریداران قرار گیرد.

 

مقالات دیگر: قالیشویی وحیدیه

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

علل ، عوارض و نحوه درمان آرتروز یا سائیدگی زانو

تداوم فیزیوتراپی هم در مراکز تخصصی هم در منزل ضروریست.

شفاآنلاین>سلامت> اُستئوآرتریت یا آرتروز، همان سائیدگی مفصل زانو، یک بیماری غیرواگیر شایع در سنین میانسالی و سالمندی و مهمترین عامل در کاهش و حتی از بین رفتن کامل تحرک افراد مبتلا و در نهایت، به گزارش شفاآنلاین:بروز مشکلاتی در انجام امور شخصی روزانه است.

شاید شما هم با افرادیکه به سختی توان راه رفتن و نشستن و بلند شدن را دارند، مواجه شده باشید، مردان و زنان سالمند و حتی میانسالی که زانوهایشان سخت خم و راست می‌شود و همواره از خشکی، تورم و دردهای شدید این مفصل بسیار مهم در تحرک انسان، می‌نالند، افرادیکه پزشکان متخصص به آنان گفته‌اند شما به بیماری "آرتروز” دچار شده‌اید؛ اما تا چه میزان در مورد این بیماری و کمک به بیماران مبتلا به آن اطلاعات داریم؟

 اُستئوآرتریت یا آرتروز، همان سائیدگی مفصل زانو، یک بیماری غیرواگیر شایع در سنین میانسالی و سالمندی و مهمترین عامل در کاهش و حتی از بین رفتن کامل تحرک افراد مبتلا و در نهایت، بروز مشکلاتی در انجام امور شخصی روزانه است.

 

پاها به عنوان اصلی ترین ارکان حرکتی، از مفصل‌های مختلفی تشکیل شده است که زانو، جزو مهمترین و البته آسیب‌پذیرترین این مفصل‌هاست که به دلیل کارکرد فراوان، تحمل فشار زیاد و برخی اشکالات مادرزادی و اکتسابی، حتی در سنین جوانی هم امکان وارد شدن آسیب به آن وجود دارد؛ آسیبی که عملکرد صحیح زانو را از بین خواهد بود؛ آرتروز یا سائیدگی مفصلی، رایجترین این مشکلات به شمار می‌رود.

استئوآرتریت، آرتروز یا سائیدگی زانو چرا ایجاد می‌شود

 

به استناد متون پزشکی، آرتروز یا ساییدگی مفصل، یک بیماری غیرواگیر پیش‌رونده بوده و عوامل مختلفی بر ابتلا به آن تاثیرگذار است؛ در این بیماری، فرد شاهد تخریب و فرسایش غضروف مفصلی و از بین رفتن این بافت لغزنده و استخوانی شدن آن خواهد بود، به طوریکه دامنه حرکت مفصل زانو کم شده و فرد دچار درد و التهاب در این ناحیه می‌شود.

 

غضروف بافتی‌ست بدون عروق خونی، و فاقد عصب. به دلیل آنکه خونرسانی در این بافت وجود ندارد، ترمیم خود به خودی غضروف امکان پذیر نیست و به دلیل فقدان عصب در صورت آسیب، دردی احساس نخواهد شد؛ بنابراین روند تخریب غضروف سریع و بی علامت است.

 

براساس مطالعات مختلف، میزان شیوع آرتروز زانو، خصوصا در گروه سنی ۶۵ سال و بالاتر، زیادتر دیده می‌شود اما این موضوع دلیل آن نیست که کودکان، نوجوانان و جوانان به این بیماری مبتلا نشوند زیرا سبک زندگی افراد، به شکل مستقیم بر ابتلا به آرتروز مفاصل، خصوصا مفصل زانو به عنوان پرکاربرترین مفصل پا، تاثیرگذار است.

 

به اعتقاد متخصصان، نوع نشستن افراد (دوزانو و چهارزانو و …)، فشار مداوم و طولانی به مفصل زانو، شغل و شرایط شغلی افراد، انجام حرکات ورزشی و تمرینات غیر علمی، انجام ورزشهای سخت، وارد شدن ضربه به زانو و …. ابتلا به بیماری‌های عفونی مختلف که مفاصل و عضلات را درگیر می‌کند و البته ابتلا به برخی بیماری‌های مادرزادی نظیر دفرمیتی زانوها، پای پرانتزی، پای ضربدری و …. بر ابتلا به این بیماری، تاثیر مستقیم دارد.

 

به گفته متخصصان ارتوپدی، این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل بدن را درگیر کند اما شایع‌ترین مفاصل درگیر آرتروز، مفصل ران، ستون فقرات، دست و زانو است که البته به جرأت می‌توان مدعی بود که متداول ترین و ناتوان کننده ترین آرتروز، درگیر شدن مفصل زانوها است.

 

درمان آرتروز زانو

 

یک متخصص ارتوپدی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره به ایسنا گفت: آرتروز زانو یکی از شایع ‌ترین علت‌ های درد و ناتوانی حرکتی در افراد میانسال و مسن است، درد و تورم، احساس خشکی، محدودیت حرکتی و کاهش انعطاف پذیری مفصل زانو و التهاب از علائم شایع این بیماریست که می‌ تواند باعث لنگیدن فرد حین راه رفتن و همچنین لاغر و ضعیف شدن عضلات ران و ساق پا شود.

 

دکتر سید محمد طحامی با یادآوری اینکه ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزمره، یکی از مهمترین عوارض آرتروز زانو، قلمداد می‌شود، فیزیوتراپی را درمان اصلی برای این بیماری ذکر و اضافه کرد: تقویت عضلات اطراف زانو و ران زیر نظر متخصص، به واسطه کمک به تقویت ماهیچه‌ها و کاهش التهاب، سبب کاهش فشار بر مفصل زانو و افزایش دامنه حرکتی مفصل خواهد شد و این موضوع، کاهش درد و ایجاد امکانی برای انجام بهتر فعالیت‌های روزمره و بهبود کیفیت زندگی است.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه مبتلایان به آرتروز، گاهی برای کاهش درد و دشواری‌های حرکتی ناشی از این بیماری، تحرک خود را کمتر می‌کنند، تمرین‌های ارائه شده از سوی فیزیوتراپیست به بیمار را عاملی مهم در کاهش سفتی و خشکی مفصل زانو و افزایش دامنه حرکتی و خم و راست شدن این مفصل مهم در بدن انسان، دانست.

 

طحامی با بیان اینکه به طور کلی فیزیوتراپی می ‌تواند علاوه بر بهبود فعالیت افراد و کاهش درد و تورم، سبب کاهش مصرف داروهای مسکن و ضدالتهابی شود، تاکید کرد: استفاده از داروهای مسکن و ضدالتهابی برای کاهش درد و التهاب مفصل زانو، در فاز حاد بیماری کمک کننده است؛ هر چند به دلیل عوارض جانبی مصرف طولانی مدت آنها می‌ تواند مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند.

 

تقویت ماهیچه‌ها الگوی صحیح برای کاهش عوارض 

 

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: الگوی صحیح برای مبتلایان به آرتروز زانو، انجام تمرینات و ورزش‌های مناسب تجویز شده یا تحت نظر فیزیوتراپیست و پزشک متخصص است.

 

او با بیان اینکه هرچه درمان بیماری آرتروز سریعتر و در مراحل اولیه بیماری آغاز شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود، ادامه داد: با انجام تمرین ها و ورزش ‌های مناسب، ماهیچه ها تقویت شده و افراد مبتلا به آرتروز زانو امکان حرکتی بهتری را همراه با کاهش التهاب در مفصل زانو، تجربه می‌کنند.

 

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز به بیماران توصیه کرد که برای دریافت این تمرینات، حتما به مراکز فیزیوتراپی دارای مجوز رسمی مراجعه و تمرین، ورزش‌های مناسب و مشاوره لازم را دریافت کنند.

 

او با بیان اینکه درمان جراحی برای تعویض مفصل زانو، تنها زمانی توصیه می‌شود که درمان ‌های فیزیوتراپی در کاهش درد و ناتوانی موفق نباشد، گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌ دهد بازتوانی و آموزش تمرین ها قبل از عمل جراحی می‌ تواند به بازگشت سریع فرد به زندگی روزمره و کاهش دوره استفاده از وسایل کمکی همانند واکر و عصا بعد از عمل جراحی کمک کند.

 

این پزشک متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: به دنبال عمل جراحی تعویض مفصل زانو، فیزیوتراپی می تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت بیمار و بازگشت سریعتر او به زندگی داشته باشد.

 

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه فیزیوتراپی از همان روز یا فردای روز عمل در بیمارستان برای بیماران جراحی شده، آغاز می ‌شود، گفت: تداوم فیزیوتراپی هم در مراکز تخصصی هم در منزل ضروریست.

 

طحامی خاطرنشان کرد: کاهش درد، کاهش التهاب، افزایش قدرت عضلات، افزایش حرکات خم و راست کردن زانو از مهمترین اهداف بعد از تعویض مفصل زانو است که با انجام فیزیوتراپی تخصصی، به سادگی قابل حصول خواهد بود.

 

مقالات دیگر: فیزیوتراپی شمیران

  • online tabliq
  • ۰
  • ۰

 

در قالب اردوی جهادی؛
پنچ هزار و ۹۹۶ خدمت پزشکی و دندانپزشکی در روستای نگل سنندج ارائه شد
سنندج‌ - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: پنچ هزار و ۹۹۶ خدمت پزشکی و دندانپزشکی در قالب اردوی جهادی طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ خرداد در روستای نگل این شهرستان ارائه شد.

سرهنگ حسن عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۵۰ خدمت دندانپزشکی، ۲۵۷ اکوی قلب، ۱۱۱ نوار قلب، ۲۸۳ خدمت چشم پزشکی، ۱۸۵ خدمت سونوگرافی و ۲۶۵ خدمت رادیولوژی برخی از خدمات انجام شده طی این سه روز است.

شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی خیابان دماوند

وی اضافه کرد: ۱۹۲ نفر از خدمات متخصص زنان، ۳۲۰ نفر از خدمات متخصص داخلی، ۲۸۱ نفر از خدمات متخصص قلب و ۲۷۸ نفر از خدمات ماما بهره‌مند شدند.

سرهنگ عسکری با اشاره به اینکه تمامی داروهای ارائه شده هم به صورت رایگان به مراجعین و بیماران داده می‌شد یادآور شد: تعداد قابل توجهی هم برای انجام عمل جراحی شناسایی شدند که با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفته و با بهره‌مندی از بیمارستان‌های استان پزشکان این گروه جهادی برای انجام این عمل‌ها به استان باز می‌گردند.

همزمان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) و به دعوت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گروه جهادی رأیت العباس متشکل از ۷۰ نفر پزشک و دندانپزشک بسیجی خواهر و برادر در روستای نگل سنندج حضور پیدا کردند.

در این اردوی جهادی خدمات دندانپزشکی در قالب ۱۰ یونیت مجهز از ترمیم و عصب کشی تا معالجه تکمیلی به بیماران ارائه شد. این گروه جهادی با هزینه شخصی خود و کمک های خیرین در این اردوی سه روزه علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بیش از ۱۵ میلیارد ریال دارو و پنج میلیارد ریال وسایل دندانپزشکی به بیماران ارایه شد.

روستایی نگل از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج در استان کردستان است. این روستا در ۶۵ کیلومتری شهر سنندج و در مسیر جاده سنندج - مریوان قرار دارد. 

 

مقالات دیگر: اسنپ آن اسمایل

  • online tabliq